zaterdag 20 juni 2020

Mondkapjes en...........een geboorte....

Van een oude atlas kun je nog mooie enveloppen maken en die had ik even nodig want.....
Zondag 5 juli zouden wij met het eetclubje van Stamppottenzondag heerlijk bij een van ons in de tuin gezellig samen eten en drinken....helaas Corona gooit roet in het eten. Het geeft niet, het verschuift gewoon naar volgend jaar. Aangezien ik had bedacht om dan voor iedereen een mondkapje te maken lagen die al geknipt klaar....nu ging het niet door want iedereen had ook ineens andere plannen. Het ene stel vrienden kan al door Corona niet naar hun dochter in Engeland die 5 maart een baby heeft gekregen, en dus besloten ze dan nu maar naar Franse vrienden te gaan. Ze hebben groot gelijk....Ander stel vrienden konden nu ineens weer naar België waar hun zoon woont, die hadden ze ook al sinds februari niet meer gezien. Dus die gingen ook weg...
Help, wat nu te doen met de mondkapjes?
Donderdagmiddag, snel achter de naaimachine...het was nu alleen nog maar een kwestie van in elkaar naaien, elastiek eraan, en klaar is het kapje.
Jan en Marlie waren er heel blij mee, en ze vonden zo ook nog eens erg leuk om te zien...De belgen zullen er van opkijken....
In Frankrijk krijgen ze deze kapjes te zien....Gerard en Caty waren ook heel blij met hun kapjes..Zo leuk als je dit dan komt brengen en iedereen is zo enthousiast....
Ze moesten het natuurlijk uitpakken en die envelop met landkaarten verwees eigenlijk al naar reizen....

Het laatste paar was voor Bal en Marijke, die blijven nu wel even thuis, maar ik had wel kapjes voor ze gemaakt....
Voor het laatste vrienden-stel hoefde ik ze niet te maken want Anneke had haar eigen mondkapjes fabriekje dus die zijn al voorzien.
Toch was het leuk dat we ze hebben rondgebracht, zo hebben we elkaar ook nog even in vogelvlucht gesproken.

Maar nu iets anders....
Ik wacht eigenlijk op de geboorte van mijn 5e kleinkind, dat weten jullie....
Maar deze a.s. moeder huppelt nog gewoon rond, geen baby perikelen......wat was er dan wel...
Nou hier aan de overkant woont een vluchtelingengezin...Hawa en Mark en Hawa verwachtte ook een baby....
Gisteravond om half 8 kwam er een ambulance en Hawa ging mee naar het ziekenhuis.....Pappa Mark bleef noodgedwongen thuis....er lopen namelijk 4 kinderen in de rondte....Mijn hart brak bij het idee dat hij niet bij de bevalling kon zijn....Ik ben er heen gegaan en heb aangeboden om op de kindertjes te passen......Hij heeft er even over nagedacht maar kwam mij toen toch halen. Ik snap ook wel dat je niet zomaar iedereen in je huis toelaat......
Ik zat gezellig met de oudste 2 nog tv te kijken die mochten nog even opblijven en waren ook wel geschrokken omdat mamma met de ambulance weg moest.
Om 1 uur kwam de vader weer thuis met foto's van zijn pas geboren zoontje, Bilal.
En zo had ik dus toch al een geboorte, nu mijn eigen kleinkind nog....ik hoop van snel.

En zo beleef je toch een heel avontuur op de vierkante centimeter.....
Gezellig weekend, vooral voor de vader's...
groetjes, Marion.




1 opmerking:

  1. Wat lief van je mam om op de kindjes te passen en dat hun papa erbij kon zijn. En wat fijn dat het kindje er is. Nu Marloes nog!!

    BeantwoordenVerwijderen