zondag 7 juni 2020

Tegel eruit...........plant erin, is toch de slogan.....









Tegels eruit groen erin | Heemskerk
Wat een goed idee is dat!
Dit ga ik niet bij ons in de tuin doen want ik heb niet zoveel tegels, wij hebben een hele groene vogel en egel vriendelijke tuin.Als ik 5 kg vogelvoer haal is dat in 1 week!! OP!!!!
Nu hebben we bijvoorbeeld vlakbij een eksternest in een boom, vader en moeder gaan hier met de kleintjes regelmatig bij ons in bad, hoe leuk is dat.....ja, en dan zien ze dus ook dat er wat te snacken valt, dus komen ze met elkaar even langs. Heel leuk.
En alles wat de vogels op de grond gooien aan voer, eten 's nachts de egeltjes weer op, het zijn net stofzuigertjes...en ze knorren zo gezellig....
Bij onze jongste dochter gaan wij wel even wat tegels lichten want die heeft een tegeltuin. Dat vind ze zelf ook niet mooi dus gaan we er wat aan doen.
Zij moet over een week ongeveer bevallen en zal deze zomer dus wel veel in haar tuin bivakeren ook al door de Corona perikelen. We gaan de tuin opleuken.
Een gratis plant scoren via Intratuin doe je zo
Dit toont bijv. al heel leuk toch....bijvoorbeeld met beloopbaar tijm beplanten....dat is nog wel een idee.....
We hebben een Wisteria en een Passieflora gekocht.
Blauweregen (wisteria Sinensis) - ClematisOnline Blog
Een blauwe regen noemen ze hem ook wel...Deze mag langs een rekje groeien bij de muur van de schuur.....
Passieflora
De passie flora komt ernaast, ook langs een rekje...Volgens mij is dat een leuke combi.
Verder nog een hele grote Hortensia gekocht, een blauwe, en wat laag blijvend spul ter opvulling.
bol.com | Hydrangea Blue 'Forever & Ever' - Blauwe hortensia ...
We hebben ook nog een haagbeukje gekocht, wel een babykleintje , maar je moet vooruit denken, en die mag groeien en daarna wordt hij in vorm gesnoeid.

Snoeien van hagen, struiken en bomen door Hovenier Buitenweg Apeldoorn
Zoiets als hierboven moet het worden.....dus een meerjaren plan eigenlijk, maar dat geeft niet.
Je moet ergens beginnen.
Als het vandaag nog droog wordt gaat mijn lief even de rekjes ophangen dan kan ik morgen de boel in de grond zetten.
Ik zag nog een leuk plaatje van tegel eruit en plant erin.....
Tegel eruit, plant erin' | Vlaardingen24
Wat een gezellig straatje is dit dan geworden door al die planten....

Ik heb nog wel een paar tassen gemaakt zo tussendoor, dus bezig ben ik wel...Wat ik ook nog las is dat volgende week het nieuwe boek van Karin Slaughter uitkomt, 9 juni is de datum.
Ik ben een groot fan van haar boeken, en bijna jarig, dus dat komt allemaal goed. Wel een prestatie van deze schrijfster, ze schrijft ieder jaar een boek...knap hoor.
Verzwegen | Karin Slaughter | 9789402705515
Hier een plaatje van haar nieuwste boek......daar kan ik gewoon zin in krijgen.....
Ja, en dan echt een boek, ik ben niet van de e-reader, ik hou van een boek.
En als ik die dan uit heb wat ga ik dan lezen.....nou ik heb wel een idee...
bol.com | Het weesmeisje - De erfenis van het weesmeisje, Anne ...
deel 1.....
bol.com | Het weesmeisje - De moed van het weesmeisje MP, Anne ...
deel 2....
Pin op Boeken
deel 3....
Even vragen of Ria en Gerie dit ook wel wat vinden.......ik denk het wel....dus mijn koren staat te bloeien zal ik maar zeggen.
Dit was het verhaaltje voor vandaag....
Toch een leuke zondag gewenst,
groetjes, Marion.


2 opmerkingen:

  1. Van de week ga ik even kijken bij Marloes, ben benieuwd hoe alles geworden is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een bekend kasteel, Dunrobbincastle met een hele mooie tuin. Gaan de boeken ook over Schotland?

    BeantwoordenVerwijderen