woensdag 29 januari 2020

Ik zat even in de quiltflow.............


Deze quilt gaat het worden voor mijn kleinzoon Ilay...
Ik ben ermee begonnen, vandaar dat ik even niet op het blog was. Ik had zomaar wat andere drukte en ik wilde met de quilt beginnen.
Kijk, dit is een van de eerste dingen die ik moest doen...een vierkantje tekenen van 6cm x 6cm....en een diagonaal erin tekenen....Ik heb er wel aardig wat nodig want op ieder vierkant komen er 4...en ik denk dat ik 70 vierkanten van 18 x 18 nodig heb dus reken maar uit 280! vierkantjes van 6 x 6... moeten er komen.
Tijd heb ik genoeg, dat is fijn.
Gelukkig heb ik een heleboel vierkantjes van 10cm x 10cm, dus die kan ik mooi gebruiken....Met dit tekenen ben je wel even zoet. Mijn intentie is ook om alle blokken alvast zo te maken dat ik dan rijen aan elkaar kan naaien en dan kun je ook de kleuren nog een beetje uitzoeken.
Ook heb ik al 2 spijkerbroeken gesloopt en daar op de pijpen mijn vierkant patroon getekend.
Het spijkerbroek vierkant wordt 18cm x 18cm.
Als ik deze heb gesneden speld ik er de vierkantjes op van 6 x 6....kijk maar...
Dat ziet er dan zo uit....Dan gaan ze onder de machine en naai ik de diagonaaltjes, dan afknippen en keren en heel goed strijken.....
Het resultaat is wel heel leuk vind ik zelf.
Ik kreeg nog een tip van mijn patchie vriendin Greet....Zij zei dat het misschien wel beter was om die kleine vierkantjes niet van spijkerstof te maken omdat het dan wel heel dik wordt om te naaien....nu ik dit zo zie ben ik blij dat ze dat heeft gezegd, en is het niet dik in de hoeken en het wordt daardoor ook nog eens kleurrijk. Thanx, Greet.
Kijk maar even mee, ik heb een proefje gemaakt.....
Even 3 van spijkerstof en 1 met een streepje { ook spijkerstof } vond het voor de afwisseling wel leuk.
Ik heb ook nog rode spijkerstof dus daar ga ik ook nog wat van toevoegen.
Mocht je mij dus missen, nee ik ben niet aan het vissen, maar lekker aan het quilten.

Verder ben ik ook nog druk met de stamppottenzondag.
A.s. zondag is het weer zover, ze komen weer gezellig voor de stamppot naar Wognum.
Ik ga het deze keer heel Hollands doen, zowel het voorgerecht als het toetje, maar dat vertel ik nog wel.
Voor nu wens ik jullie weer een gezellige woensdag,
groetjes, Marion.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten