dinsdag 14 januari 2020

Een kringloop blogje...............

Kennen jullie dit schilderij?
Het is "De Brief"van Vermeer, en die vond ik in de kringloop. Helemaal af geborduurd en daarna gedumpt bij de kringloop.....Gelukkig dat ik even langs kwam, want ik heb dit geborduurde schilderij natuurlijk gered, wat dacht je nou.......
De geborduurde lap was zo groot dat het precies een kant van de tas kon zijn die ik wilde maken.
Dit is de andere kant, stofje van de kringloop. Nu denken jullie natuurlijk dat ik geen stofjes meer heb, maar die heb ik wel hoor, alleen dit stofje paste zo mooi bij het schilderij en voor de prijs hoefde ik het niet te laten....€ 0,50.....lachen toch....

Ook moest ik de geborduurde kant van een voering voorzien anders zie je de achterkant van het borduurwerk en je kan er in blijven haken, dus.....
Ook daar was een oplossing voor, een broderie valletje voor een kinderkamer wat op een hoop lag bij....ja, natuurlijk de kringloop.
Win/win voor mij.
Zo leuk om dat dan samen te verwerken tot een leuke tas.
Wat heb ik nog meer gemaakt....

Deze borduurlap vond ik ook zo mooi, met bijpassende stof een hele leuke tas geworden.
Dit borduurwerk zat in een lijst dus ik moest het borduurwerk er eerst uit slopen...Dat is niet altijd heel gemakkelijk omdat er een soort van lijm gebruikt wordt die echt beresterk is.
Maar goed de aanhouder wint, en dat ben ik, haha.....
Deze tas is ook aan 1 kant met het kindergordijntje gevoerd, en die andere stof had ik zelf nog in mijn lappen voorraad. Ruimt lekker op!








Ook had ik nog een leuk poezenborduurtje gevonden....
Het borduurtje is gevoerd met het kindervalletje en het is op de tas gezet als een zakje.
Schattige tas toch geworden......Het zou toch jammer zijn als zo'n gezellig plaatje verloren gaat.
Maar er komt nog meer...kijk maar.....

Een merklapje....en grappig detail, ooit gemaakt in 1984! in Wognum, bijzonder toch....
Fleur de Lis........daar kan ik ook wat moois mee maken.....heb ergens nog een mooie paarsachtige stof....
Klein maar wel schattig, 2 lieve paardjes.......
en nu de laatste....
Ook geen groot borduurwerk, maar met een "zeestofje" kan het wel een hele leuke tas worden.
En zo zit ik dan lekker te priegelen in mij atelier.
&*&*&
Dat was ik gister in ieder geval ook van plan, ware het niet dat mijn lieve vriendin, ja, die kennen jullie allemaal, haar naam is Silka, er weer eens vandoor ging terwijl we heerlijk in het Wognumse bos liepen.
Ik was zonder hond om kwart voor 12 weer thuis en Silka heeft tot ruim kwart over 2 buiten onze poort op de weg gestaan.
Er kwam al een buurvrouw langs om te vertellen dat onze hond op de weg liep....een ander had haar op een gegeven moment te pakken en toen wist ze zich met een ruk weer te bevrijden...
grmpf...grmpf....
Ze kwam uiteindelijk zelf de tuin ingelopen, kop naar beneden, zich bewust van haar gedrag, maar ja, wat heb ik eraan, niets...ze doet het de volgende keer weer.....
Ik heb geen hoop meer dat dit gedrag ooit over gaat, helaas......
Maar goed, dat was gister, vandaag weer nieuwe kansen, voor Silka en voor mij....
Fijne dinsdag, groetjes,
Marion.

Zomaar  een huis op Marken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten