dinsdag 21 januari 2020

Nieuwe quilt...."stof " van de kringloop.....

De zeven zussen - Zon | Lucinda Riley | 9789401611039
Hallo lezers van "de zeven zussen"serie van mevrouw Riley.....zitten jullie ook op wacht...ik wel...en nou lees ik dat haar nieuwste boek op 18 februari uitkomt. YES!
Ik dacht eerst ik ga ze allemaal nog maar een keer lezen om toch maar van deze schrijfster te genieten maar dat hoeft dus niet. Mijn verslaving kan ik nog in toom houden tot februari, dat moet lukken.
Heb natuurlijk nu ook wel wat leesvoer...kreeg van mijn vriendin Greet een Maeve Binchy om te lezen, dat zijn ook van die heerlijke boeken. 
Bij ons op  tafel ligt ook een bundel van Sylvia Witteman...........
Image result for Silvia witteman
Daar lees ik dus zo nu en dan een hoofdstuk uit.....Mijn lief is er ook in begonnen en die kan echt maar 1 verhaaltje lezen dan biggelen de tranen al over z'n wangen van het lachen....Wat kan dit mens humoristisch schrijven, echt je ziet het voor je.......Soms vind je haar bundels bij de kringloop, koop er maar een, echt je wordt er heel vrolijk van en dat mag na blue monday.....
*****
Maar goed, ik had nog wat anders te melden.....
Gister een patroon gevonden voor de quilt die ik wil maken voor mijn oudste kleinzoon Ilay.
Voor hem had ik jaren geleden de Bob de Bouwer quilt gemaakt, maar ja, kleine jongetjes worden groot, dus zijn broertje heeft de Bob de Bouwer quilt nu.
Er moet dus wat anders komen, en ook wel leuk voor Ilay om een nieuwe quilt op z'n bed te hebben als hij straks een eigen slaapkamer heeft in het nieuwe huis.
Oma moet dus wel even doorwerken.
Welk patroon heb ik gevonden?
Nou deze, sneeuwballen van spijkerstof.....
Deze quilt kan hij dus tot in eeuwigheid behouden, hoe oud hij ook is, deze is blijvend, en dat moet ook, want oma heeft ook niet het eeuwige leven.
Patroon stond in het blad, hoe makkelijk kan het zijn....
Welk blad, nou deze.....
Er staat nog veel meer moois in dit magazine, een aanrader.....
{ zie 't Dreefhuys, daar kun je ze bestellen}
De werkbeschrijving, ook handig....Ik kan aan de slag...
Of ik zoveel spijkerbroeken heb?
Nee, natuurlijk niet, dus ging ik naar de kringloop, daar hangt genoeg....
We waren naar "Saartje"gegaan in Wieringerwerf..... 
En daar vond ik spijkerbroeken voor €3,50 per stuk. 
Dat is een mooie prijs en ze zijn niet zo stug, ik heb ze al gewassen dus het meten en knippen kan beginnen.
Kijk, hier hangen ze....
Vanmiddag maar eens kijken hoe of wat, nu eerst nog even het huis aan kant maken, dat moet ook.
Gezellige dinsdag allemaal,
groetjes, Marion.

We eindigen met deze mooie bloementas....


1 opmerking: