zaterdag 1 februari 2020

The day before......

Je hebt de day after en dat bracht mij op de day before....
Hoezo...wel vandaag is dag voor de stamppottenzondag, dus ik heb een drukke dag, een hele leuke dag.
Afbeeldingsresultaat voor foto van een schildpadVandaag ga ik alle voorbereidingen treffen voor morgen.
Dat heet met een duur woord mise en place.....
Best wel chique, en dat voor een hollandse  klassieke stamppot.
Wat gaan we eten, dat is natuurlijk de vraag...
Wel , we beginnen met een echt hollands voorgerecht, een soepje met, uiteraard ballen, die moeten erin zitten en vermicellie......
Nou moet ik voor 1 van mijn gasten een ander soepje maken want zij lust maar een soep, en die komt uit blik en dat vind zij erg lekker.
Op haar trouwdag aten we toen schildpaddensoep, dat vond ze ook lekker....maar ik heb geen schildpad meer, anders....
Nou dat zou ik toch niet gedaan hebben, mijn schildpad, Okkie, tot soep koken, echt niet.
Het wordt dus geen culinaire uitdaging, slechts een wandeling naar de Supermarkt, en klaar ben ik.
Afbeeldingsresultaat voor Unox tomatensoep foto
Dit gaat 'm worden voor 1 gast, en de rest krijgt mijn culinaire uitspatting, en ik vertel nog niet wat voor soep of het zal zijn, verrassing......
Na de soep komen dan de geschenken, o, nee, die reclame is er niet meer...Het wordt de stamppot na de soep.
Ik heb iedereen gepolst of ze hachee lekker vinden, nou dat was niet tegen dovemansoren gezegd. Allemaal, behalve 1 gast, die wilde wel hachee maar dan met gehaktballetjes. Oké, geen probleem, deze kok kan alles koken.
Afbeeldingsresultaat voor foto van gehaktballetjes in hachee
Zo ziet dat er dan uit, en dan voegen we uien er aan toe en nog een ingrediënt waar ik nog even niets over vertel.....
Voor de andere gasten maak ik de hachee met rundvlees. Deze heb ik gister al klaar gemaakt, dus kunnen de smaakjes lekker door elkaar trekken. Hachee is eenmaal lekkerder als het vlees niet vers gebraden is, vandaar.......
Afbeeldingsresultaat voor foto van gehaktballetjes in hachee
Dan ziet dat er ongeveer zo uit.
Vandaag heb ik nog wel een huil uurtje want ik moet een aantal kilo's uien snijden.
Afbeeldingsresultaat voor foto van uien snijden
Misschien is dit een oplossing......zie mezelf al zitten, hahaha.....
Na deze 2 gerechten is het tijd voor het dessert.....en dat wordt ook echt hollands.
Ik heb nodig een krentenbrood, een suikerbrood en custard en ook nog slagroom....jammie......
Misschien kunnen jullie hier chocolaa van maken, ik niet, maar dat terzijde.
Afbeeldingsresultaat voor broodpudding
Ik ga voor deze variant. Nu weten jullie lekker nog niets.
Nou stamppotten vrienden, hier hebben jullie alvast een soort van menu, geniet er alvast maar van.
Tot morgen met een goed humeur en een lekkere trek.
groetjes, Marion.
Afbeeldingsresultaat voor foto van stamppot hutspot

2 opmerkingen: