zaterdag 17 oktober 2015

tentoonstelling Mode en de Zee......

Ik was gister met mijn quiltgroepje, de Patchies, naar het binnen Zuiderzee museum in Enkhuizen. We gingen daar een expositie bekijken die heette
Mode en de Zee.

Hier was iemand heel slordig geweest met servies goed en oude tegels.
Het is een kunstuiting, maar ik als liefhebber van servies, tja.......

We kwamen de tentoonstelling binnen en toen hing er dit....
Allemaal kleding gemaakt door studenten van ArtEZ hogeschool uit Arnhem.
Het mocht gemaakt zijn van allerlei materiaal, stof, papier, vitrage, plastic, tafelzeil, beschilderd met verf, koperdraad, ijzerdraad, verzin het maar.

Ze moesten dus aan de hand van filmpjes, liedjes, gedichten, kleding gaan ontwerpen die een link had met de voormalige Zuiderzee.

Wij hebben genoten van hun uitvindingen om het te lijken op wat ze voor ogen hadden.
Bovenstaande foto deed mij direct aan een vissers outfit denken.

Dit vonden wij zeker draagbaar, en onze koningin zou er zeker zo in weg kunnen lopen.
Kijk maar eens naar die schouder versiering.

Deze had de link gelegd van de opgetilde rok, met je voetjes in het water.

Deze vond ik heel mooi, al die borduusels, en het zat met koperdraad! aan elkaar gemaakt met tussenruimtes.

Bij deze zag je geen naai naden, heel apart.
De tentoonstelling liet goed zijn wat textiele werkvorming kan zijn.
Enkele studenten zullen later zeker de modewereld op gaan zoeken, dat kon je zien.

Daarna hebben we nog van een heerlijke lunch genoten in de Mastenbar. 
Kijk ons gezellig zitten.
Het was een hele leuke, gezellige, leerzame dag.
groetjes, Marion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten