dinsdag 27 oktober 2015

Kleine Ischa wordt grote Ischa......

Ja, het gaat goed met de kleine man, gister is hij weer gewogen en gemeten, 7 pond en 54 cm. inmiddels. Hij is nu op een normaal geboortegewicht. Fijn voor zijn pappa en mamma. Zijn moeder heeft een goede melkfabriek, dat is wel duidelijk.
Hij lag even lekker bij zijn opa.
Natuurlijk wilde oma hem ook even vasthouden, kijk oogjes open, zo lief.
Nou nog eentje dan, heerlijk hé.
*****
Nu las ik net een artikel in de krant over een man die kreeg kanker en toen hij weer aan het werk wilde is hij ontslagen omdat zijn werkgever hem niet meer kon betalen! Deze werkgever was bang dat hij nog wel vaker ziek zou gaan worden.
Volgens onze regering is het de bedoeling dat langdurig zieken, chronisch zieken en bep. gehandicapten toch echt aan het werk gaan bij een gewone werkgever, en niet bij een sociale werkplaats, als ik dit dan lees denk ik wat een utopie.
En dan lees je ook dat de werkgeversorganisatie zich hier niet in kon vinden, zich van geen kwaad bewust. Natuurlijk dat is het makkelijkst om te zeggen.
Ook vluchtelingen worden zo een worst voorgehouden. Dan hoor je Asscher zeggen dat ze banen gaan creëren, hoe? is mijn vraag. We hebben namelijk nog steeds  6oo.ooo!!!! werklozen in dit land.
Ik denk dan droom maar lekker verder regering, jullie staan echt niet met beide benen op de grond. Het echte leven is heel anders dan jullie denken daar in den Haag.
De werkgevers kunnen niet zonder werknemers en andersom is dat ook zo, maar nu is het wel heel scheef, je wordt nu na 3 contracten ontslagen of je wel of niet je werk goed doet, en ze nemen een ander aan , meestal goedkoper, en die gaat er na 3 contracten ook weer uit.
Ik kan het niet oplossen, maar
 ik wilde dit even kwijt, het zet een mens aan tot nadenken.
Sorry
Mooie dinsdag, geniet van de herfstkleuren en de herfstzon, groetjes, Marion.




1 opmerking:

  1. Lieve foto's mama. En wat een treurig verhaal van die man, zo oneerlijk ook. X Marieke

    BeantwoordenVerwijderen