zaterdag 3 augustus 2024

Weer eens een bezoek gebracht aan de Handclinic........

 

Vorige week van de huisarts een verwijzing gekregen voor de handclinic i.v.m. met mijn problemen met mijn rechter wijsvinger......ja, helemaal in Amsterdam want het vertrouwen in Hoorn ben ik kwijt na vele problemen daar met mijn handen......In Amsterdam werd ik iedere keer goed geholpen en ook de nazorg vond ik daar TOP. Vandaar mijn voorkeur.
Een hele aardige arts kwam mij ophalen, en samen gingen we kijken wat er aan de hand was met de wijsvinger, hij maakte een echo en ik kon meekijken.......Grote schrik.....totaal, maar dan ook helemaal geen stukje kraakbeen meer tussen mijn gewrichtje te zien, alles gewoon WEG...niks, nakkes nada....
Slik......ik kon ook gelijk de andere 4 vingers van mijn hand bekijken......de toekomst ziet er niet goed uit! 
Wat ik nog wel kwijt wil is het volgende, geloof niet in smeerseltjes of bepaalde voeding die je artrose kunnen stabiliseren want die bestaan niet. Het is een proces onder invloed van hormonen en wat weg is komt nooit meer terug. Je kan er zelf niets aan doen, dus besteed je geld maar op een andere manier.
Dat gezegd hebbende gaan we nu wat vertellen over hele leuke dingen, want die zijn er ook....

Met mijn lief gaat het goed, sinds deze week fietst hij weer buiten op de fiets na enkele weken binnen te hebben gefietst....met een zgn. stoelfiets.....hij was van mening dat de tour de france zo een peuleschilletje was, want  hij keek tegelijkertijd naar de tour....
  
Maar nu weer lekker buiten op de fiets, iedere dag een stukje verder.....dat is bevorderlijk voor de buigzaamheid van de knie.

Afgelopen woensdag nog even een bakkie wezen halen bij vriendin Betsy en haar man....Betsy had namelijk een kringloop toer gemaakt met haar zus en voor mij borduurwerken en stof gescoord.....ja, ik heb zo mijn contacten, en Betsy weet heel goed wat ik zoek...

Kijk wat een mooie sortering lappen en ook nog eens grote lappen, vooral die gele en die met de oudhollandse tegeltjes......heel blij mee....worden weer gezellige tassen....


Borduurwerk had ze ook gevonden, een hele mooie fairy in herfst tinten, leuke tas gaat dat worden, en daar zijn heel veel mensen gek op.....dus ik zal zorgen dat hij in oktober klaar is....


Deze kleintjes ook zo schattig....de tekst TAMARA zal ik subtiel laten verdwijnen en dan zal het plaatje een zak gaan sieren van een tas.....zo'n schattig plaatje.....

Ik heb ook nog een geboorte tas gemaakt voor baby LORENA, het is het 2e kindje van een collega van mijn lief, dus binnenkort zullen we de tas even wegbrengen....

Een heel leuk abc met beertjes, ergens uit de jaren eind '80, vorige eeuw denk ik....volgens mij een patroon uit de Margriet....

Dit is de achterzijde met het zakje, nee niet voor het fietssleuteltje maar voor de speen denk ik....en de stof kwam bij Dorcas vandaan toen ik daar zoveel stof had gekocht....Kwam dus goed van pas...

Ook heb ik nog lekker nagenoten van de markt van vorige week en heel veel mensen gesproken die onze kraam zo leuk vonden. Dat doet je als verkopers wel goed, we hebben dus een goede formule. Vrijdag was ik dus bij Supergoof en toen heb ik daar natuurlijk mijn marktopbrengst omgezet in STOF.....
Dit heb ik allemaal gekocht...
Die middelste stof is voor een  high tea kopjes tas.....


Deze eerste 2 stoffen passen bij elkaar, dus dat kan ook een hele leuke tas worden...het idee zit al in mijn hoofd....

Net als bij deze stof, die franse lap met de Eiffel toren daar heb ik ook een idee voor....

En dan komt mijn jaarlijkse fietstocht er ook weer aan, dit jaar georganiseerd door Ria...


Kijk hier staan we in het winkeltje van het Oorlogs museum in Medemblik, dat hebben we vorige jaar bezocht want dat zat in onze Toer opgenomen......hele leuke dag was dat....

En dit jaar wordt het ook vast weer leuk, en.......er zit een hele leuke verrassing aan het eind.....dan geraken we nog bij Van der Valk in Hoorn voor een diner want Wout en Ria vieren al het hele jaar dat ze in oktober 50 jaar getrouwd zijn en dat doen ze dus vrijdag met ons.....hoe leuk wordt dat..

Zininin.....

Dit was weer een blogje voor deze week, veel leesplezier en een fijn weekend,
groetjes, Marion.




























2 opmerkingen:

  1. Als je eenmaal bij de artsen in de Bergmann kliniek bent geweest kunnen de andere ziekenhuizen wel sluiten ,hier hebben ze de kennis in huis en ben je een patiënt en geen nummer zoals in de academische (lees slechte ) ziekenhuizen ! Gr Marian .

    BeantwoordenVerwijderen