zondag 18 augustus 2024

De Naaimachine gaat naar de SPA..................

 

Mijn naaimachine mag na 3 seizoenen hard werken even genieten van een welverdiende spa.....oftewel, ik neem even een pauze.....Dat betekent dus geen tassen naaien, en ook geen andere dingen naaien....gewoon pas op de plaats......Ik kan natuurlijk wel overal ideeën op gaan doen en dan die verzamelen om dan de aankomende winter daar iets mee te doen.
Ik moet ook nog een vlaggenlijn naaien, dus die voorbereiding kan ik alvast doen, zoals meten tekenen en knippen en spelden....dan is de helft al klaar.....Dan nog in de restzak gekleurde repen zoeken, wat overigens erg leuk is om te doen, en dan kan ik dat als eerste weer maken.
Plannen genoeg.....
Wat ga ik dan in de tussentijd doen.....
Zoals jullie weten verzamel ik oude deuren, straatnaam bordjes en andere gekkigheid, en dat allemaal op foto.......daar ga ik mij mee bezig houden....
deze dus even niet ......leuke tas overigens, heb nog een paar van deze borduurwerken, daar kan ik een....STOP......nu ff  NIET.....
O ja, dat zei ik net.....
Dit mag dus wel, gelukkig......
Jullie gaan het zien.....

Gister was ik nog even naar Kampen, ja, natuurlijk naar de winkel van Supergoof.....ik moest daar even wat ophalen......
Nou het viel wel mee hoor, slechts 2 stofjes gekocht.....
Kijk deze, helemaal vliefd op....die kleuren......
Maar ik had natuurlijk wat geld verdiend op de markt laatst en dan mag ik daar wat stof voor kopen, toch?
De Spa voor de naaimachine wordt daar ook van betaald en garen en een nieuw rolmes, dus we doen dat wel goed.
Vroeger ging mijn moeder bollen pellen om de wintervoorraad steen kolen voor de kachel te betalen, dat hoef ik gelukkig niet, ik ga op de markt staan om mijn wintervoorraad lapjes te kunnen betalen, ik weet wel wat leuker is, hihihi.....
Voor Kampen ligt Dronten en daar zijn we ook nog even gestopt bij de DORCAS kringloopwinkel....laatst was die gesloten en mijn gevoel zei dat er wat te halen was voor mij....
Of dat zo was, ja zeker.......
Kijk maar een tas vol "snoepgoed".....ze hebben daar zulke mooie lappen.......Daar kan ik dan deze winter weer hele mooie.......STOP...nu even niet....o ja, dat zei ik al....
Toch lichtelijk verslaafd denk ik......
Het mooiste waren nog de borduurwerken die ik vond....
Rie Cramer borduurwerk, wel 3 stuks.....

En een romantisch strand tafereel....

En nog wat klein werk, oa. 2 beren broodjes smeren...
Daar kunnen tzt weer prachtige tassen van.....
STOP......ja, ja, ik snap het....

Vrijdag was ik nog naar een high tea in Andijk.....ieder jaar organiseren wij dat met de Hoornse vriendinnen en altijd bij Theetuin de Libel....een AANRADER....


Verscholen tussen het groen kan je daar heel fijn zitten en lekker smikkelen.....

Gezellig servies en een hele gemoedelijke sfeer met ook nog eens een leuke bediening.....
Kortom, ga daar maar eens kijken en Genieten....
Ze verkopen ook wat kadootjes en ik vond er natuurlijk weer wat....
Zo'n schattig olifantje......

Goed tot zover zijn jullie weer bijgepraat, ik ga van mijn rust genieten......
Silka is al begonnen


Fijne zondag....
Binnen kort meer van dit .....
groetjes, Marion.
























2 opmerkingen:

  1. Doe maar goed rustig aan. Want op tijd rust nemen is belangrijk. Je borduurtjes zijn enig. Dat worden weer mooie tassen. Maar niet nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo is dat…..ik ga deurtjes zoeken….ook heel leuk….

    BeantwoordenVerwijderen