zaterdag 24 augustus 2024

EINDELIJK......mag ik het vertellen.......

Wie hier wel eens geweest is herkent het meteen, de winkel van Supergoof in Kampen....
Ingrid, vroeg mij een aantal weken geleden of ik 4 tassen wilde maken met een teckel erop......ik was er even stil van dat IK deze vraag kreeg.....hoe LEUK is dat, 4 teckel tassen maken voor de baasjes van de 3 teckel puppy's die Olijfje had gekregen......de 4e tas was voor de baas van de vader van het drietal...echt ik was er stil van......maar van binnen kon ik wel juichen.....
Natuurlijk wilde ik die tassen maken......Ingrid had de stof al uitgezocht en die kreeg ik mee.....
Onderweg naar huis wist ik al in grote lijnen hoe ik het ging doen, alleen wist ik ook dat ik geen bruine stof had, en deze teckels zijn immers bruin......dat werd nog een dingetje....
Nou ben ik niet voor 1 gat te vangen, dus ik ging naar DORCAS, de kringloopwinkel in Hoorn....misschien hing er een overhemd of een sweater waar ik het van maken kon.
{ ik heb immers ook rode kerstvrachtwagentjes gemaakt van een rode spijkerbroek}
Ik had GELUK, ik vond een dunne sweater met een geruwde binnenkant, dus die zou kunnen......maar ik keek nog even verder...
En net toen ik dacht het blijft bij de sweater zag ik een namaak leren jurkje, in de kleur bruin....precies de goeie kleur en suède achtig aan de binnenkant en als groot voordeel, het rafelt niet.
Het was nog wel even komisch toen ik ging afrekenen want het jurkje was maatje M, en wie mij kent weet dat ik daar echt niet in pas.....dus die mevrouw vroeg of ik had gepast, nou nee hoor, zei ik , dat hoeft ook niet want ik maak er teckels van......ze was met stomheid geslagen dat ik dat kon.....Overigens wel een goede verkoopster dat ze erop let dat je de kledingstukken wel gaat passen, dit terzijde.
Zal ik jullie dan maar wat plaatjes laten zien... 
4 tassen op een rijtje, mooi plaatje vind ik zelf...2 tassen hebben een rode geblokte onderkant en 2 hebben een gele geblokte onderkant. Deze stoffen kun je dus kopen bij Supergoof. Die onderkant stof heeft de stevigheid van een theedoek dus dat is fijn voor de bodem van een tas. De hengsels van de tassen corresponderen met de onderkant, dus geel en rood....Zien jullie ook dat de teckels wel aangelijnd zijn....
Ingrid had daar ook een mooie foto van......
En omdat de stof niet rafelt hebben ze losse flapoortjes, dus met je tas in de wind gaan de oortjes wapperen....







Alle tassen hebben een naamlabel in de kleur van de bandjes die de puppy's omhadden in het nest.  Hier heb ik dus een restje van de onderkant stof voor gebruikt. Het bedeltje van de teckels vond ik in de Webwinkel van Steekjes & Kruisjes en werden een leuke toevoeging. En die knoopjes zijn van mijn privé verzameling oude kussensloop knoopjes. Zo kan je die zomaar weer eens laten zien....

Dit is de achterkant van de tas met het kontje en de achterpootjes van de teckel....Een beetje aan de rechterkant kun je de zak zien zitten van de tas....

De binnenzak met rits, de kleur van de rits correspondeert met de kleur van het hondenriempje, dus rood, groen, blauw of geel....ja, ik denk aan alles...de voering van de tas is gemaakt van een blauw gordijn met een Franse lelie print. Duurzaam dus, kringloopvondst.....

Kijk hier zien jullie de zak iets beter, zit een stukje over de grens van de 2 stofjes.....

Ja, en toen waren de tassen af en had ik nog wat repen stof over van 20 cm.....Wat daarmee te doen..
Kleine tasjes met naam gemaakt,  voor poepzakjes en trainings snoepjes, gewoon omdat het kon...en je moet nooit iets weggooien....

En dit is zeker ook iets wat ik meestal doe, van de sliertjes maak ik gewoon 2 nette slierten die de tas gaan sieren, hetzij aan de onderkant of de zijkant.
Op de markt waren er dames die dachten dat die slierten een functie hadden, nou ja, wel een beetje, de functie is versiering .....

Dit was het avontuur van mij van het maken van 4 tassen met een teckel...
Zoooooooooooo LEUK  
om te doen....
En dan lees ik hoe leuk iedereen de tassen vond dan wordt ik daar heel blij van.....Ik blijf voorlopig nog wel tassen maken want iedereen vind ze erg leuk.
Dank voor jullie complimenten op het verhaal van Ingrid.

Fijn weekend, groetjes, Marion
en we eindigen met een teckelplaatje....Olijfje met haar puppy's..
Zij was de aanleiding van dit avontuur.....zo lief....
































 

15 opmerkingen:

  1. Geweldig Marion, ze zijn prachtig. Knap gemaakt, alle baasjes blij. Top!👍😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, was ook een leuk project…

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke tassen zijn het geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie tassen zijn het geworden, leuk geheim project . Mooi geworden Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie tassen. Heel leuk al die kleine details door je hebt toegevoegd. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn echt helemaal geweldig, jouw tassen zijn top. Ik geniet nog steeds van mijn borduurtas! Groetjes Juud

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahhhh moeder met haar baby's...zo lief. De tassen zijn geweldig, ik had er natuurlijk al 1 in het echt gezien 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een leuk blogje en tassen natuurlijk 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé Marion, geweldig! Ze zijn ontzettend leuk geworden! Leuk die ‘flapoortjes’! En zo’n mooi verhaaltje erbij! Genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die laatste was ik, Ⓜ️arlie. 💋🐾

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je het weer mooi gemaakt Marion echt een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dank voor jullie complimenten, het maken van de tassen was erg leuk om te doen, en ik blijf gewoon tassen maken, ook van borduurwerken….

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb Ingrid al heel hartelijk bedankt voor de tas, maar wij als baasjes van Sipke en Sipke zelf willen jou ook hartelijk bedanken voor de geweldige tas. Vroeger met de kleine kinderen op stap hadden we een luiertas. Nu met Sipke op stap hebben we een echte Sipke/Teckeltas. En de snoepjes is hij razend gek op. Als hij wat op zijn matje heeft gedaan komt hij hard aanhobbelen voor een snoepje. Hartelijk dank nogmaals.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoop dat Sipke wel uitgelaten word want op een matje zijn behoefte doen is toch niet de bedoeling om een pup te “ uit te laten “! Een honden eigenaar !

    BeantwoordenVerwijderen