maandag 12 augustus 2024

Een blogje op maandag......het kon niet anders.....

Zaterdag had ik de "mannetjes" gezellig tot 's avonds 11 uur, toen kwam hun mamma hen weer halen en zondag hadden we dat nog een keer. Mamma had avond dienst bij de politie dus waren ze lekker bij ons in het zwembadje en buiten aan het spelen. Gezellig hoor, en Phlynn wilde graag kip kluifjes eten want zijn mamma eet dat nooit. { mijn dochter houdt niet van kluiven, dat vind ze prooi eten} Ik moet zeggen ze hebben gesmuld, er was nog over dus zondag in de herhaling en toen ook nog wat Vlaamse frietjes erbij, voor kinderen een top diner.
Nu gaat opa met de auto Phlynn ophalen want zijn fiets is nog hier en dan fietsen ze samen weer naar Zwaag, dan is Phlynn met fiets weer thuis en opa heeft gelijk zijn oefeningen gedaan ivm de nieuwe knie, Win / Win, zal ik maar zeggen.

Vrijdag had ik ook een hele leuke dag, de Toer de Molenweg hebben we gereden. Wie zijn we, nou Betsy, Ria en ik. 
Het is een oude foto want ik was mijn foto toestel vergeten, hoe dom kan je zijn, nou heel DOM...dus ik heb geen foto's gemaakt dit keer, helaas...
Ja,  de Tour de France is natuurlijk groter maar zo met z'n drietjes is het wel lekker overzichtelijk en gezellig. Ria had de tocht uitgedacht dus vertrokken we uit Andijk. Daar eerst koffie met gebak, natuurlijk ons favoriete gebakje, tompouce.....zooooo lekkerrrrr. Mijn eigen fiets was op het fietsenrek van broer Piet en omdat die zelf ook fietsen ging waren we met zijn auto, ook weer een oplossing. Terug heeft Wout mijn fiets weer terug gebracht anders was ik gaan fietsen uit Andijk naar Wognum, dat is te doen, maar dat hoefde niet.
Het was een hele leuke fietstocht....
Wout en Ria wonen vlakbij de West-Friese omringdijk en over die dijk loopt een fietspad....en dat is zo leuk om te fietsen.....door een groot gedeelte van Andijk richting Enkhuizen gingen we en dan kun je vuurtoren  "de Ven "  niet missen...
Hier is ie dan, pas weer gerestaureerd.....wij fietsten verder naar Enkhuizen want daar zouden we gaan lunchen op een hele leuke locatie en zeker een aanrader....
Waar was ik, nou in de stationsrestauratie, en die is in Enkhuizen aan het water, echt zo'n mooie plek...en het eten......heel erg lekker.

Kijk maar hoe leuk....
Ook vertrekt daar de boot naar Stavoren en naar Urk. Goed bezocht zagen we wel en heel veel fietsen gingen er mee.....leuk idee, met je fiets over varen en dan aan de andere kant fietsen...
Na de lunch gingen we natuurlijk ook nog even cultuur snuiven en waar doe je dat als je in Enkhuizen bent?
Juist, in het Zuiderzee Museum.
We deden een kleine toer want tenslotte waren we aan het fietsen. Er was een kleine, goed verzorgde expositie over Watergebruik in het algemeen.
Ik had gedacht dat onze koning daar ook wel zou zijn maar die hebben we gemist, helaas....



Hoe gingen we met water om vroeger en hoe  zou het eigenlijk moeten, met water omgaan...
Heel interessant.
Na het museum bezoek weer op de pendalen en gingen we door  "de Streek" zoals wij dat hier noemen..{ Bovenkarspel, Grootebroek, Lutjebroek} en een stukje door de verkaveling naar "het Keetje".
Het Keetje is een boerderijwinkel en fruitkwekerij en een zorgboerderij. Je kan er even lekker zitten en wat gebruiken, maar je mocht ook pruimen plukken en straks appels en peren. Kinderen kunnen er heerlijk spelen of met skelters rijden, gewoon leuk en gezellig.
Om kwart voor 4 werd het tijd om koffie te gaan halen bij Wout want daarna gingen we nog dineren bij de van der Valk in Hoorn. 
Hoezo daar....
Wel Wout en Ria zijn dit jaar in oktober * 50 jaar*  getrouwd en dat hebben we al een beetje gevierd.
Ze kregen ook al een kado van ons, we gaan met hun eten in Januari 2025 in Volendam. Dus ze moeten nog ff volhouden en dan kunnen wij nog ff sparen, dat begrijpen jullie wel.

Ook ben ik nog bezig met een geheim project wat ik nog niet kan laten zien maar al wel tot een einde komt. Binnenkort meer hierover....

Terwijl ik dit schrijf hoor ik Phlynn en mijn lief...ze willen met hun fiets op de foto...oké....  dan mogen jullie ernaar kijken....
Opa en Phlynn samen op de fiets naar Zwaag.....alle twee een petje.....mooi stel...



Alles weer verteld,  fijne dag vandaag.... groetjes, Marion.

Willen jullie nog wat verkoeling...

 Geniet er maar van.....
dan komt er hier nog een deurtje......een KOELE blauwe deur....


















 

6 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dagen. Vol uitjes, visite, lekker eten en drinken. Heerlijk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben nog niet klaar hoor…vrijdag nog high tea met 7 vriendinnen, doen we ieder jaar, zo leuk….en dan dinsdag erop nog eten omdat een vrienden stel 40 jaar getrouwd was….door ziekte was dat uitgesteld…..we feesten lekker zo….allemaal gezellig en leuk

      Verwijderen
  2. Klinkt goed allemaal. En wat een leuke foto van opa en Phlynn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer mooie verhalen Marion 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer mooie verhalen Marion 😘

    BeantwoordenVerwijderen