vrijdag 29 december 2023

Het laatste blogje van 2023..............

 


Het jaar wordt altijd uitgeknald, dus mijn blogje dan ook maar....schijnt erbij te horen....Nou eerlijk gezegd ben ik niet zo van het vuurwerk, ook onze hond is geef FAN.....het arme dier kon gister niet eens eten omdat zij knallen hoorde, ja heel in de verte, maar het is voor Silka genoeg om te staken...Wij zullen blij zijn als de rust is weer gekeerd.

Gister ben ik even op zieken bezoek geweest bij mijn vriendin Greet, partner is de tassen-crime, want die was weer thuis na een ziekenhuis avontuur.
Hier zie je Greet bezig met het opstellen van onze kraam op de Weversmarkt....


Greet mocht begin december een ritje maken met de ambulance, nou dat krijg je niet zomaar aangeboden, ze had toch wel ernstige hartklachten en daar moest naar gekeken worden. Na veel gekijk en onderzoeken in Alkmaar mocht ze een 2e rit maken met de ambulance, namelijk naar Amsterdam. In Amsterdam werd Greet geopereerd en toen alles weer goed ging mocht ze voor de 3e keer met de ambulance mee, weer terug naar Alkmaar. Na nog een paar rustige bijkom-dagen in Alkmaar mocht haar Piet,  Greet  weer mee naar huis nemen waar ze alweer opknapt en zich al weer een hele stoere vrouw vindt maar dat toch nog niet is. Dit heeft tijd nodig, en gelukkig heeft Greet tijd en een prima mantelzorger  in de vorm van haar Piet. Samen komen zij er wel.
Greet mistte wel haar naaimachine toen ze logeerde in de ziekenhuizen, dus daar heb ik wat op gevonden.....kijk maar even mee.... 
Een tas met naaimachine heb ik voor Greet gemaakt.....het lapje met de naaimachientjes heb ik bij Supergoof gekocht en de naaimachine heb ik nagetekend en in stof omgezet. Verder natuurlijk mijn fantasie gebruikt om het op te leuken.........

Het quiltje had ik nog liggen, ooit een proefje geweest....je moet nooit iets weggooien....

Ja, Kalmte en groene poeder kunnen je redden......De bloemetjes had ik uitgeknipt en op plakvlieseline gestreken en toen vastgezet.....en laat ik nou gewoon een "steek" op mijn naaimachine hebben die blaadjes maakt....Tof toch....

De achterkant kreeg een fietssleutelzakje van 4 lapjes  "naaigerei" , ooit van Greet gekregen, hihi...

En dat zag ze meteen....een quilster weet altijd wat ze in huis heeft of heeft gehad....knap toch?
De tas is gevoerd en voorzien van een binnenzak met rits. 

Ik ben druk aan het oefenen om binnenzakken met rits te maken, ik heb tenslotte een kleine 100!!!  ritsen gekregen van een mevrouw dus daar moet ik wat mee.....
Schattig lapje met al die naaimachientjes erop....Supergoof heeft het, misschien wel in de uitverkoop...de moeite waard om te gaan kijken deze week....
Heb ik verder nog iets gemaakt?
Ja zeker, ik ben al weer bezig voor de Weversmarkt tassen te naaien en ik heb er deze week 1 gemaakt.

Een heel mooi borduurwerk, ja, van de kringloop, en daar deze tas van gemaakt. De tas is wat groter dan normaal en dat komt door de maat van het borduurwerk.


De stof van de tas is van een heel mooi tafelkleed in een prachtige bordeaux rode kleur, gekregen van Ellen, mijn patchie-maatje....zij dacht ik doe er niets mee, misschien een tassen lap.....nou zeker, dat is gelukt, nog bedankt Ellen....Hier de achterkant met het fietssleutelzakje, gemaakt van een lief lapje waar net een zakje uit kon, zo komt altijd alles weer van pas.....Niks weggooien, zie je nou...

En dit is de binnen voering van de tas met een zakje voorzien van een rits.......Oefening begint zijn vruchten af te werpen, nooit te oud om te leren....

En zo ben ik al weer bezig met plannen maken voor 2024, en dat is fijn....ik moet er niet aan denken dat ik geen plannen zou hebben...zelfs vakantie ideeën hebben we alweer...je leest in een blad iets over een plaatsje en dan zoeken we dat op en dan komt de gedachte dat we daar wel eens naar toe kunnen gaan.
Ik kan dus zeggen dat 2023 voor mij en mijn lief een mooi jaar is geweest en dat ik hoop dat het nieuwe jaar dat ook weer zal zijn. Zo wie zo hoop ik dat we gezond blijven, want ja als je ouder wordt kunnen aandoeningen zomaar om de hoek te voorschijn komen en die wil ik eigenlijk niet ontvangen.
Mij niet bellen..........zeggen we dan.

Ik wens jullie allemaal een mooie, gezellige jaarwisseling.....kan zijn met een lach en een traan....maar bedenk dan dat het leven te mooi is om er niet van te genieten.
Graag zie ik jullie weer terug in 2024 en ik blijf zeker blogjes schrijven want het is te leuk om het niet te doen.
Ik geniet van het schrijven en jullie van het lezen....Win/Win...

Fijne dagen, groetjes, Marion.

Een mooie Hollandse deur uit Twisk.


 





 





8 opmerkingen:

  1. Wat een verhaal! Wat een schrik voor Greet. Hoop op goed herstel voor haar. Wens jullie graag een goede jaarwisseling en alle goeds voor 2024. We zien elkaar vast. 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, Greet, dat was schrikken voor jou en je Piet. Hopelijk ben je binnenkort weer de oude. Marion, ik vind je tassen altijd zo leuk. Ik moest wel lachen om die 100 ritsen. Gelukkig weet jij er wel raad mee. Wij zijn ook al bezig met de vakantie voor volgend jaar. Dit jaar waren we in Luxemburg op een camping waar jij altijd kwam. Volgend jaar gaan we misschien jullie “ nieuwe” camping proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor het schrijven van al die leuke blogjes en de plaatjes van al die mooie tassen. Ik geniet ervan. Een heel goed en gezond 2024.
    Groeten Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na zo'n schrik, toch wel fijn dat Greet weer thuis is. Mooie tas voor Greet heb je gemaakt. Je maakt zulke leuke tassen, tassen met een mooi verhaal ook.
    Fijne jaarwisseling en de allerbeste wensen voor jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellige jaarwisseling Marion. En alvast veel plezier met het maken van (vakantie) plannetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte met de jaarwisseling voor jullie hond ,verschrikkelijk dat domme vuurwerk, gelukkig is de voorspelling regen dus van mij mogen de hemelsluizen zich openen boven die domme vuurwerkafstekers !
    Hoop dat de regering een landelijk verbod afkondigd voor deze vervuilende en geldverspillende rotzooi ! Sterkte voor de politie en ambulancemedewerkers en brandweer , die weer met dat tuig te
    maken krijgt en hun leven is niet meer veilig op deze avond !

    Groeten Heleen .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja onze jongste dochter,politieagente, moet werken…..

      Verwijderen
  7. Nét wat voor Greet, die tas, wat is hij leuk geworden! Hopelijk knapt ze snel op. En die met dat borduurwerk is ook héél mooi, sierlijk plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen