zondag 3 december 2023

3 december, een hele bijzondere dag.............

Vandaag 43 jaar!! geleden werden wij, mijn lief en ik, voor het eerst pappa en mamma....we kregen deze titel door de geboorte van onze oudste dochter, Marieke.
Het ging niet allemaal makkelijk die dag want er was sinterklaasfeest in het ziekenhuis en dat ging hoe dan ook door. Ik had zelf de datum uitgekozen want deze baby moest worden opgewekt, wat dat precies inhield wist ik toen nog niet. 
Het is overigens wel een heel opgewekt kind geworden, zal toch hebben meegewerkt......
Ik kon kiezen uit 1,2,3 en 5 december......dus ik koos 3 december.
Om 9 uur 's morgens kwam ik aan het infuus te liggen en dan zou ik rond een uur of 1 mijn baby in mijn armen kunnen sluiten, zeiden ze om mijn bed heen, heel stellig.....
Het liep iets anders......
's Middags om 3 uur was er totaal geen werking van weeën of ander ongemak, er gebeurde gewoon NIETS.....bizar....
Nou had ik wel aangegeven dat ik ook geen voor-weeën had en op zwangerschapsgym had ik gehoord dat je die in de laatste weken zou krijgen. Ik niet, mij sloegen ze over...

.Er begon dus iets van lichte paniek te ontstaan want mijn vruchtwater hadden ze met de hand gebroken dus de baby moest wel geboren worden die dag. Gelukkig kon het infuus  hoger ingesteld worden, we gingen binnen een uur naar het maximum...Als ze dat doen krijg je wee op wee heb ik later gelezen en dan zou je niet weten waar je het zoeken moest.....Ik had nergens last van, wel een beetje lichte buikpijn....

Inmiddels was het 6 uur geworden en het kon dus nog wel lang gaan duren dacht ik, maar de vloeistof van het infuus raakte ook op......hoe moest dat nou....Het kwam goed, rond 9 uur was er zoveel werking dat we samen, ik en een arts de bevalling konden gaan inzetten, zonder goede weeën, dat was wel een dingetje.....en aangezien ik aan een soort meter lag die alles registreerde wist ik ook dat mijn baby het benauwd kreeg....Wat doe je dan....je krijgt oerkracht en daardoor heb ik haar op de wereld gezet, puur oerkracht.  De arts nam nog een slokje wijn, het was tenslotte sinterklaasfeest en hij zou later op de avond nog wel even komen kijken.....dit werd 12 uur 's nachts.....ik moest toen nog gewassen worden en al, het gaf niet, ik was blij en mijn baby had ik eindelijk in mijn armen.

De volgende dag mochten we naar huis, en ik woonde toen ongeveer 200 meter van het ziekenhuis, maar we gingen met de ambulance. De bevalling had toch wat schade aangericht waardoor gewoon lopen en zitten wat moeilijk was voor een paar dagen.

Maar het is waar, je vergeet alles want je krijgt er zo'n mooi mensenkind voor terug, en dat is ze nog steeds.

Dit is onze dochter nu, een leuke echtgenote en moeder van 3 kinderen, met een hele leuke baan en erbij geeft ze ook nog les bij Fit4lady....druk moedertje maar het gaat haar allemaal soepel af.
Lieve Marieke, gefeliciteerd en een fijn jaar toegewenst, pappa en mamma.

Wat had ik nog meer aan de hand....nou sneeuwmannetjes....
Robina, let je op, want dit wilde je graag weten....

Ik heb ze samen met verlichting op gesnoeide hazelaar takken geplakt en dan zet je ze in een vaas, gevuld met kattengrit voor de stevigheid en heb je de hele winter een gezellig wintertak in huis. Het is niet speciaal voor kerst maar gewoon een winter-item.....
En waar kun je deze takken vinden?
Op de kerstmarkt natuurlijk, volgende week 8 en 9 december in Wognum.

Kijk hoe gezellig het staat..........

Het zijn hele vrolijke sneeuwmannen....en allemaal met de hand gemaakt.




Fijne zondag, groetjes, Marion.

Een echte zondagse deur....











3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met deze bijzondere dag. We wisten zelf niet zo veel, in die tijd, maar ook de artsen en verpleging konden weleens andere gedachten hebben dan de werkelijkheid. Gelukkig is alles goed gekomen en wens ik jullie een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank jullie wel pap en mam! Ik ben blij dat ik er ben! Zoveel bevallingen zoveel verhalen... Oerkracht was het inderdaad bij jou, wij vrouwen zijn ook gewoon oersterk. Gelukkig nemen de artsen er nu geen wijntje meer bij 🤭. Tot vrijdag en zaterdag, ik kom gewoon 2 keer naar die markt hoor! De sneeuwmannen zijn superleuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je dochter Marieke. Ja, bevallingen zijn altijd heftig, bij de ene meer dan bij de ander, maar vrouwen vergeten het toch weer als de baby in de armen ligt. Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen