woensdag 20 december 2023

Ontdekking...dit jaar 4 !! kerstdagen.....

 

We hebben dit jaar gewoon 4 dagen om kerst te vieren, dus iedereen kan iedereen ontmoeten, tijd genoeg. Gaan wij dat ook doen? Ja zeker, we beginnen zaterdag al. Met de gehele familie van mijn lief, zijn zussen en broer en hun aanhang, gaan wij zaterdag de aftrap nemen. Gezellig dat ze bij mijn lief met 4 kinderen zijn, dan zit je toch met z'n achten aan tafel en dat vind ik toevallig heel gezellig. Dus wat gaat het worden, kalkoen of rollade, nee hoor, het wordt een Indische maaltijd dit jaar. We maken allemaal wat en voegen dat samen tot een maaltijd, hoe makkelijk kun je het jezelf maken.....
We gaan van start met koffie en wat lekkers, dan een glaasje van het een of ander of een biertje en dan gaan we de tafel mooi dekken en zo zoetjes aan komen dan de gerechten op tafel.
Een uiensoep, smaakt altijd...
Witte rijst, Rendang, Nasi, Ajam Paniki, Sajoer boontjes, Kipsate, nou dat is allemaal spekkie naar het bekkie denk ik.
Dan hebben deze familieleden allemaal iets met een toetje na het eten, dus dat zal ook dit jaar wel weer heel verrassend zijn. 
En natuurlijk gaat dit allemaal door terwijl wij er met z'n allen lekker op los kletsen, zo hoort dat.
Dat is dus dag 1.....


Dan gaan we naar zondag, dag 2...
Dat wordt ook heel gezellig want dan komen mijn vriendinnen met hun mannen bij ons eten, heel gezellig.
Ze vroegen om geen grootse kerstdis dus ik hou me in...
Wat wordt het dan wel......
Nou eigenlijk koud-warm eten....
Ja, echt....het wordt een huzarensalade met als drankje ouderwetse bowl......
Ook wel makkelijk want ik kan het van te voren maken en dan zet ik het op tafel en iedereen bediend zichzelf......
Het is al leuk dat we dit ieder jaar met elkaar vieren zo rondom kerst.....ik hou ervan.


Dan gaan we naar dag 3.....
De echte 1e kerstdag....
Dan gaan we   gourmetten met onze jongste dochter en haar 2 zoontjes, ook leuk  ......
Onze dochter eet altijd 1e kerstdag bij ons want ze is alleen met haar 2 mannetjes, dus dan is dat heel gezellig zo. En de mannetjes kunnen al gourmetten en vinden dat leuk, dus wij doen mee.
Ook het toetje is belangrijk, want die kleine mannetjes rekenen natuurlijk op een ijsje, nou dat is geregeld.

En dan is het de 4e dag, oftewel 2e kerstdag....
Wat ga ik dan doen?
Zo wie zo koffie drinken bij onze oudste dochter, dat is ook altijd gezellig....zij gaan 1e kerstdag bij schoonfamilie eten en maken dan ook allemaal wat, dat is toch wel erg leuk.
's Middags ga ik
 een heerlijke maaltijd koken voor mijn lief, dat is dan ook weer leuk. Wat ik ga maken.....
Mijn lief wil graag carpaccio als voorgerecht en ik maak voor mijzelf een garnalencocktail ....Dan heb ik gebakken Hasselback aardappeltjes, en witlof met ham/kaas,  een klein kaasplankje en tot slot een tarte tatin.....En als omlijsting een heerlijke Ventoux wijn, zelf geïmporteerd.
Nou, een feestmaal toch.....zo wie zo heb ik er zin in om alles te maken, daar hou ik van.

Met ons komt het dus wel goed deze 4 kerstdagen...
Ik hoop dat jullie ook leuke dagen gaan hebben, maak het gezellig en eet smakelijk maar niet te veel.

Groetjes, Marion.













5 opmerkingen:

  1. Heerlijk klinkt allemaal lekker en relaxed hele fijne dagen samen in het nieuwe jaar maar weereens afspreken voor n bakkie .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, in het nieuwe jaar maar….fijne dagen, Det..

      Verwijderen
  2. Dat worden fijne en gezellige dagen. Geniet er van.
    Ook voor 2024 veel geluk en gezondheid.
    Gr. Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We hebben d'r allegaar zin an! Heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt super gezellig ongeveer net zoals het erbij ons aan toegaat 🌲😍hele fijne dagen voor jullie liefs❤️😘🌲

    BeantwoordenVerwijderen