woensdag 4 oktober 2023

Tijd voor een Blogje.....

Het zit er weer op, ik ben weer thuis, ja, al bijna een week......pff wat heb je na een vakantie toch veel te doen.....Maar ik heb natuurlijk wel bijna 6 weken niets hoeven doen. Niets, nee echt niet.....Geen wasjes dan, nee hoor....wij zijn net studenten we sparen alles op. Ik heb genoeg handdoeken en ondergoed en kleding om het wel 8 weken uit te houden als het moet. Ja, ook beddengoed heb ik bij mij, dus bed verschonen is geen punt. Waarom vragen jullie je af doe jij dit zo....Nou ik heb een hekel aan wachten op een wasmachine, en meestal is er geen centrifuge, dus is het wasgoed best nog wel wat nat, en dan moet het buiten drogen en ik wil eigenlijk op pad. Soms gaat het dan onverwachts regenen en dan is alles weer nat...enz. enz.  Dit alles heb ik meegemaakt in Schotland, daar droogde het slecht en zaten we op een gegeven moment met allemaal was op een rek in de caravan,
 Dat Nooit Meer,
dacht ik toen en dat denk ik nog steeds.  Een "Vrij" gevoel geeft het en dat wil ik op vakantie. 
Maar alles is weer gewassen, de caravan is naar de stalling,  schoongemaakt van binnen en van buiten, het  enige wat ik nog moet doen is strijken maar dat zijn allemaal korte broeken en zomer bloesjes dus iedere dag wat dan komt het vanzelf weer in de kast.
Wat ik wel meteen gedaan heb afgelopen vrijdag, mijn naaimachine opgehaald bij de reparateur. Niet dat hij stuk was maar hij kreeg van mij een logeerpartij met massage zal ik maar zeggen. Hij is er duidelijk van opgeknapt want hij snort weer als een tierelier. Hoe ik dat weet?  Nou ik heb alweer het een en ander gemaakt. Een collega van mijn lief was voor de derde keer vader geworden en het kado was al klaar maar daar hoort zeker een vlaggenlijntje bij met de geboortedatum en de naam van de baby....dus die heb ik gemaakt kan morgen naar het kindje toe.
Ook lag er nog een tas te wachten voor een mevrouw uit de de Beemster, eigenlijk worden het 2 tassen. De 1e is klaar, een geborduurd schilderij van de "aardappel planters". Willen jullie hem even zien...
Dit is het schilderij, het is echt een grote tas maar dat wilde die mevrouw ook....

2 lussen eraan, 1 van spijkerstof en op die andere staat "de aardappelplanters"

Ik hou van een grapje dus op de achterkant van de tas heb ik wat geschreven en 2 zakken genaaid van de spijkerbroek die ik heb gebruikt....

   Deze teksten heb ik erop gezet naar aanleiding van het schilderij, mijn grapje....Dit aardappelras is overigens de trots van de Beemster, en de boerin, ja dat lezen jullie goed, het is een aardappel boerin is heel trots op deze pieper, en dat mag ze zijn want hij is erg lekker.....

Deze kent iedereen wel....

Hier staan er nog wat....Zal mij benieuwen wat die mevrouw ervan vindt....we gaan het zien...



Wat  ik ook op vakantie heb gedaan......... heerlijk gelezen.....3 dikke boeken heb ik uit gelezen, daar was gewoon tijd voor....
Allereerst het laatste deel van de 7 zussen serie, en die ging over Pa Salt....
Ik hoor verschillende reacties over dit boek maar dat is normaal denk ik.....in ieder geval heb ik ervan genoten en het met veel plezier gelezen. Ik vond dat het verhaal een mooie wending kreeg, maar dat vond ik....
Dit boek had ik gevonden in de kringloop nadat ik "de Citadel" van dezelfde schrijfster had gelezen....
Wat Een Prachtig Verhaal, ik heb genoten en vooral van de hele geschiedenis die erin dit boek staat. Petje af voor de schrijfster want zij heeft heel veel onderzoek moeten doen om dit boek zo te schrijven zoals ze heeft gedaan. Mocht het je lukken om het te vinden dan heb je een heel mooi boek in handen....ook de Citadel is heel mooi, bevat veel geschiedenis over het verzet in de 2e wereld oorlog in Frankrijk en het is ook een heel romantisch verhaal......succes met zoeken.
Plaatje van dat boek, mooi verhaal.....


En dit boek heb ik ook gelezen...een heel romantisch verhaal in een tijdsbeeld van de jaren '20 vorige eeuw. Romantisch en geheimzinnig.....
Mijn vriendin Ria mag ze nu lezen, dus die is zoet deze winter......
Zo doen we dat, lekker boeken ruilen met elkaar.


Ik heb nu even geen tijd om te lezen in verband met mijn BAAN, ja dat lezen jullie goed....
Ik ben met pensioen, dus werk niet meer maar heb wel een BAAN...
Hoezo? Nou ik maak tassen en andere dingen.....voor een kerstmarkt en voor de winkel van Supergoof...Hoe leuk is dat....

Zo, jullie hebben  weer wat leesvoer, ik ga nog even met mijn naaimachine spelen en wens jullie een fijne avond...
groetjes, Marion.














4 opmerkingen:

  1. Wat is je tas mooi en origineel geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker weer thuis! Leuke die tas, power to the pieper, ha ha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lees ik altijd op een schuur in opperdoes…

      Verwijderen