vrijdag 20 oktober 2023

Hoe zeg je zoiets? Ik Hang In De Supergoofwinkel In Kampen......

Nee, dit zijn niet mijn tassen maar een plaatje ter illustratie. Gister hoefde mijn lief niet met auto's te spelen en had hij dus een soort van vrije dag.....Ik had 6 tassen afgemaakt afgelopen 2 weken dus de radertjes in mijn hoofd begonnen te draaien.....
Manlief thuis dan kunnen we wel even naar Kampen rijden, naar de winkel van Supergoof.....mijn lief houdt van autorijden.....een soort win/win situatie.
Hier zie je een stukje van de winkel, het is eigenlijk een snoepkraam voor lapjes verslaafden....er is geen genezing mogelijk...eens verslaafd, altijd verslaafd.....de enige optie om zo'n iemand kalm te houden is .......juist...... veel lapjes laten kopen.....
Dus ik stapte de winkel binnen en Ingrid was druk met stof snijden maar liet alles de boel de boel, want ze was zo nieuwsgierig naar mijn tassen......zo leuk om haar reactie te zien...
Ik heb ze op de tafel gelegd en toen zijn we er lekker even voor gaan zitten en hebben we de tassen besproken......ik zal ze laten zien....
Ingrid keek haar ogen uit omdat ik allemaal verschillende had gemaakt. Dat is ook het leukste, verschillende tassen dus ook meer keus.

Deze tas is gemaakt van een lap PTT stof die ik afgelopen zaterdag van Ellen, mijn patchie vriendin kreeg en toen wist ik meteen dat er een tas van gemaakt kon worden en ik wist ook hoe....
Een brief op de voorkant met postzegel erop { deze postzegels zijn van stof}

Aan de andere kant van de tas zit een klein quiltje en daar zitten echte postzegels op.....Kijk dat maakt deze tas nou zo bijzonder.....

Hier kun je de echte zegel zien.....

Dit is een Komebukuro, in Jip &Janneke taal een Japanse tas met de naam Kombukuro en gemaakt volgens de Japanse naaistijl van het vermaken van een rijstzak tot tas....

Ik heb er wel een klein binnenzakje ingemaakt, altijd handig....en...je kan dit tasje als een project tasje gebruiken want het heeft een stevige bodem.

Deze is ook heel leuk...Het borduurwerk "Herfst" van Rie Cramer uit de beginjaren '80...vorige eeuw!!

Kijk, wat een schattig tafereel, en wat een geluk had ik toen ik deze vond. Ooit heb ik het borduurwerk "Zomer" ook gevonden en daar heb ik een tas van gemaakt voor mijn oudste dochter en die oogst daar veel bekijks mee.

Dit zijn de tas hengsels met zelfs borduurwerk erop......

Dit is de achterkant van de tas met de bekende fietssleutelzak.....Moest even puzzelen om van de streepstof nog een zakje te maken.....
Uit een oud boekje van Rie Cramer komt dit stukje van een herfstgedichtje....
Mijn oudste dochter kon dat helemaal uit haar hoofd...

Wind, wind, foei wat blaas je  
en wat raas je om ons huis
Ik ga vandaag niet uit, en kijk wel door de ruit
Het is buiten niet pluis, ik blijf thuis....


De binnenkant is gewoon snoeperig, ja toch?  Met dank aan Marian voor de gekregen snoeperige lap.

Een borduurtje van een echte freule, dat verdient ook freuleachtige stof....
Deze stof in Frankrijk gekocht op de markt in Coustelet bij een heel aardige mevrouw....echt linnen met het patroon Toile de Joey.....

Kijk hoe mooi dat erbij past.....hier het fietssleutelzakje.....

Een heel mooi kleedje was dit gekocht in de Noorderkerk, zeker 4 jaar geleden en nu is het dan eindelijk een tas geworden....Zien jullie de bovenrand van de tas....ik wilde per se dat die behouden bleef als bovenrand en dat is gelukt.   YES...

Dit is de achterkant zonder zak want dan zag je het borduurwerk niet meer...Het zakje, zelfs 2, zit bij deze tas aan de voorkant onderaan en gemaakt van een superleuk stofje.....

Hier zien jullie ook de voering nog even en de tas heeft ook een binnenzak.

Van dit model met een kopje thee op de voorkant en een echt lepeltje op het schoteltje heb ik er al tientallen gemaakt. Dit blijven leuke gewilde tasjes....Hier zit een echt zilveren lepeltje op genaaid, dus mocht je toch je consumptie niet kunnen betalen dan heb je altijd nog een zilveren lepeltje te verpatsen. 
Natuurlijk zit er een echt theezakje in het kopje......anders is het zo waterig....

Op de achterkant het zakje voor de bekende sleutel....en het stofje met het kopjes motiefje komt uit de winkel van Supergoof...de gele "mini polka dot"  komt uit de kringloop winkel, gevonden tijdens schatzoeken.

Hier het lepeltje met parelrand....

De binnenzak is een borduurtje van een paddenstoel, de Cantharel, beetje mosterd geel dus kleurde mooi bij de tas......Op het borduurtje is Cantharel verkeerd gespeld, daarom weet je zeker dat het handwerk is......hahaha....ja, de oplossingen schudt ik zo uit mijn mouw....

De binnenkant is gevoerd met een geel geborduurd ontbijtlaken en dat maakt de tas uniek in zijn soort.

Mocht je een tas willen kopen dan moet je dus in Kampen zijn...
 en wel bij de winkel van Supergoof.....wees er snel bij want misschien lopen ze wel hard de winkel uit. Als het een succes is maak ik er meer, daar kunnen jullie op rekenen.


En zo had ik dus een hele leuke donderdagmiddag....ook al omdat ik in de Supergoof winkel was en zo ook nog wat lapjes kon inslaan voor de kersttassen die ik ga maken. In eerste instantie voor de kerstmarkt hier in Wognum maar ik sluit niet uit dat er ook nog wel wat tassen bij Supergoof terecht komen.
Hou het FB van Ingrid in de gaten zou ik zeggen.

Fijn weekend, groetjes Marion.





















 

11 opmerkingen:

  1. Wat leuk om de engelse dropjes terug te zien ☺️
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk hè…paste echt bij die tas vond ik….kom je nog 11 november…hoorde van Marja dat je je arm gebroken hebt….niet mooi..sterkte ermee…

      Verwijderen
  2. Lieve Marion, je tassen zijn GEWELDIG!!! Lieve groetjes van Ingrid van de Supergoof Quiltwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geniet op afstand…..zoooooo leuk…..ik ga aan de slag met nieuwe ideeen….

      Verwijderen
  3. Superleuk bij Supergoof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tassen en ik hoop dat ze snel verkocht worden. Dan kan je lekker weer nieuwe maken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk geworden. Weet nu ook wat ik met de oude kleedjes van mijn moeder kan doen. Nu nog een model tas zoeken en ik ben ook weer even onder de pannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bijzonder om van spullen die je hebt gekregen tassen maakt en verkoopt ,gaat de opbrengst naar een goed doel !

    Gr Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee de opbrengst van deze tassen is voor aankoop nieuw garen van een goed merk, rolmessen want die slijten snel….de borduurwerken en stof koop ik bij de kringloop dus ik steun goede doelen en de tassen zijn GOEDKOOP want ik hoef er niet van te leven. Tevens geef ik tassen ook weg als ik kampeer……tevreden met het antwoord, Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ben jalours op wat je maakt hier bij ons in belgie vindt je geen markten voor zo mooie werken.Grtjes jos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi, een tijd geleden was ik bij Supergoof en heb ik de tas met het Rie Cramer borduurwerk gekocht, ben er heel blij mee! Ik vind jouw tassen geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen