vrijdag 13 oktober 2023

En zo hebben we de vrijdag weer gehaald......

Afgelopen zondag waren wij dus gasten op het feestje van Cees en Anneke in de voormalige kapel van het Missiehuis in Hoorn.  In die kapel is een Brownies&DownieS gevestigd genaamd Team Hoorn. Wat een geweldige locatie en wat een geweldige service werd er verleend door het personeel. Petje af hoor, hier kun je echt een intiem feestje vieren. Wij hebben in ieder geval genoten, en ik ga daar zeker nog eens kijken of voor een lunch of een high tea....je weet maar nooit.


Maar........... ik ben in nog een horeca gelegenheid geweest, namelijk  " Bij Moeders" in de Midden Beemster. Woensdag was de jongste zus van mijn lief 40 jaar getrouwd met haar Lief maar dat vierden ze niet die dag. Geeft niks, ik heb vlaggetjes met hun foto naar ze opgestuurd en die heeft ze opgehangen, dus toch een feestelijk tintje aan de dag gegeven. Eigenlijk zou ik daar een ontbijtje voor 2 brengen maar dat kwam niet uit dus dat hebben we maar zo gelaten. De broer van mijn lief en zijn vrouw waren wel thuis op 11 oktober en aangezien ik 2 tassen had gemaakt voor de bazin van restaurant/winkel " bij Moeders" gingen we die even wegbrengen en kregen ze van ons een lunch,  waren we toch aan het vieren dat een schoonzus en zwager die dag 40 jaar getrouwd waren. Ik vond het goed gedaan van ons.
We waren daarna ook nog even naar de kaaswinkel bij de fabriek waar ze de beroemde Beemster kazen maken....een aanrader....
De tassen vielen heel erg in de smaak vooral die met de Aardappelplanters die ging ze zelf houden en misschien hangt het Angelus nu wel te koop in haar winkel.....zou zomaar kunnen....

Het mooiste vond ze deze tas....ze had niet kunnen bedenken hoe een tas van dit borduurwerk eruit zou kunnen zien. Ze was er heel erg blij mee. Ik ook, want de borduurwerken lagen al enige tijd te verstoffen op een plank en nu "leven "  ze weer, zo zie ik dat.
Verder ben ik druk aan het tassen naaien voor de winkel van Supergoof en dat vordert al aardig, nog 2 te gaan en dan kan ik die opsturen of wegbrengen, dat zie ik nog wel....

Ook ben ik druk met de voorbereidingen van de kerstmarkt...mijn vriendin Betsy gaat ook meedoen en dat is heel leuk en gezellig en zo brainstormen we samen over de invulling. Zij heeft namelijk ook altijd hele goeie ideeën, en zo vullen we elkaar mooi aan.....
We gaan ook iets maken  wat kinderen leuk vinden en daar hadden we takken voor nodig.....Ik was onderweg met de auto en zie snoeiafval liggen van de kronkelhazelaar...in de remmen en wat mooie eruit gezocht....win/win toch???
  

En zo merk je dan dat de week wel heel snel gaat.....vandaag is mijn lief weer met auto's aan het spelen, dus ga ik met lapjes spelen....eerlijk verdelen....
Morgen heb ik een patchie-dag bij Marja in Alkmaar, dus daar heb ik ook zin in....elkaar weer te zien en te spreken, gewoon super gezellig.....

Tot zover maar weer, lekker een kopje koffie doen met de hond want die  is jarig vandaag....Onze Silka wordt vandaag al weer 9 jaar......!!! Nee,  ze krijgt geen gebakje wel een lekkere hondensnack.....
Haar favoriete pose, lekker op de bank want dan kan je ook in de gaten houden wie er op straat loopt, heeeel belangrijk voor Silka.

Fijne dag...groetjes, Marion.














 

3 opmerkingen:

  1. Lekker bezig! En gefeliciteerd met Sil, de kinderen vroegen toevallig hoe oud ze is, zijn we weer op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marion, wanneer is die Kerstmarkt en waar?
    Groet; Marijke Immink

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vrijdagavond 8 december van 17.00 tot 21.30 uur en zaterdag 9 december van 10.00 tot 17.00 uur in de protestantse kerk in de Raadhuisstraat. Als je Wognum binnenkomt onder het viaduct door en dan bij de rotonde rechtdoor dan zie je de kerk al aan je linkerhand….parkeren kun je ook bij het winkelcentrum is maar een klein stukje lopen….leuk om je dan te zien….groetjes Marion

      Verwijderen