vrijdag 28 juli 2023

Mijn F E E S T- week......

EINDELIJK was het woensdag 26 juli, de Weversmarkt zou ik die dag gaan bezoeken. Ik werd wakker en het REGENDE, en niet zo'n beetje ook. Om 7 uur regende het stevig door. Vorig jaar moesten wij om 7 uur onze kraam opbouwen, en toen was het schitterend weer en nu vreselijk nat. Ik kreeg medelijden met de kraamhouders. Hoe zou dit gaan aflopen? In de regen lopen is niet echt leuk en vooral niet op een markt want het water van de kramen druppelt in jouw nek.....maar.......
Er was hoop dat het na 10 uur droog zou worden, en dat LUKTE zowaar. Ik zou eerst op de fiets naar Hoorn, maar waar moet je dan je fiets weer kwijt.....mijn lief was thuis, dat moest wel want ik kan de hond natuurlijk niet de hele dag alleen laten, dus de oplossing was dichtbij. Hij heeft mij weggebracht naar het station in Hoorn waar ik om 10 uur op mijn patchie vriendinnen kon wachten want die kwamen met de trein.
Terwijl ik daar sta te wachten spuugt het station letterlijk hele grote groepen, meest vrouwen, uit....dat beloofd wat.....veel vrouwen, dan ook veel kopers, ja toch?
Iets na 10 uur zijn we compleet, op naar de koffie. We hadden voor de koffie geen reservering gemaakt, wel gelukkig voor de lunch. Binnen was er al geen plaats meer en buiten waren ze alles nog aan het droog maken. We vonden een plekje en kregen koffie en we bespraken het een en ander, hoe we het gingen aanpakken.....Gezellig met z'n vieren over de markt.

Hier onze koffie-stop, lekker midden in het centrum. Na de koffie waren we dus in een paar stappen op de markt. Er stonden veel kramen met heet veel divers aanbod. Of ik nog wat heb gekocht, natuurlijk..
leuke lappen, voor heel weinig centjes, dus dat was boffen...

gewoon hele leuke knoopjes.....

En dit was ook bijzonder...2 zakjes met inhoud van 24 gemaakte kerstbomen, voor de prijs van € 3,50 per zakje.....dit kan ik gebruiken voor de kerstmarkt.

De grote winkelstraat in Hoorn, het Grote Noord, stond aan 2 kanten vol met kramen en toen we 2 kanten gehad hadden was het tijd om naar ons lunch café te gaan, waar ik had gereserveerd.
Gelukkig maar want het was daar vechten om een tafeltje.
Wij waren in "de Tuynkamer".....altijd goed en gezellig.
En ook deze locatie is midden in het centrum.....
Gezellig met elkaar gegeten, gekletst, ff geplast, dat moet ook zo af en toe, en toen nog een klein stukje markt toe, dat stond op het kleine Noord.
En zo schoof de klok al aardig naar 4 uur en gingen mijn vriendinnen met de trein weer huiswaarts en ik ben op een bankje gaan zitten om uit te puffen en te wachten op mijn lief. { mijn arme knieën en heupen hadden het zwaar, maar het ging en dat was heel FIJN. }

Wat Een Heerlijke Gezellige Dag
 had ik met mijn vriendinnen, bedankt meiden.

Na woensdag komt donderdag, wederom een soort van Feestdag.
Hoezo? Nou de jaarlijkse High-Tea was op deze dag gepland, in de theetuin in Andijk, de Libel, maar het regende de HELE dag.
Gelukkig hebben ze daar een veranda en daar hadden wij met z'n zevenen een plek gekregen.
Kijk aan die grote tafel zaten wij gezellig met z'n allen. Ik organiseer deze dag met mijn vriendinnen die ik heb gekregen toen ik met mijn lief verkering kreeg. Hij was bevriend met hun mannen dus zo kom je dan automatisch aan vriendinnen, en het zijn ook echt vriendinnen. We hebben het altijd heel gezellig met elkaar en kunnen er heerlijk op los kletsen. 
Ieder jaar doen we een puzzeltje en dit jaar had ik de labeltjes van de thee meegenomen, je weet wel met die vragen erop.....nou dat was dus een leuke inkopper....zo kom je nog eens wat van elkaar aan de weet.
Ook kregen ze van mij allemaal nog een BONBON....ja, een hele grote....
Een lekker bonbonnetje die uitgerold uit een tas bestond....

Zie hier de tassen die ik had gemaakt, allemaal Rice-bag tassen....weer eens wat anders....

Natuurlijk ook nog gevoerd, gewoon met lapjes die ik hier en daar verzamel. Voor een voering kan veel gebruikt worden.
Ook de eigenaresse van de Theetuin kreeg een tas van mij, ze was er blij mee en dat is dan ook weer leuk.
Mijn vriendinnen waren er ook blij mee, dus mijn missie was gelukt. 
Volgend jaar zien we elkaar weer daar.

Was er verder nog iets te melden, jaaaaa............
Ik heb namelijk ook nog even een tas gemaakt voor mijn buurvrouw Tiny, want die haar tas was versleten. Voor haar een tas gemaakt met een mooi borduurwerk op oudhollandse meesters stof met een binnenzak met rits. 
Zo kan de tas mee op de rollator. Buurvrouw Tiny is een groot blog-fan van mij, dus kan ze haar tas alvast zien op het blog. Ik kom hem zo snel mogelijk brengen.....
Willen jullie hem ook even zien....
De voorkant met het borduurtje...

De achterkant met buitenzak....

En de binnenkant met binnenzak met rits....

En zo had ik dus een soort van FEEST-WEEK.....
Nu maar weer gewoon doen, dan doe je al gek genoeg zeggen ze hier.....dus dat ga ik dan maar doen.

Fijne dag allemaal,
groetjes, Marion.








 

3 opmerkingen:

  1. Ja het was supergezellig Marion en we hebben weer leuke ideeën opgedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dagen had je. In zou ook wel eens naar die markt willen, lijkt me heel leuk. En dan die tassen voor iedereen! Geweldig hoor. Allemaal blije vrouwen dankzij al jouw werk. Wat zul je voldaan en tevreden zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik volg je blog al heel lang en ben een beetje jalours omdat wij zo een markt n
    hier niet hebben. lees ook graag je reis verhalen doe zo voort

    BeantwoordenVerwijderen