zondag 16 juli 2023

Een verlaat LEUK verjaardagscadeau..

Mijn schoonzus belde op om mij alsnog te feliciteren want toen ik jarig was waren zij op fietsvakantie en zelf was ik ook elders. Geeft niks want ik kreeg toch een cadeau, en wat voor een....
Ten eerste had mijn zwager op 4 juli geregeld dat ik een serenade kreeg die gespeeld werd door de fanfare van een plaatsje in Duitsland waar hij aan een diner zat. Zij speelden voor mij het nummer Hello Marilou, ik heet namelijk Marion Louise, vandaar. Hij stuurde deze opname per telefoon naar ons toe, lachen natuurlijk, en voor hun was dat moment heel leuk alleen bleef de fanfare daar 2 uur!! spelen, dat was iets minder.......hahaha...
Mijn schoonzus vroeg of ik donderdag samen met mijn lief om 11 uur bij hun wilde komen koffie drinken dan gingen we daarna ergens lunchen......hoe leuk is dat....
Nou,  dat bleek heel leuk....
Bovenstaande foto is "De Kosterij" in de Beemster en daar is restaurant/ winkel
"Bij Moeders"  gevestigd.
Daar gingen we lunchen.....
Bij binnenkomst viel je echt van de ene verbazing in de andere want er was zoveel te zien en te kopen....
Hier een foto van het interieur....
Hier de andere kant.....
Ze verkopen vers brood, en groente en jammetjes, en theetjes, en alles van lokale ondernemers, en dat maakt het zo leuk. Potten met rozenblaadjes om een leuk watertje te maken, alleen om te zien al leuk....
Ze hebben een kleine kaart en natuurlijk kun je er koffie en thee drinken, ja ook High-Tea.....Kijk maar eens op hun site, het is echt een fietstochtje waard, en op de E-bike ben je er zo....


Deze mevrouw is Moeders zelf, en die maakt hele lekkere dingen....
Wij genoten van een klein soepje vooraf, natuurlijk huisgemaakt volgens een recept van haar eigen moeder. Het werd geserveerd in een heel mooi oud Engels thee kopje. Alles werd geserveerd op mooi gevonden kringloop servies, zoooo gezellig vind ik dat, en goed bedacht.....
Daarna had ik een tosti met mozzerella en serrano ham, likkebaardend lekker, zou de kat zeggen.
En als toetje, een mooi klein glaasje met heerlijke Beemster gemaakte yoghurt, met vruchtjes en een klein blokje van een taartje ernaast.
Het was allemaal even lekker....
We zaten nog wat na te kletsen toen mijn oog op het kastje naast mij viel....daar lag onder een kratje een borduurwerk, tenminste dat leek het wel....
Voorzichtig pakte ik het op en toen lag er nog een, echt 2 borduurwerken, gewoon te verstoffen op een plank.
Ik heb ze gepakt en heb aan Moeders zelf gevraagd wat ze ermee ging doen.....
Het antwoord was - eigenlijk niks want ik heb geen tijd....ik heb ze denk ik al 10 jaar, dus...-
Ik vroeg aan haar of ik er wat van mocht maken voor haar.....
Ze begon te stralen en vond dat een geweldig aanbod, maar wat ging ik dan maken....een kussen misschien?
Welnee, zei ik, dat heeft iedereen al, je krijgt 2 tassen...de ene hou je zelf en die andere hang je in je winkel.....
Goeie deal toch?
-Ja maar, wat gaat dat kosten,- was natuurlijk de volgende vraag...
Ik zei NIETS, want ik ga deze 2 borduurwerken redden en dat vind ik leuk....
-Echt ? het kost niets.....kom dan maar lunchen als ze klaar zijn dan trakteer ik- was haar antwoord.-
Nou, hoe leuk is dat, iedereen blij....

Dit was het ene schilderij, de aardappelplanters......

En dit was de andere, het Angelus...
Ik heb ze geweekt in biotex en bleek, dat was ECHT nodig want ze waren heeeel vuil....daarna goed gespoeld en lekker in het zonnetje gedroogd en nu hebben ze weer hun oorspronkelijke kleuren.
Dus binnenkort in dit atelier, tassen van oude schilderijen. Ook weer een uitdaging.

En zo komen er op mijn pad altijd onverwachte dingen waar ik met volle teugen van geniet.
Fijne zondag, groetjes,
Marion.













 

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk Marion, ik ga dat adres zeker onthouden! Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou wat leuk!! Al die vliegen in 1 klap 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk verhaal. Gezellig samen lunchen en dan ook de borduur lappen tegen komen. Dat gaan vaste leuke tassen worden. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke zaak, daar ga je zeker met veel plezier eens heen. Bedankt voor de tip. En wat een geluk had je met die mooie borduursels.

    BeantwoordenVerwijderen