zondag 23 juli 2023

Moederdag en Vaderdag, wij kregen hetzelfde cadeau......

 

Ja, jullie zien het goed, moeder en vader gingen op uitnodiging van onze dochters naar theetuin 
"De Libel"  in Andijk, ons moederdag en vaderdag cadeau.....hoe leuk is dat...
Het is mijn favoriete theetuin omdat hij zo mooi gelegen is achter de dijk van het IJsselmeer in Andijk. Het is een grote tuin die ommuurd is met  bomen en struiken, dus het waait er bijna niet. Ze hebben heel veel zitjes en ook grote tafels voor gezelschappen, en niet onbelangrijk,  bleek gister, een overdekte veranda voor als het minder "weer"  is.
Wij zaten gister dus in de veranda, gezellig en ook knus, heerlijk te kletsen met onze dochters. Een soort van quality time, zal ik maar zeggen. Dit gebeurt niet vaak want er hangen meestal wel kindjes om hun heen, heel gezellig natuurlijk maar zo even met elkaar zijn is heel fijn.
Mijn lief was voor het eerst bij een high-tea en hij vond het heerlijk. Nou me dunkt, als je ziet en weet wat je allemaal voor lekkers krijgt dan geniet je volop. { we konden het niet eens op }

We begonnen met een soepterrine gevuld met een heerlijke groentebouillon om onze smaakpapillen wakker te maken.
De bouillon werd opgediend in een mooie oude soepterrine, dat staat al zo gezellig. In de theetuin wordt allemaal kringloop servies gebruikt en daar hou ik van.
Na de bouillon kwam de 1e etagère gevuld met allemaal heerlijke hapjes, van bladerdeeg tot hangop met verse vruchten.....smullen
Kijk wat een feestelijk plaatje....
En zo ziet dat eruit als je buiten zit.......
Na deze ronde kwam er nog een zoete ronde en daarna nog sandwiches met allemaal lekkers...
Nu hadden wij gereserveerd maar je kan er ook zo aanwaaien voor een lunch...thee en een broodje met wat lekkers erop, dan kun je weer verder over het fietspad dat bovenop de dijk is gemaakt. Al fietsend kijk je uit over het water.....echt prachtig...mijn favoriete fietstocht.....
De theetuin ligt in West-Friesland zoals je hier ziet....dit borduurwerk hangt daar in de veranda....Nee ik heb hem niet meegenomen want ik heb hem zelf ook......

Hier nog een borduurwerkje,  een silhouet van Enkhuizen.....wel een schatje maar die heb ik ook laten hangen....staat daar wel gezellig in de veranda en het kan je op ideeën brengen om eens in West- Friesland rond te kijken.  Je zou kunnen gaan kamperen in Twisk en van daaruit kan je leuke fietstochtjes maken naar heel veel plekjes die op de borduurlap staan.

Dit is een schilderij van kippen en een haan.....

Maar deze is echt, samen met haar vriendinnen stapt ze daar rond op zoek naar iets lekkers.....een kippen high-tea.....

Spreuken vind je er ook....
Spreekt voor zich toch???

Deze ook...

En dit vond ik een leuk idee.....een oude mangelbak of een houten dienblad en dan bekleden met oude lepeltjes.....Zou gewoon in een keuken ook niet misstaan.

En zo ging de middag weer snel voorbij.....maar.....
vandaag gaan we met onze hele gezin, dus dochters, schoonzoon en kleinkinderen eten bij de Road-House hier in ons dorp. De vakantie is begonnen en ze hebben allemaal hun rapport gekregen dus verrassen wij ze met een hapje en een drankje. Ik feest nog even door.....zo gezellig allemaal...

Wens jullie een gezellige zondag, helaas werkt het weer niet mee....  maak er toch maar wat van, een goed boek of een handwerkje, kan allemaal.....
of zoek een camping in ons mooie West-Friesland en fiets hier eens in de rondte.

Groetjes, Marion.











2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk en lekker kado. Ik dacht dat je die borduurwerken meegenomen had naar huis. Bedankt voor de tip, gaat weer in mijn mapje met leuke uitjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een gezellige theetuin lijkt mij inderdaad echt de moeite waard en ook een leuke attentie van de kinderen voor Vader en Moederdag.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen