zondag 4 juni 2023

PFFFF.....moe van leuke dingen doen....decadent....

 

Dit is een plaatje van het net, maar mijn verhaal gaat hierover...
Afgelopen donderdag waren mijn lief en ik uitgenodigd om samen met broer en schoonzus zijn caravan en voortent te gaan plaatsen op camping "de Haeghehorst" in Ermelo. Nou hoe leuk is dat, een dagje naar de camping. Mijn zwager heeft recent hart problemen gehad dus dat was de reden dat we mee gingen. Zijn zoon Sjors kwam ook mee met zijn gezin en die bleven dan gelijk het weekend op de camping. Prima toch....alleen de boel moest wel worden opgezet en alles was nieuw dus met de boekjes in de hand en genoeg man-  en vrouwkracht moest het toch wel lukken......Mijn schoonzusje en ik gingen fietsen in dat mooie Ermelo, ja, het is daar prachtig......We zijn zelfs nog bij 2 kringloopwinkels geweest, en ja natuurlijk had ik weer van alles gevonden......Nog een mooi borduurwerk gevonden wat precies in een tas paste, maar ik had er wel 20 kunnen kopen, zoveel lag daar....en hele mooie, maar ja op de fiets ben je beperkt...gelukkig maar anders wordt mijn huis ook wel heel vol....
Tegen 5 uur gingen wij met onze fietsen weer richting camping ervan overtuigd dat de mannen aan de koffie zouden zitten en sterke kampeerverhalen zouden opdissen......
Helaas.....de voortent had problemen met de stokhouders, die pasten niet.....heen en weer gebeld met de dealer en tot onze verbazing wisten ze van het probleem!!!!
Nou ja, daar zakt je broek toch vanaf, ze weten het en zeggen niets en laten jou op een camping lekker uren puzzelen en dan heb je nog geen resultaat. En mijn zwager had alles dus bij 1 dealer gekocht....
Volgens mij is het een soort van spel, wie lukt het wel en wie lukt het niet.
Nou lang verhaal kort, om half 7 is de voortent er weer af gehaald, opgevouwen en opgeborgen en de volgende dag zou zoon Sjors het opnieuw proberen, desnoods zou hij een tenten opzet bedrijf in de arm nemen.
Zaterdag kregen we een appje met foto: De tent stond!
Maar wel met weer andere blokjes en die had hij moeten halen in Hoevelaken.....sommige mensen gaan voor hun rust kamperen nou dit was een soort van horror.....
Kamperen was vroeger toch echt eenvoudiger en zonder moeilijke blokjes....


Wij keerden huiswaarts en hebben nog even lekker gegeten bij vd Valk Harderwijk....het was daar druk...echt de hele parkeerplaats stond vol, dus we dachten dat we wel lang moesten wachten....Nee hoor, binnen een half uur hadden we onze maaltijd, wat een toppers werken daar.....en het eten was heerlijk en zo zaten we ook nog even gezellig na al dat gepuzzel.
Kleinzoon Lenn had nergens last van, een speeltuin voor de deur, wat wil je nog meer....Voor het eerst kamperen in de caravan......

Kijk dan kan zo'n dagje best wel vermoeiend zijn.....

Vrijdag moest ik mij voorbereiden op de zaterdag want dan had ik een High-Tea van het Quiltgilde.
Er zouden ook workshopjes zijn en natuurlijk mijn Patchie vriendinnen, altijd gezellig om weer even bij te praten. 
Dus zaterdag was ik ook weer vroeg uit de veren want ik zou om 10 uur in Hoorn zijn en ik kon lekker op de fiets want het was prachtig weer......Op de parkeerplaats kwam ik Ellen al tegen dus al kletsend liepen we naar binnen....De gezelligheid kwam ons al tegemoet. Binnen in de grote zaal was alles al klaargezet en de mini quilt tentoonstelling was ook daar te bekijken.
Voor mij hing er 1 quiltje die eruit sprong, ik zal hem laten zien...
De vogelaar, zo heet ie....
Wat een kunstenares die dit heeft gemaakt.....
Er lag ook nog een Pronkrol met 35 kleine, ja, piepkleine quiltjes....een foto daarvan maken doet afbreuk aan het geheel, dus die heb ik niet maar ik noem hem wel even op. Die quiltjes waren 10/10 cm en volgens een opdracht gemaakt. Die opdracht kreeg je bij de Bobbin, en die kwam weer uit Zwitserland, wegegeven door een fabriek die ermee stopte. 
Om 12 uur gingen we naar de High-Tea zaal waar alles voor ons klaar stond.....echte high-tea hapjes...
Ze hadden het allemaal opgezet als een high-tea buffet want voor de Huesmolen, de lokatie waar we waren, was het ook de 1e keer......Het was allemaal heel erg lekker en heerlijk klaargemaakt en de potten thee verdwenen als sneeuw voor zon.....
Gisteravond nog lekker bij onze vrienden geweest want die waren gelijk met ons op vakantie dus we hadden heel wat te kletsen. Altijd gezellig, en voor mijn vriendin die was thuis gebleven had ik nog mooie borduurboekjes gekocht in Frankrijk, dat vind ze altijd mooi.

Nog wel even een update over het radio programma "koken met Marion" op Weeff radio.....
Het gaat door, deze week ga ik 5 recepten opnemen en die worden uitgezonden...ik meld het wanneer het zal zijn.

En zo was de zaterdag ook weer om, vandaag maar even in de ruststand, het is mooi weer dus naar buiten....misschien wel even fietsen....zou zomaar kunnen.....

Fijne dag, groetjes, Marion.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten