woensdag 31 mei 2023

Een tas is een TAS ......of toch niet.....

 

Deze tas is zwervende, gewoon achtergelaten, hoe zielig is dat....Soms wordt wat je maakt een soort "kindje" en wil je het houden....
Ik heb nu een tas gemaakt die ik eigenlijk niet kwijt wil, dus ik denk dat ik hem zelf hou....Het is de Ot&Sien tas....die is zo mooi gelukt....kijk maar...........

Het is gewoon een leuk borduurwerk en de kleuren vind ik ook mooi, nee, deze is echt voor mezelf....
Deze komt ook uit de voorraad, gewoon Ot....en door dat paardje wist ik dat de volgende een Ot&Sien borduurtjes was.....helemaal Happy de Peppie...

Ook aan de binnenkant heb ik een zak genaaid en dat is een klein borduurwerkje van, jawel Ot&Sien...zo leuk dat ik die in mijn voorraad vond.

Maar vandaag heb ik een kado tas voor iemand gemaakt en die komt haar man ophalen. Zij weet van niks. Zij had mij een berichtje gestuurd dat ze nogal wat stof had en of ze mij daar  mee blij kon maken. Altijd kun je mij met lapjes blij maken. Dus ik dacht voor mij lapjes dan voor haar een tas.
Het is een leukert geworden met een heel oud borduurwerk....kijk maar....
Het verhaal over onze oude koningin Beatrix in kleine borduurtjes op een lap verzameld.

kijk hoe mooi gedaan....Haar hobby's, en haar passie's  staan erop...

Drakensteyn en op de achtergrond steden en aan de linkerkant Suriname.....

Hier de zak aan de achterkant, vond het borduurtje wel toepasselijk met die oranje hartjes.....



En de voering is een borduurwerk. Niet ieder borduurwerk mag zomaar aan de buitenkant van een tas staan, daar hanteer is strenge regels voor, deze mocht dus wel meedoen als voering. Zo gaat het borduurwerk toch niet verloren. De afbeelding is de rattenvanger van Hamelen..
Terwijl ik zat de typen ging de bel....ja hoor, daar waren de lapjes al.....helemaal blij mee....Dank je wel Henny, dat je aan mij dacht. Zo lekker snuffelen in al die lapjes....heerlijk.

Dit was het verhaaltje voor vandaag, jullie kunnen weer wat lezen....
Het is nu hier ook zonnig en ik hoop dat het zo blijft.
Fijne dag, groetjes, Marion.










3 opmerkingen:

  1. De laatste tas is letterlijk een plaatje. Daar wordt iemand vast heel blij van. En dan de Ot en Sien tas, die is helemaal geweldig en ik snap wel dat je die wil houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook de Ot en Sien tas voor mezelf houden. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel Marion voor je mooie fleurige tas! Ik word er helemaal blij van! Ook zo handig met die extra binnenzak!

    BeantwoordenVerwijderen