maandag 22 mei 2023

Mijn atelier staat ook weer in de werkmodus.....

De naaimachine heeft al even gewerkt want ik moest een verstelwerkje doen voor een vriend van ons, dus dat is al even gefikst. Maar vandaag.....Ja, vandaag ga ik lekker in het atelier zitten en aan 2 high-tea tassen werken, een voor Marja en een voor Ellen, want we hebben op 3 juni een high-tea vanwege het 40 jarig bestaan van het quiltgilde en dan hebben we als Patchie groep allemaal een echte high-tea tas.
Dat lijkt mij nou zo leuk om dan met z'n allen zo'n tas te hebben, we gaan echt hig-tea en.....Hoe leuk is dat?
Mijn lief is vandaag ook weer met auto's spelen, hij had al een uitnodiging ontvangen, dus die is er niet kan ik mij helemaal uitleven. Vorige week had ik het best druk met caravan poetsen en wassen draaien, strijken en opruimen, dus nu MAG IK in het atelier....van wie, nou van mezelf. Het is best wel een dingetje om jezelf vrij te geven van huishoudelijke taken want ik ben nogal een poetser en alles moet eigenlijk heel netjes zijn maar zo af en toe mag ik vrij.....De huishoudelijke klussen komen morgen wel weer, ze lopen echt niet weg....{gebeurde dat maar eens, hahaha }
Voor ik op vakantie ging had ik nog wat borduurwerken gekregen van de zus van mijn vriendin en die moest ik nog wassen en dat heb ik gister gedaan. Zaterdag in de week gezet in een sopje van biotex en bleekwater, en dat water was binnen een half uur heel donker bruin, getver.......Dus nog 2x in de herhaling en toen buiten in de zon gedroogd, dan komen de kleuren weer mooi  tot zijn recht.
Kijk dit zijn ze.....Die ene van Ot & Sien is leuk, maar die freule mag er ook zijn......ook nog een echte Frans Hals, een oude meester, genaamd "de vrolijke drinker"......en een hele grote van een jongeling met een paard....dat wordt echt een grote tas.
Maar goed vandaag dus high-tea tassen....een is al geknipt...
Deze wordt voor Marja, die is fan van de kleur blauw, dus dat maken we dan in blauw.
Ik ga het hierbij laten want het atelier roept.....

Fijne dag, groetjes,
Marion.









 

6 opmerkingen:

  1. Spannend. Ik ben nieuwsgierig naar mijn high tea tas😃😃

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is klaar en die van Marja ook….lekker bezig geweest vandaag

      Verwijderen
  2. Heel herkenbaar wat je schrijft. Jezelf en je hobby’s ( nou ik vind het vaak een levensbehoefte) voorop stellen is soms best lastig. Maar soms moet je echt aan de slag en komen er weer een paar mooie tassen aan.
    Bedankt voor je tip over de camping.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo weer hè, dan is het toch ook weer fijn om thuis te zijn 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker op je eigen plekje, is toch ook weer genieten. Ben benieuwd naar de High Tea tassen. Ik zie je zaterdag, schat ik in. :-)

    BeantwoordenVerwijderen