donderdag 18 mei 2023

Gewoon weer thuis......

Het laatste deurtje dat ik in Frankrijk op de foto heb gezet, gewoon in Lagnes, een plaatsje in de Vaucluse...we reden er gewoon doorheen op weg naar de bakker toen ik hem opeens in het oog kreeg. De kreet "stoppen" is dan echt wel op z'n plaats, en mijn lief zoekt dan ook meteen een parkeerplek. Hij is mooi, oud en de verf begint al lekker te bladderen....zouden ze hem gaan schilderen denken jullie?  Nee hoor, dat doen de Fransen niet, kan nog jaren duren voor er een lik verf aan te pas komt en daar profiteer ik van.....
Op weg naar Holland vanuit het zonnige zuiden hadden we gewoon een soort van verkleed show. We begonnen de reis met een bermuda en een T-shirt, maar wel met een fleece binnen bereik want onderweg zou de temperatuur alleen maar lager worden. Onze eerste stop was al fris dus manlief wilde al een warmer kledingstuk, een polo dan maar.....ik had toen al gauw sokken aan getrokken....
Onze doortrek camping was in de Bourgogne in het plaatsje Chagny......het had daar heel erg geregend maar toen wij kwamen was het droog met een waterig zonnetje.....Eerst maar een lange broek aan en schoeisel wat tegen de modder kan. Ook Silka moest langer in de auto blijven want het was vreselijk nat. Nadat de caravan op z'n plaats stond en de luifel was uitgedraaid konden we een kampeertapijt uitrollen en kon Silka daar op liggen. Dat wilde ze eigenlijk niet, ze wilde liever naar binnen in de caravan. Dat gaat niet meteen want in de caravan liggen spullen die er eerst uit moeten, de stoelen, de mobiele koelkast, overige schoenen, de afwasbakken, de afvalwatertank en ga zo maar door.....toen dat buiten onder de luifel stond kon ze eindelijk naar binnen, lekker op haar kussen en viel in slaap. Apart, want als we rijden ligt ze gewoon op de achterbank te SLAPEN....wat is een hondenleven toch lekker, als je veel slaap hebt....
Na Changy ging de reis verder naar Luxemburg-stad, waar een mooie doortrek camping is...je moet tegenwoordig wel een paar dagen van te voren reserveren anders is er geen plek. Dat hadden we gedaan, toch ook wel weer fijn overal WIFI, en kregen plaats 105 toegewezen. We gingen ons melden en idd de camping was COMPLET=VOL en wij hadden een plek gereserveerd terwijl er ook mensen werden weggestuurd.
 Een mijnheer vroeg aan mij hoe dat kon dus ik vertelde hem dat hij voortaan moest reserveren....dit hoefde nooit zei hij....nee dat klopt maar sinds Corona zijn er campings gestopt en dus is het op deze camping veel drukker geworden.....
Plaats 105 ging het niet worden, daar hadden eendjes kunnen zwemmen, ja echt waar, zoveel water...
We kregen een andere plek maar ook daar veel modder....ik was blij dat ik op weg naar huis was want het vloertje van mijn caravan was bijna net zo zwart als modder....en dan komt ook Silka nog binnen met modderige poten, dat wordt wel schoongemaakt, maar toch.....
En wat dacht je van een toiletgebouw, hoe dat eruit ziet na al die modder voetstappen in douches en toiletten.....Fijn dat er mensen zijn die dat allemaal weer keurig schoonmaken, petje af hoor....
Onderweg in Frankrijk hadden we ook nog een lunch-stop. Toen we aan kwamen rijden zag ik al aan 2 kanten van de weg hele hoge bomen met daarin kraaien nesten.......We stopten en deden de deur open van de auto en vanaf dat moment konden we niet meer met elkaar praten zo'n kakofonie van kraaien kreten....ouders die babykraaien van voedsel moesten voorzien.....Geweldig om te zien en te horen...alleen ze produceren wel veel vogelpoep!

Dit is een auto met vogelpoep maar daar stonden pic-nic tafels....nee, daar kon je niet meer op zitten....

*****

En dan is het een uur of 4 in de middag en draai je gewoon je eigen straat weer in, alles is daar bij het oude gebleven, alleen veel groener dan toen we weggingen....onze Peppi blij....
Hij kon niet wachten om even naar mijn atelier te gaan, daar staat een mangelbakje met een kleedje voor hem, dus daar maar in.
Als we thuis komen halen we het hoognodige uit het rijdende huis en dan gaan we een bakkie leut maken, de wasmachine mag ook gelijk weer aan het werk, na bijna 6 weken rust is dat ook weer fijn voor het apparaat, rust roest toch?
Als klap op de vuurpijl gaan we lekker snacken bij de Roadhouse hier in ons eigen Wognum. Het is wel sjiek snacken en heel erg lekker, ik kan het een ieder aanbevelen.
En dan lekker slapen....sommige zeggen dan: .... lekker in je eigen bed.....maar in het rijdende huis heb ik ook een heel lekker eigen bed, ik heb nooit gezien dat er een ander lag dus is het mijn eigen en van mijn lief natuurlijk, bed.
Nu eerst alles opruimen, wassen en drogen en dan kan het rijdende huis weer naar de stalling tot onze volgende trip...Wanneer...nou best wel snel en dan gewoon in ons eigen mooie land.
Vanaf maandag zal het gewone leven zijn gangetje weer gaan, dus mijn lief gaat weer met auto's spelen, de uitnodiging heeft hij al binnen en ik?
Nou ik denk dat ik wel wat fijne uurtjes in het atelier ga doorbrengen....stof meegenomen uit Frankrijk en heel veel ideeën in mijn hoofd...en die ideeën die moeten eruit, dat is gewoon zo.
Dus, daar ga ik mee aan de slag. 

Gezien in Oppede....

En deze ook maar dan in Oppede-Vieux...dit kruis stamt ui 1200 na Chr. !
Vandaag Hemelvaartsdag, hier in Wognum kermis en daarom laat ik even deze 2 mooie oude kruizen zien.
Nog een bloemetje toe...

Fijne dag allemaal, groetjes Marion....
oké, ook nog een deurtje....






















 

3 opmerkingen:

  1. Dat is lang geleden dat je iets had gepost, maar ja, vakantie hé 😁
    Fijn dat je het leuk hebt gehad en ook weer wat deurtjes op de foto's 🥰 Welkom thuis en geniet van de uitvoering van je ideeën.
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor Ineke dat gaat zeker goed komen….onderweg op campings bloggen valt niet mee omdat de hele camping bevolking ‘s Avonds van de WiFi gebruikt maakt dus veel storing…

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb genoten van je blogs over deze leuke reis. Heerlijk dat jullie al in Frankrijk waren, wij moeten nog even wachten. Al jouw campings heb ik doorgegeven aan mijn man, die ze dan ergens noteert, want goede tips zijn heel fijn. Alleen je laatste camping in Luxemburg kon hij niet vinden.
    Welkom thuis weer en geniet van het Hollandse zonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen