zaterdag 17 juni 2023

afgelopen week was een "Werkweek".............

 

Kijk, de afbeelding op dit plaatje, zo was ik bezig afgelopen week......{ schilderij van Marius van Dokkum}
Wij krijgen een heuse schilder om ons stulpje te schilderen en dan mag hij de boven verdieping doen en de noklatten en de dakkapel.....mijn lief wordt voor de klimpartij te oud en zijn knieën spelen hem parten, dus doe ik de onderste kozijnen voor en achter ons huis. Alleen wil je gaan schilderen, wat ik erg leuk vind om te doen, dan moet je eerst schuren en afnemen en dan mag je pas beginnen.....dus ik heb geschuurd en gesopt en volgende week mag ik dan schilderen, dat is het leuke klusje. Overigens heb ik dan de voorkant van ons huis gedaan aan de achterzijde wacht nog een kozijn en een deur dus we zijn nog niet klaar. 
We gaan vol goede moed verder dan zijn we weer voor een paar jaar klaar.

Vandaag heb ik heel wat anders aan de hand.....
Een 40 jarig huwelijksfeest van mijn zwager en schoonzus.....vooraf aan de feestelijkheden hebben we een heuse FIETSTOCHT.....maar.....
Ja, er zit een MAAR aan te komen.....
De kaart begint met 
In Het Spoor Van het Bruidspaar......en of wij dat spoor willen volgen....
Het peloton zal om half 3 vertrekken voor een tocht van 20 km. over ....en nou komt het....
GLAD ASFALT......KASSEIEN....ZANDWEGEN....EN SLOTEN !!!!
Die sloten baren mij zorgen.....
We gaan het meemaken.....
Mochten we totaal verzopen en stoffig en besmeurt weer thuis komen dan gaan we gewoon allemaal douchen bij het Bruidspaar want daarna is er een groot buitenfeest....
Jullie horen nog van mij.....
*****
Had ook nog een warm klusje, in het naaiatelier waar 's avonds de temperatuur zo af en toe oploopt tot dik 35 graden....als je er niets te zoeken hebt is dat niet erg maar ik kreeg een verzoek van onze goede vriend Evert.....
Er was een knoop stuk van zijn spijkerbroek en er moest een knoopsgat gemaakt worden want het ijzeren schuifje wat er zat was gebroken.....ik heb het meteen maar gedaan met een handdoek in mijn nek voor de vochtopvang en de beste man kan zijn spijkerbroek weer aan.
Wel heel lief kreeg ik een heerlijke douche foam van Rituals genaamd.....
Love.....hoe lief is dat....was niet nodig want ik doe alles met liefde, thanx Evert...
 En zo gleed de week weer soepel naar het weekend, prachtig weer iedere dag dus ook nog lekker buiten gezeten met een heerlijk boek....


Dit boek gevonden in de kringloop...laatst al een boek van haar gelezen en zodoende ging ik op zoek en vond er 2, dus we hebben er nog een.....Als het nou ook nog mooi weer blijft zit ik goed.
Heel mooi boek overigens, misschien het proberen waard....

Fijn weekend allemaal, groetjes, Marion.


Deze boerderij vind je in het plaatsje Twisk....ook leuk om op de fiets door heen te gaan.....







2 opmerkingen:

  1. Fijn om iets voor een ander te kunnen doen ook al is het een warme klus. Het geeft zo'n goed gevoel.
    Groeten Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel benieuwd naar jullie tocht. Heel spannend, maar erg leuk bedacht. Knap dat je dat verven nog doet, een hele klus.

    BeantwoordenVerwijderen