zaterdag 10 juni 2023

Ik kreeg een heel GROOT borduurwerk......

Hier zien jullie een borduurwerk, maar vergis je niet het is namelijk een meter bij een meter groot, en dat is GROOT.... Ik kreeg het van een quiltvriendin, Marjan, die had het gered bij de kringloop, gelukkig...Het is een prachtig borduurwerk en ik ga er ook geen tas van maken want daar is het te groot voor en het in stukken verdelen is ook geen optie. Marjan had als plan er een quilt van te maken en ik denk dat dat een goed idee was....dit zou dan het middenstuk kunnen zijn.....maar goed daar kan ik nog over nadenken.....ik ben er erg blij mee....

Kijk hier hoe fijn het is geborduurd, je ziet hier echt het lelyhaantje.....

Het lieveheersbeestje, ook zo mooi gemaakt.....

En de bij, ja die hoort hier zeker thuis....

En deze mooie vlinder, alsof je ze zo kan pakken....

En zo kwam ik toch ook weer op een ander idee.......Kijk, ik heb ook nog dit borduurwerk...
Allemaal verschillende gieters, toch een leuk ding om te zien....ik denk een Marjolein Bastin patroon...

 
En ik heb dit stofje, gekocht bij Supergoof.....dat gaat geweldig passen....dus mijn volgende project staat op stapel....

Ook heb ik afgelopen week nog een tas afgemaakt....Het is wederom een  "caravan-tas" geworden, die blijven leuk om te maken en de ontvangers zijn er meestal ook heel blij mee en daar doe ik het voor.
Ik zal de tas even tonen...
De voorkant spreekt voor zichzelf.....O, ik zie nu dat ik de trekhaak nog moet bevestigen....

De andere kant met het zakje voor de fietssleutel......of de caravan sleutel...

En de binnenkant, gevoerd met een kringloopvondst. De hele tas is gemaakt van een kringloop gordijnstof. Jullie kunnen het niet echt zien maar de aardbol staat erop afgebeeld, dus dat past erg goed bij een rijdend huis....ik ben er blij mee en hij is weer goed gelukt.
Gistermiddag zag ik een kennis van mij in de supermarkt lopen, heb haar niet gesproken, maar ze was aan het boodschappen doen met een tas van mij.....dat vind ik nou leuk......
Vanmiddag ga ik nog even naar mijn broer want daar is zijn dochter met de baby en die wil ik wel even zien, bovendien heb ik ook nog wat kadootjes voor de kleine Jasmijn.

En zo gaat een week weer snel voorbij, hoewel ik het wel druk had op mijn manier.....een tas gemaakt, we kregen een nieuwe schutting poort, die moest wel nog eerst gekocht worden, dus we moesten samen op pad naar de Hornbach, je weet wel die winkel met die mannetjes in oranje en bruin met 7 gele knopen.....Onze vriend Wout kwam de poort installeren want dat is echt niet ons "cup of tea"....
Ook moesten we in de voortuin aan het werk, dat is ook goed gelukt... op het doorknippen van het snoer van de heggeschaar na......bijna zat heel Noord-Holland zonder stroom, wij zelf in ieder geval wel...en we hadden ook nog een nieuwe tuinbank die we in elkaar moesten zetten en in de gebruiksaanwijzing stond dat er 2 mensen voor nodig waren om dat te doen....hahaha....
Je zal alleen zijn dan moet je iemand van straat plukken om je te helpen....
En, niet onbelangrijk, we kregen de gaswacht aan huis om naar onze kachel te kijken, een soort van onderhoudsbeurt. Op zich prima, alleen ik moet dan wel de bergruimte leeghalen anders kan de monteur er niet bij en geloof mij er staat daar VEEL.....heel veel lappen in soorten en maten, want ja, die spaar ik toevallig........Het opruimen had ook nog een voordeel want ik spaar ook Bonne Maman jampotten en die gaan nu naar mijn schoonzus Nathalie want die heeft een moestuin en kan altijd potjes gebruiken vooral die van Bonne Maman. Dus dat is 2 dozen minder.....toch 2 dozen....

Ik wens jullie allemaal een heel gezellig, zonnig weekend, en het is ook nog vaderdag dus dat valt mooi samen....
groetjes, Marion.













 

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk om zo' positief blog te lezen. Geweldig wat een leuke dingen maak je van al dat borduurwerk. Groeten Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je verveelt je niet zo te lezen😂😂. Ik heb ook nog potjes voor je. Die neem ik voor je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief hoor, gaan we weer gebruiken…tot gauw

      Verwijderen
  3. Wat een mooi borduurwerk. En zo heerlijk groot. Ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen. En dan die tas….. ik zou willen dat ik jou op een camping tegenkwam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ik ook wel willen…
      Lijkt mij heel gezellig….

      Verwijderen
  4. Weer n leuke tas
    Vaderdag is volgende week zondag, dit weekend was het in België

    BeantwoordenVerwijderen