dinsdag 2 augustus 2022

Ik heb een soort van { vrijwillige } opdracht......Leuk...

Gewoon nog een plaatje van de Hoornse haven.....gewoon mooi.....
Maar nu het verhaaltje van vandaag....

Ik heb borduurwerk gekregen van een kennis en die had dat  van haar moeder in beheer. Haar moeder borduurde "proeven van Bekwaamheid" en heeft dat allemaal op een lap gezet en bewaard voor het nageslacht. Hier op de foto zie je een op geregen briefje met haar naam en het projectnummer....
Nou hoop ik dat ik dat briefje kan bewaren en ergens op kan naaien....
Wat is het plan...
Er zijn 3 kleindochters van deze mevrouw en voor die meiden ga ik een tas maken van oma's werkstukken.

Kijk het zijn dit soort lappen met allemaal proefjes erop gemaakt.
Inmiddels heb ik 1 tas in de steigers staan....
Ik had nog wat zwarte spijkerbroeken en daar ben ik mee aan de slag gegaan...
Voorkant van tas 1....Ik heb het bovenstuk van de broek in tact gelaten en daar een onderlap aangenaaid voor de proefjes...

En zo ook aan de achterkant. Ik wil nu nog iets met die achterzakken en er moet natuurlijk ook nog voering in en hengsels eraan.
Volgens mij vinden deze meiden, waar de tassen voor zijn, dit wel leuk.
Het is echt heel mooi werk, dus eigenlijk wel leuk als het dan zo weer tot zijn recht komt. We gaan het zien, ik heb weer een klusje.

Het is een kort verhaaltje vandaag, het mannetje is thuis dus we gaan samen wat leuks doen.
Fijne dinsdag, groetjes, Marion.








 

3 opmerkingen:

  1. Misschien kun je het papier op stof kopiëren of laten doen als je het drie keer kopieert heb je er een voor alle drie de tassen .

    Gr Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk opdracht / uitdaging. Succes. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen