zondag 14 augustus 2022

Buiten zitten in de avond.....nooit meer....

We beginnen met een verkoelend plaatje......want het is echt wel warm, en dat brengt steekmuggen op de been, dat weet ik inmiddels.....


Kijk hier heb je er een.....kreng.....
Wij waren vrijdagavond bij mijn schoonzusje in Hoorn op de Kermisborrel, zoals ze dat hier noemen. We waren met de Blaauwtjes, dus heel gezellig, maar........... we zaten buiten........
Was ik maar naar huis gegaan want o,  wat hebben ze mij te pakken gehad....echt ik heb wel meer dan 30 bulten....Ik weet ook wel dat ik er gevoelig voor ben maar soms denk je dat je je aanstelt. Nou dat doe ik dus niet. Ik zat ze constant van mij af te slaan maar dat heeft niet genoeg geholpen. Het akelige is ik ben er ook wat allergisch voor. De muggenbult wordt namelijk heel dik en barst open en dan komt er troep uit en voor dat genezen is zijn we 3 weken verder. Echt een heel fraai gezicht al die bulten, straks denken ze nog dat ik apenpokken heb...
Zelfs op mijn hoofd zitten ze...en mensen die mij kennen weten dat ik een vrij dikke bos haar heb...knap hoe ze er door zijn gekomen.
Ik gruw van deze krengen en daarom zitten wij in de zomer 's avonds binnen, ja, ook op vakantie, binnen in de caravan met de hordeur dicht. Mensen die er nooit last van hebben snappen er niks van, maar ik weet nu weer waarom ik binnen ga zitten.
Dus het was vrijdagavond heel gezellig, maar ik zal er zeker nog 3 weken aan terug denken.

Nog een verkoelend plaatje, de waterval bij Janet's Foss, Malham Engeland. Een hele koele waterval met een klein meertje ervoor waar onze hond lekker in kon zwemmen.
Geef wel een koel gevoel toch?

Ook had ik nog een schildersklusje met dit warme weer...ja expres want het droogt als een tierelier...
Vond laatst hier bij een buurman, die aan het verbouwen is, een pallet, een franse pallet, want die heeft smalle plankjes, en die moest ik hebben. Buurman deed er toch niks mee en was blij dat ie er vanaf was.
Mijn vriend Wout, een kei van een klusser, heeft dit rek voor mij gemaakt van de pallet. Alle plankjes mooi glad gemaakt, hoekjes eraf gezaagd, geschuurd, kortom een top rek. En ja, die plankjes moesten schots en scheef.
Ik heb er met een sjabloon tekst op gemaakt  in het West-Fries dialect, daarna is het gelakt. Nu is het weerbestendig en kan het ook buiten hangen.
Het is een kado voor een bevriend stel die een prachtige tuin hebben en daar komt het zeker goed tot zijn recht.
Zelf heb ik ook zo'n rek, gemaakt door Wout en zijn vrouw Ria, en mensen blijven vaak staan om de tekst te lezen.

Nog een koel plaatje....

Er is namelijk ook nog gewerkt hier afgelopen vrijdag...
Kennen jullie Buurman en Buurman...


Dit zijn ze....en weet je waar ze wonen?
De ene is mijn eigen Lief en de ander is.....ja, idd de Buurman, Frits....
Buurman zou de goot gaan leeghalen en de bovenramen van zijn huis gaan lappen...dat moest eigenlijk ook bij ons gebeuren.....Mijn lief kan alleen niet meer de ladder handelen in zijn uppie want die is te zwaar voor zijn versleten schouder.....
maar.....
Samen ben je sterk...
dus gingen de buurmannen samen aan de slag, en het was aan de schaduw kant van onze huizen dus ze waren mooi bezig.
Fijn om zulke buren te hebben.


Nog 1 verkoelend plaatje...
Koeien weten heel goed wat ze moeten doen als het warm is....
" Met de pootjes in een bakkie water " 
Deze tip is gratis.

Fijne zondag....
groetjes, Marion.























 

5 opmerkingen:

  1. Wat naar dat je zoveel last hebt van muggen, sterkte! Toch ook nog wel even over de kermis of bleef het bij een borrel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat erg, die muggen, jou bloed zal wel zo lekker zijn voor die krengen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreselijk hoe die muggen je te pakken hebben gehad zeg, beterschap ermee. Fijn dat de buurmannen samen die klus hebben aangepakt.........liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een rotbeesten ook. Je lijkt Jacques wel, die wordt door zijn kleren heen gestoken, zelfs als hij blote armen heeft. Ellendig zeg. Je bord is wel heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou muggen zijn heel vervelend maar wacht maar af als je door een DAAS word geprikt dan ben je helemaal aan de beurt , dat word een antibiotica kuur want deze beesten brengen ook de ziekte van Lyme over waar weinig over bekent is !!!!

    BeantwoordenVerwijderen