zaterdag 28 november 2020

Een CORONA-proof uitstapje.....

Herkenbaar voor menige westfries, het kerkje van Oosterleek.....en waarom zet ik deze foto erop....
Wel afgelopen donderdag had ik een kerst workshop in dat kerkje...georganiseerd door de Bee van mijn vriendin Anneke en ik mocht mee.
Het was leuk en heel gezellig.....en ondanks de maatregelen heel relaxed en goed te doen.
De dames hadden aan alles gedacht, en ze hadden het ook heel gezellig gemaakt met kerst versiering.
Het was er heel corona-proof en als je je aan de maatregelen houdt is er best veel mogelijk, dat bleek.
Waar kwam ik mee thuis, nou met een engel......een paaldansende engel....in dit geval is de paal een kaars. Het was een klein werkje op de hand, maar had wel wat gepriegel.......
Er kwam uiteraard ook nog een hele lekkere lunch voorbij en we hadden bij de koffie appeltaart en die appeltaart was gebakken bij 't Keetje.......jullie weten die locatie denk ik allemaal wel te vinden.
Dus als je geen tijd hebt om een appeltaart te bakken, haal hem bij 't Keetje....zo lekkerrrrrrr!!!

Dit was de donderdag, nu de vrijdag.....
Ja, er waren verschillende dingen deze week....

Vrijdag ging ik koffie drinken bij mijn nicht die schildert.......nee, niet de wanden van de huiskamer, maar echte schilderijen maakt ze.....
Laatst liet ze op haar FB pagina een klein werkje zien dat ze had gemaakt van vogeltjes, in dit geval mussen.
Nou ben ik van de vogeltjes en dan vooral mussen en, de kwajongens onder de tuinvogels, de spreeuwen.....zo leuk vind ik die.
Ik had haar dus gevraagd of ik dat mussen werkje van haar mocht kopen en dat kon, dus gister heb ik dat opgehaald.
Nou, hoe leuk is het geworden....ik ben er heel blij mee.....
Het is geschilderd op het deksel van een wijnkistje......als ik het omdraai heeft mijn lief ook nog een mooi plaatje........Hier zijn wij wel eens geweest, dus dat is ook nog leuk....


En wat valt er nog meer te vertellen.....
Wel ik ben even verslaafd aan een  mini-serie op Netflix.....
The Queen's Gambit
Misschien denken jullie het gaat over schaken, daar hou ik niet van maar het is ook romantisch...
kortom ik kijk deze serie even in een paar dagen af...
Toevallig stond er vandaag een stukje over deze film in de krant.
De hoofpersoon is een vrouw, en dat is bijzonder in de schaakwereld, en Bobby Fischer heeft eigenlijk model gestaan voor de rol.
Het is echt een aanrader.....

Verder ben ik ook weer met een nieuwe quilt begonnen, althans het idee even uitgewerkt in een proefje, dus daar kom ik nog op terug.
Kopen jullie ook wel eens een Bookazine.....wel ik heb er een gekocht en dat boek is verfilmd en die film staat....ja, natuurlijk....op Netflix.
Ik heb hem gelijk cadeau gedaan aan mijn nicht Gerie, want die heeft sinds kort Netflix en ze leest graag, dus dat is dan een dubbel mooi cadeau.
Onderstaande spreuk vond ik ook nog in de krant.....
Het is helemaal waar......Geluk kan je niet zoeken...het is er gewoon als je maar goed kijkt.
Iedere wolk heeft toch een zilveren randje.......

Alvast een fijn weekend.....wij hebben de 2 kleinste kleinkinderen tot vanavond 11 uur, hun mamma heeft avonddienst en de opvang werkt niet in het weekend, dus zijn ze lekker bij ons.
groetjes, Marion.













 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten