dinsdag 8 oktober 2019

Dinsdag=Dansdag..........

Kijk daar wordt ik nou blij van, zo blij dat ik wil dansen, nou nee, dat hoeft niet.....maar lavendel dat vind ik wel heeeeel lekker ruiken. Deze lavendel kun je hier vlakbij kopen in de winkel van Jolandelijk. Zelf neem ik altijd lavendel mee uit de Provence, daar kun je het gewoon per kilo kopen en als je het goed droog en donker bewaard blijft het heel lang ruiken.
Gister dit borduurtje afgemaakt. Ik moet er totaal 24 borduren, nee, ze zijn niet zo groot dus dat gaat best snel.
Ze worden voor mijn meiden, die hebben vorig jaar van mij een klein houten kerstboompje gehad met 1 ornament en de belofte van de rest voor volgend jaar, ieder dus 12 plaatjes.
Ik had in de afgelopen vakantie het een en ander willen borduren maar het was ten eerste te warm      { dan wordt je borduurwerk nattig} en ten tweede ik had van die mooie boeken mee.
Dus nu wil ik er iedere dag 1 maken dan gaat het best snel.
Kijk hier zijn er al 4, en 1 hangt al aan de boom, dus dat is 5.....
Hier nog 4, plus die ene die ze al heeft, is ook 5...
Ze krijgen niet beide dezelfde, alleen die met NOEL, dat moet wel...
Vandaag ga ik deze afmaken....
Schiet al op, toch????

En alles bij elkaar is het toch......
Erg mooi..............op z'n frans...

Heb ook nog een mooie oude poort....kijk maar even...
Met hele mooie ornamenten....jammer dat er een aan het vergaan is....
Zo mooi en verfijnd.....
Deze is weer heel anders......
En zo dwaal ik al kijkend door een dorpje, leuk toch.....Ik kan daar zo van genieten...vooral als ik dan later de foto's weer terug kijk.

Dit was ook een project van mij...
Deze heb ik al eens op de kiek gezet maar hij blijf interessant...Ik laat er deze week nog een paar zien.
Het is een kapelletje hoog op een heuvel in het plaatsje Fleurie....
"De onze lieve vrouwe kapel" is de naam, en gebouwd in 1880. De bevolking wilde graag bescherming voor hun gewas, in dit geval druiven, en de plaag was meeldauw. Daarom deze kapel.
Résultat de recherche d'images pour "zininquilten kerkje van Fleurie"
Dit is de foto die ik heb gemaakt in september 2017, de lucht vind ik daar zo mooi.......
Ik denk dat ik er nu zo'n 5 verschillende heb.......

Dit was het verhaaltje voor vandaag, fijne dag, hopelijk niet te nat,
groetjes, Marion.










1 opmerking: