zondag 13 oktober 2019

Bij ons is het nooit saai........dankzij Silka.......

Wij hebben vandaag iets te vieren.....Silka is vandaag jarig.....ze wordt 5 jaar.....
Het zijn wel 5 onstuimige jaren geweest met deze viervoeter, pffff,
Je komt op een adres waar ze jonge hondjes hebben, in ons geval in Leeuwarden. De vader en de moeder van Silka waren per ongeluk met elkaar in contact gekomen, resultaat 7 puppy's, waarvan onze Silka het enige vrouwtje was.
Silka liep meteen op mij af, en ging op mijn voeten zitten, zo van....met jou ga ik mee.....
{ Toen nog wel, dit werd later heel anders }
Onze Silka heeft een heel apart karakter, en of je daar nou zo blij mee moet zijn??? Wij kunnen er inmiddels redelijk mee omgaan, maar het blijft een hele aparte hond.
Silka is een kruising Border Collie / Friese Stabij......en dat laatste ras staat voor eigenzinnigheid!
Nou daar heb je wat aan.
Wil Silka niet naar huis, nou dan gaat ze niet naar huis.....wil ze niet eten, nou dan eet ze niet, soms wel 3 dagen niet.....willen de kleinkinderen niet met opa lopen, nou dan duwt ze hen wel die kant op, en dat gaat zo krachtig dat ze omvallen....
En toch zijn wij "gek"op deze hond. Het is echt ons gezinslid.
Ze gaat altijd met ons mee als we op vakantie gaan, en dat is heel gezellig. Het enige minpuntje is dat ze niet los bij de caravan kan, ze moet, helaas voor haar, aangelijnd blijven, want anders loopt ze weg. Ze zal niet ver gaan maar ze moet bij ons blijven en dat doet ze niet.
Onze Joep, de kat, loopt los op iedere camping waar we komen, die loopt nooit weg.
Silka bewaakt ons ook heel goed, vooral op vakantie, dan ben ik wel blij dat ze zo reageert op mensen. Ze zal altijd eerst blaffen om kenbaar te maken dat zij er ook is en op ons moet letten. Heeft ze de camping mensen al een keer gezien dan blaft ze niet meer en begroet ze hen heel vriendelijk. Het gevaar is dan geweken.
Zo zie je maar, je moet ook je hond goed leren kennen, en met deze hond is ons leven nooit saai.
Ik ken onze Silka door en door, en toch snap ik er af en toe niets van, zal wel aan mij liggen denk ik.
Lieve Silka gefeliciteerd met je 5e verjaardag, ik hoop dat we nog lang van je mogen genieten en dat zal met ups en downs blijven gaan, denk ik.
Vanmorgen was je weer heel braaf, lekker los gelopen en gewoon met het vrouwtje mee naar huis.

Fijne zondag allemaal, wij gaan nog maar een flinke wandeling maken met onze Silka vandaag, dat is haar kadootje.

groetjes, Marion.







2 opmerkingen: