zondag 28 april 2019

Parceque cést dimanche....

Zondag ochtend op de camping......dan begin ik de dag heel graag met een croissantje, zo van de warme bakker, een klein beetje boter en een lik Bonne Mamma jam....het water loopt je in de mond, ik zie het voor me....
Zo begon mijn zondagochtend vandaag, niet slecht toch?
Wij nemen alleen een croissantje op zondag, hier op deze camping weten ze dat al.....Pour vous madame, parceque cést dimanche....dat vind ik nou leuk.
Verder hadden we een heerlijke dag met een beetje wind en zonneschijn, een kleine mistral noemen ze dat hier. 
Waar is hier, wel in de Provence, Lagnes, vlakbij Isle sur Sorgue....
We hebben ook nog een uitstapje gemaakt naar het plaatsje Menerbes, een aanrader, zo Provençaals...
Hele nauwe straatjes waar mijn lief gewoon in reed, alsmaar hoger tot boven op het kerkplein de weg ophield...Wat nu?
We hebben even rond gekeken hoe breed de volgende straat was, niet breed, eigenlijk heeeeeel smal...
Onze dochter noemde dat vroeger altijd een dun weggetje, nou dat was het...
Eigenlijk hadden we er niet in moeten rijden, maar ja...gelukkig mochten we achter een bewoner aan rijden die ook naar beneden ging. Er is namelijk maar een weg omhoog en een weg naar beneden, het is gelukt.
Mooi plaatjes gekiekt...
Een doorkijkje vanuit de stadsmuur....
Over Menerbes kun je lezen in de boeken van Peter Mayle, die vind je nog wel eens bij de kringloop.

Natuurlijk waren er ook deuren....
Wij hadden een hele leuke zondag.......
Kijk eens wat een heerlijk doorleefde kerkdeur....een likje verf heeft hij al jaren niet gehad, het weer heeft duidelijk zijn sporen hier achter gelaten....in mijn ogen MOOI...
Slaap lekker straks....Bonne Nuit...
groetjes Marion.


3 opmerkingen:

  1. Veel plezier in jullie geliefde Frankrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor! Stoute papa, lijkt wel op een zeker iemand voor het eerst in Frankrijk. Help, ik kan niet meer terug naar boven rijden! Gas erop en in één keer door zei de dochter van Driver Kees door de telefoon. En Jacques was gered van de ondergang. Wel een traumaatje nu 😂

    BeantwoordenVerwijderen