donderdag 11 april 2019

Het komt toch nog goed.....

Ja, daar is ze weer, nee ze heeft geen stoute dingen gedaan. We liepen vanmorgen al om 7 uur in het park, zo heerlijk, ook al was het wel erg fris. Het was een drukte van belang, allemaal lammetjes die hongerig naar hun moeder riepen, jonge eendjes in optocht achter hun moeder aan, en een nestje meerkoeten waar net het een en ander uit het ei kwam. Mijn dag begon al goed.
Zo ligt Silka even uit te puffen in het zonnetje.

Maar nu even heel wat anders....
Mijn lief scheert zich 's morgens altijd bij de toilettafel zittend op een krukje. Een oud haardbankje, die had je vroeger. Die van ons kwam nog bij mijn oma vandaan. Je ziet ze nu niet meer, maar voor de toilettafel was het precies een mooi krukje.
Helaas....het krukje is overleden, mijn lief zakte er door, de poten zegen ineen en mannetje zat op de grond. Gelukkig niets bezeerd. Ik stond wel eens op dat krukje, dank je wel beschermengel.....
Er moest dus wat nieuws komen, op naar de kringloopwinkel.
Geen enkel krukje te vinden, niks, nakkes nada, totdat ik om de hoek keek...
Daar stond iets wat misschien wel paste, het mocht niet te hoog zijn qua zitting...
Een bidstoeltje.....
Ik ben niet gelovig opgevoed, ik ben een soort heiden...getrouwd met een katholieke man, in de kerk. Dat wilden mijn schoonouders graag, dus waarom niet. Mijn kinderen zijn ook gedoopt, om dezelfde reden, en je wordt er echt niet slechter van.
Ik weet zelfs meer van de bijbel dan mijn man.
Ik ging dus even op het stoeltje zitten in de kringloop...
Riep er iemand " Je moet er niet op zitten, daar moeten je knieën " 
Een ander vroeg of ik nu niet meer naar de kerk ging en dan een soort thuiskerkje ging beginnen...
Mijn lief kon niet meer van het lachen toen ik met het stoeltje aan kwam, hij zei:
"Komt het toch nog goed met jou"......
Overigens zit het stoeltje prima, mijn lief kon zich vanmorgen weer zittend scheren, en wie weet is hij nu ook wel gelijk gezegend voor vandaag. Je weet het niet met zo'n stoeltje.

*****

Dit wil ik ook nog even vertellen...
De Heksenquilt was lekker warm om onder te slapen en hij rook zo lekker naar Oma. Kijk dan begrijp ik wel dat de prinses lekker heeft geslapen, Oma's geur is heel vertrouwd.

Dit was mijn verhaaltje voor vandaag, ik ga maar weer eens wat huishoudelijke taken doen dan mag ik vanmiddag lekker knutselen...goeie deal toch?
Fijne dag,
groetjes, Marion.



2 opmerkingen:

  1. Alie
    Fijn dat je nog zolaag kan zitten en weer opstaan, lukt mij niet meer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lag helemaal in een "deuk"van het lachten, een bidstoeltje op de kop getikt. Maar wel erg leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen