zondag 31 maart 2024

Pasen, marktperikelen en natuurlijk tassen geweld.....

Ooit deze gemaakt voor Pasen, echt wel al 15 jaar geleden denk ik.....blijft wel een schattig quiltje en het hangt gezellig in mijn atelier en kijkt eigenlijk altijd mee naar wat ik doe op de naaimachine....
Het was weer een vruchtbare week wat betreft het tassen geweld. Heb er 3 afgekregen deze week, had wat minder tijd want mijn lief was maar 2 dagen met auto's spelen dus dan hou ik hem gezelschap. Hij vindt het niet erg als ik in het atelier zit maar ik vind het ongezellig voor hem dus dan doen we wat dingen samen, ook weer leuk......
We moesten ook weer met Peppie naar de dierenarts voor controle en bloedafname i.v.m. zijn ziekte van de schildklier....jullie zien het wel hij is alweer aardig bijgetrokken en zit weer graag bij mij in het atelier. Heeft z'n eigen kleedje op tafel want anders ligt hij het liefst bovenop mijn lapjes en die worden dan zo harig, dat wil ik niet. Dit geeft nog wel eens strijd....kijk maar hij zit er precies NAAST...grrrr

Peppie was in 5 weken 1 kg. gegroeid dus dat was prima, we mogen zo nog even doorgaan met verwennen want er moet nog meer bij. Geen probleem hoor want Peppie lust alle lekkere hapjes. Hij is heel erg gek op kattensoep en dat krijg hij 's morgens na zijn 1e pil, ja, die moet hij nog wel 2x per dag. Met de pillenschieter is het geen probleem, dus dat gaat goed. Kortom, Peppie wordt weer helemaal zichzelf met al zijn grappen en grollen erbij, en zo moet het.
*****
Vrijdag was er stoffen markt in Hoorn......net wat voor mij.....ik ben eigenlijk gewoon verslaafd aan stofjes en lapjes......een quiltster zal mij begrijpen, he Greet, jij hebt dat ook toch? Deze verslaving is niet te genezen { gelukkig } dus ik ging lekker naar de markt. 
Als ik lees op reclame borden, stoffenmarkt in Hoorn,  dan verwacht ik zeker zo'n 40 kramen...helaas er waren er maar een stuk of 15......vroeger waren dat er veel meer...zo zie je dan toch dat er minder zelf kleding wordt gemaakt. De stoffen waren ook anders, heel veel rekbare stof, a la T-shirt idee....
Maar goed ik kon mijn verslaving in de hand houden en heb toch wat gekocht, dat kon ook want ik heb vorige week 3 tassen verkocht dus dat geld mag ik dan aan mijn hobby besteden.
Wat heb ik gekocht....
Hele mooie lap met afbeeldingen van schilder Jozef Israëls, het zijn lappen van 1.40 breed dus je kan er evt. 2 tassen mee maken...


Deze ook heel mooi met het meisje met de parel erop....

Deze heel kleurig, Amerika in een nutshelf, ook heel kleurig, daar hou ik van...

Oké, ik ben van de deurtjes maar een lap gekocht met raampjes, kan er wel mijn eigen deurtjes op zetten want daar heb ik er als eens een paar van op stof laten zetten....jullie komen het te zien als het klaar is...deal...

En dan deze lap....
Er staan 2 tassen op in patroon, gedrukt met beschrijving in 2 kleuren zodat je een rode binnenkant hebt en een blauwe buitenkant, of andersom

Ja, een mengelmoes van verschillende schilderijen.....en ik vond deze mooi en heb die dus gekocht....
maar....

Ik ga er natuurlijk 2 tassen van maken, dat kan ik wel want ik leg de patroonstukken gewoon op een mooie voeringstof en dan heb ik de maat, ja toch...
Toch dat zuinige hollandse trekje, hihihi.....
Er waren er nog meer hoor....ook van Gogh, Klimmt, en Rembrandt en nog wat andere....Die van van Gogh vond ik ook heel mooi, wie weet kom ik die nog eens tegen....
Ik denk dat je deze ook wel vind op de Albert Cuijp markt. 
Thuisgekomen met de buit paste het niet meer in de kast, dus toen nog maar even naar de Action gereden voor 2 plastic bakken om de stof in op te bergen......Verslaafd, duidelijk...
Die bakken zaten zo vol want er lag nog meer in een doos en dat wil ik niet want dan zie ik het niet en ik wil zien wat ik heb.
Maar goed alles is weer geregeld.
*****
Heb ik nog wat gedaan deze week qua tassen maken...jazeker...

Vorige blogje was dit nog een schellekoord en nu is het de voorkant van een tas.....

Dit is de achterkant....de tas is gevoerd en van een binnenzak voorzien met ook een klein borduurwerkje...


Deze tas is een ware kleurexplosie, zo knallend mooi....en het leuke is de stof die ik heb gebruikt..

Deze oranje stof laatst bij de stofverkoop van Dorcas gescoord, en dat kleine kleurige lapje had ik zelf nog en dat paste heel goed bij elkaar.....Een echte zomertas, gevoerd en met een binnenzak met ritsje...Die Amerika stof die ik op de markt heb gekocht had ook leuk geweest....

Deze 2 opzetjes gemaakt, dat worden 2 caravantassen....eerst maak ik dan dit opzetje en dan ik het zo op de tassen naaien, die ga ik vandaag knippen en zigzaggen...morgen afmaken want dan zal het regenen zeggen ze....

van dichtbij


En......... ik kreeg ook nog een leuk fotootje...

Deze tas is voor het eerst op reis met de caravan, hoe leuk is dat....Ik heb deze tas gemaakt voor mijn buurvrouw Wilma die hem kado deed aan een collega.....en dan krijg je deze foto...zo leuk...Ik hoop dat de tas veel van de wereld gaat zien want dat is de bedoeling.

Dan wens ik jullie fijne dagen, groetjes Marion.

Mijn lief kwam met dit paaskado thuis, gekregen van Arjan en Marieke, zo leuk....en daarom sluit ik hier mee af.













 

5 opmerkingen:

  1. Je bent echt verslaafd 😃😃. Ik ken het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks het lage aantal kramen heb je wel hele bijzondere stoffen gescoord, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer mooie tassen gemaakt. Jammer maar in Enschede is geen speciale stoffenmarkt meer. Te weinig animo denk ik.
    Ook een mooi plaatje van jou tas vanuit de voortent.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen