zaterdag 9 maart 2024

Hoe een "gewone" vrijdag een topdag werd...........

Gistermorgen, ja, echt ook om 10 uur, zaten mijn lief en ik samen aan een lekker bakkie koffie.....Hij een gevulde koek erbij en ik een plakje ontbijtkoek met daarnaast een koekje voor Silka, want ik drink altijd als ik alleen ben,  koffie met Silka....grappig toch....Ik koffie en zij een hondenkoekje....ik zeg dan tegen Silka kom je koffiedrinken....en dan komt ze gezellig naast me liggen.....
Gister deden wij dat dus ook en toen ging de telefoon....Het was Betsy, mijn vriendin met een mooie aankondiging die ik echt niet kon weerstaan.
Betsy doet vrijwilligerswerk bij DORCAS-kringloopwinkel in Andijk en daar hadden zij gister een tafel neergezet met allemaal lappen erop, mooie en minder mooie lappen en allemaal eigenlijk nieuw. Wel gedateerd maar dat is niet erg want daar hou ik wel van.
Er lag dus een hele berg van grote en kleine lappen, sommigen wel 5 meter lang en er was van alles...babystof, spijkerstof , stof met stippen, ruiten- madrasruiten-, echt zo leuk. Betsy wilde voor mij wel het een en ander alvast kopen maar wij bedachten meteen we gaan even naar Andijk. Dat is maar een klein kwartier met de auto, dus je bent er zo....
Betsy wachtte op mij en mijn Kees ging met haar man Bert alvast naar huis koffie zetten. 
Betsy hielp mij met uitzoeken en ik ging meten want de stof kostte, hou je vast, € 0,50 per strekkende meter......Ze moesten er vanaf want er was erg veel in voorraad, niet verkocht betekent verwijderen naar elders voor recycling.
Ik heb gekocht 26 meter stof!!!!
voor € 13,00....


Kijk wat een heerlijke stapel.....ik wordt daar zooooo blij van....zucht...
Het leuke is dat ik toevallig afgelopen week naar mijn borduurwerken heb gekeken om te inventariseren dus wist ik ook welke kleuren stof ik kon gebruiken. Denk niet dat ik zomaar wat bij elkaar raap want dat is niet zo.
Zo heb ik afgelopen week van een kussen, dat ik van Annet had gekregen, een tas gemaakt.....
En daar moest natuurlijk voering in en nu had ik nog een lap van zeker 30 jaar geleden die daar echt heel goed bij zou passen.
Gezocht en gevonden en de tas is echt mooi geworden.


Dit is de voering.....

En zo ziet het borduurwerk eruit, op de tas....het is een grote tas geworden....maar zien jullie die kleuren, toch frappant dat ik die stof nog had. 

Dit is de achterkant met het fietssleutelzakje, ook van de voeringstof, zo komt het dan weer terug...

En deze tekst schoot mij te binnen, wel leuk om erop te zetten vond ik.

Ik heb ook nog een baby tas gemaakt...
Lief borduurtje van een teddy beer, altijd mooi...
En dit is de achterkant van de baby tas met het fietssleutelzakje, de binnenkant is van deze stof gemaakt. Leuk stofje met beertjes erop, dus dat past...

Kreeg vrijdagmorgen bericht van Ingrid, van de Supergoof winkel dat al mijn tassen verkocht zijn, 10 stuks in 2 weken tijd. 1 tas is zelfs naar Amerika geëmigreerd, ik wordt nog wereldberoemd, hahaha...De meeste mensen die een tas kopen bij Ingrid zijn verbaasd  dat er ook zoveel werk van de binnenkant wordt gemaakt, maar dat is juist ook leuk om te doen. De binnenkant tovert vaak een glimlach op je gezicht, en daar doe ik het voor.

Ik ben voorlopig weer voorzien van lappen....geweldig.
Betsy, dank voor het meedenken....dank zij jou had ik een mooie vangst. 
Ik zit voorlopig in het Atelier, tassen naaien.....mooi om te doen.

Fijn weekend allemaal, groetjes, Marion.



 













 

5 opmerkingen:

  1. Nou top!! Zoveel voor zo weinig, perfect voor jou! En gezellig ook nog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt top en prachtige lappen…precies wat voor mij…

      Verwijderen
  2. Wat fijn he dat je zo blij kunt worden van zo'n stapeltje stofjes.
    Zo onverwacht dat iemand aan je denkt en dan het bericht van Goof kan mij voorstellen dat jou dag/week niet meer kapot kan.
    Fijn weekend.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij worden van lapjes…ja dat kan ik…ik zie ook altijd overal leuke stofjes…soms in kleding wat mensen aan hebben…ik heb nog net geen schaartje bij mij….hihihi

      Verwijderen
  3. Geweldig, lief van je vriendin dat ze aan jou heeft gedacht. Genoeg voorraad nu. En dan je tassen overzee, super 🥰
    Succes met je tassen-atelier 💐😁

    BeantwoordenVerwijderen