zondag 3 maart 2024

Hollandse Tapas en in de wolken lopen.....

 

Hier een plaatje van Hollandse borrelhapjes, oftewel Tapas hapjes......Wij waren zaterdagavond uitgenodigd bij vriendin Betsy om samen met Wout en Ria bij hun te komen eten......altijd gezellig dus we waren er om 16.30.....Heerlijk kopje koffie met een lekker stukje taart, voor mij altijd een klein stukje, en daarna een glaasje wijn of de mannen een biertje. Natuurlijk had Betsy de tafel weer heel gezellig gedekt en op een gegeven moment mochten we aan die tafel gaan zitten......
Nou, hoe verrassend kan het zijn....
We gingen Hollandse Tapas eten......en dat was toch leuk.....
Ze had heerlijke hapjes gemaakt, gevulde eitjes,  torentjes met vlees en groente, een kadootje van kipfilet met als strikje een bieslook spriet, dat zag er zo leuk uit....katenspek rolletje met meloen...
Maar goed bij het begin beginnen...
We kregen een heel klein kopje snert met een  roggenbrood en spek hapje ernaast....heel Hollands,
er was ook nog een kopje groentesoep voor degene die niet van snert houdt.
Broodjes gevuld met een bitterballetje, losse bitterballen en hele leuke frietjes met 3 kantjes eraan, de zgn. dipfriet met een zalig sausje....
Kortom het was kletsen, smullen en een lekker slokje erbij.....en natuurlijk lekker lachen....
Het was weer heel gezellig....
We blijven dit erin houden, oude knarren als we inmiddels worden....
We hadden het zelfs nog over knarrenhofjes, daar zouden wij wel willen wonen...
En Hollandse Tapas hapjes?  Nou die variant ga ik ook eens maken, heerlijk.
Betsy, het was een heerlijk TOP idee, thanx.

*****
Bij thuiskomst de hond uitgelaten en kat Peppie zijn medicijn gegeven en toen konden we ook nog wel even tv kijken. Ik had de serie Shetland opgenomen en we gingen een aflevering kijken.
Daarna ook nog even mijn FB gecheckt......er stond een chat bericht in van Supergoof....
Vorige week heb ik 10 tassen bij de Supergoof winkel gebracht en ze heeft er gewoon 7 verkocht!
In 1 week, 7 tassen....
Ik heb gelukkig wat hoge schoenen anders zou ik er zeker naast lopen ......met mijn hoofd in de wolken. 
Toch zo leuk dat er mensen zijn die blij worden van mijn Tassen......ongelooflijk...
Zo blij mee.....
Ik ga komende week weer aan de slag voor de Supergoofwinkel want die moet een voorraad hebben.
Wie had dat gedacht dat ik op mijn oude dag nog zo'n tassen atelier zou hebben.....'
Ik voel mij heel gelukkig.

Nog even over kat Peppie, die het aan zijn schildklier heeft....
Het gaat goed met hem, de medicijnen slaan aan en hij is inmiddels al weer aangekomen. Hij gedraagt zich ook weer normaal, VREET niet meer als een uitgehongerde kat maar eet gewoon normaal. Hij krijgt nog wel wel meerdere keren per dag lekkere hapjes en dat doet hem goed.
Ook heb ik inmiddels een pillenschieter aangeschaft en dat kan ik iedereen aanraden. Dat gaat super...jammer dat de dierenarts die niet standaard bij de medicijnen geeft.....het is een apparaatje van een kleine € 4,00  en medicijnen geven is daardoor heel gemakkelijk.
Je doet er eerst een beetje water in, pilletje in het klemmetje, in het kattenbekje en plop, klaar is het....
Voor de kat in de gaten heeft dat hij een pilletje krijgt is het al gebeurd, hoe makkelijk kan het zijn....

*****
Afgelopen week ben ik bezig geweest met Kraamkado tassen.....Wat dat zijn? Nou, een tas voor de pasgeboren baby, en daar komt dan zijn of haar naam op en die geef ik als kadootje. Er staan weer wat baby's op stapel dus ik heb er 2 gemaakt en de derde is onderweg. Ik maak ze ook voor de Weversmarkt, dus dan heb ik ze ook op de kraam liggen. Afgelopen week niet zo heel hard gewerkt in het Atelier want mijn lief was de hele week thuis, er moest niet met auto's worden gespeeld, dat deden we maar met onze eigen auto, ook weer leuk en gezellig.
Willen jullie de kraamtassen zien...
Dit borduurwerk komt natuurlijk van de kringloop, Dorcas Dronten, dus 2 weken terug gekocht...dit is de voorkant...

Hier de achterkant met het fietssleutel zakje, klein kinderborduurtje, gewoon uit de voorraad...Ik heb een labeltje genaaid en daar kan dan de baby naam op en die zet ik dan aan de tas.

Nog zo'n leuk borduurwerk, ook van Dorcas Dronten.....3 kleine kleuters op een hek, bekent liedje...met een spijkerzakje voor de fietssleutel..

Dit ooievaartje vond ik ook in Dronten in een winkel waar allemaal verschillende winkels zitten...een aanrader die winkel....maakt de tas echt een kraamtas....

Dit is de andere kant van de tas met -onder moeders paraplu- ....toch schattig...

En deze zit nog in het geboortekanaal, de lappen zijn geknipt en van een zig/zag voorzien, de voering is ook al gezocht dus het in elkaar zetten kan beginnen....wordt ook weer een leukert.
Natuurlijk allemaal gevoerd en voorzien van een binnenzakje met rits. Ja, ik moet toch wat doen met al die ritsen en het lukt ook goed om er binnenzakken van te maken.

Tot zover maar weer, fijne zondag allemaal...
groetjes, Marion.













2 opmerkingen:

  1. Fijn dat het zo goed gaat met jullie kat ,denk dat er een reden is dat de d.a geen pillenschieter adviseert misschien dat de pil ook verkeerd terecht kan komen in de keel en wat dan met spoed naar een dierenkliniek !? Net als bij een mens als je je verslikt. .

    Gr Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zit nog in het geboortekanaal, ha ha!

    BeantwoordenVerwijderen