zondag 25 februari 2024

Een gezellige week............

Dit is onze kat, Peppie, een oude foto van hem.....hij is momenteel ziek en zal verder zijn hele leventje medicijnen moeten blijven gebruiken. 
Wat is er aan de hand?
Peppie is een kater van nu 13 jaar oud en kwam bij ons wonen toen mijn oudste dochter nog in Amsterdam woonde en zij het toch wel fijn vond voor een kat om een tuin te hebben. Helemaal waar en Peppie kwam bij ons en vond zijn draai tussen een hond en nog een kat. Het trio kon elkaar verdragen en dan is het goed. Helaas zagen wij vorige week dat Peppie heel veel at en heel veel honger bleef houden en sloom werd en niet naar buiten wou.....alarm....op naar de dierenarts.....helaas was de diagnose niet goed, hij heeft problemen met zijn schildklier. Dus zijn verdere leven aan de pillen, ja  2x per dag een klein pilletje.....dat is nog een heel gedoe bij een kat, en trouwens bij een hond ook..
Maar goed ik doe mijn best en de 1e week is het goed gegaan, hij krijgt zijn normale gedrag alweer terug...en dat betekent als hij 's morgens denkt - jij wil mij pakken-, dan rent hij gauw weg.....want het is dan tijd voor het pilletje.
Nou hoorde ik van een vriendin dat er pillenschieters te koop zijn, dus die ga ik bestellen want nu doe ik het met een lepeltje en dat lukt wel maar niet altijd......Het is evengoed wat dat je zo'n pillen schieter niet eens krijgt van de dierenarts......of advies in ieder geval hierover.....zal wel aan mij liggen....
Pep heeft de 1e week gevreten als een dokwerker, dat moest ook want hij was echt heeeeel mager geworden, en nu zit hij weer op redelijk normaal voedsel. Extra nog 2x per dag kattensoep en dat is echt verwennerij......
Het komt goed met Peppie.

*****

En toen werd het donderdag, patchie-dag bij mij in Wognum. Ieder jaar ben ik ook een keer aan de beurt om de patchie-meiden een gezellige dag te bezorgen en mezelf ook natuurlijk. Ik vind het leuk om zo'n dag te organiseren, koffie met lekkers, een heerlijke lunch een workshopje, gewoon lekker kletsen met elkaar hoort er ook bij, kortom een topdag.
Het was gezellig en we hebben heerlijk bijgekletst. Ik kreeg nog weer verschillende borduurwerken waar weer hele leuke tassen mee gemaakt kunnen worden en dat gaat zeker gebeuren.
Het workshopje was een klein dingetje, we maakten een vogelhuisje op een stokje met een heel klein vogeltje erbij. Ik had voor allemaal een klein Kalanchoe plantje gekocht dus daar kon het vogelhuisje meteen ingezet worden.
Als lunch had ik chinese tomaten/groente soep gemaakt en een broodje gezond, dus dat ging er wel in.
Kortom, we hebben weer genoten met z'n allen.

*****
Gister was het zaterdag en was mijn lief thuis en zijn we gezellig samen naar Kampen gereden voor een bezoek aan de quiltwinkel van Supergoof.
Ik mag bij Ingrid tassen brengen en die gaat zij dan verkopen, hoe leuk is dat....dus ik had nieuwe gemaakt en kon zo gelijk de overgebleven kersttassen weer meebrengen.
Kersttassen ga ik nooit meer maken want niemand wil ze hebben.....ik snap het niet en met mij nog wat mensen die het niet snappen, maar ik moet het er mee doen.
Het restant neem ik mee naar de Weversmarkt deze zomer, wie weet hoe een zomerkoninkje een kerstman vangt.....ja toch? 
Het was heel gezellig bij Supergoof in de winkel....er was een mevrouw die een prachtige quilt aan het maken was, echt dat werd een kunstwerk.....dus gezellig mee gekletst.
Ik ging ook nog op de foto...

En de mensen die er waren vonden de tassen heel leuk. Wil je er een hebben, ze hangen in Kampen bij Supergoof en daar kun je nog veel meer hele leuke dingen vinden...zowiezo heel veel mooie lapjes, ik kon het ook weer niet laten.....
Ik had dus zomaar 2x in 1 week een TOPDAG!

*****
Ik heb ook nog een topfilmpje gevonden, kijk maar even mee...

 Echt zo'n leuk filmpje...Het leukste reclame filmpje sinds tijden....

*****

Ik wens jullie een gezellige zondag en tot blog's maar weer...
groetjes, Marion.










 

1 opmerking:

  1. Superleuk al je tassen bij Supergoof! Ze zijn ook allemaal anders, voor ieder wat wils. Fijn dat het weer beter gaat met Pep, hij was echt heel zielig. Wel een gedoe dus met die pillen.

    BeantwoordenVerwijderen