zaterdag 10 februari 2024

Het was weer een leuke week.....met GELUKS momenten.....

 

Hier het resultaat van een geluksmoment..... de theedoek die ik vorige week wilde kopen bij de Kruidvat en die er niet was en ook het tafelkleed was er niet....Tot mijn stomme verbazing heb ik ze nu wel kunnen kopen, een week later.....de voorraad bestond uit 1 tafelkleed en 2 theedoeken, nu niet meer, die heb ik opgekocht. Mijn plannetje voor een blauw/witte tas met een borduurwerkje kan toch doorgaan...YES...
Maar ik had nog zo'n moment.....
Woensdag ochtend wilde ik even met de auto naar Kringloop Dromenhof in Hoorn, ik kan daar op de fiets ook naartoe maar soms hebben ze daar borduurwerken van mijn gading en die zijn dan te groot voor mijn fietstas.....de werken zitten natuurlijk altijd nog in de lijst........
Ik had nodig een lap bruine stof want ik heb stof gekocht met tekkels erop en ik wilde een tas met een tekkel erop maken. Bruine stof is eigenlijk niet mijn kleur, dus dat had ik niet in mijn voorraad....Maar aangezien ik creatief kan denken weet ik dat ze bij de kringloop kleding verkopen dus dan is er vast wel een bruine broek of bloes te vinden en dat wordt dan een tekkel, zo simpel kan het zijn....En......natuurlijk, ik had een geluksmoment.
Ik kwam de winkel binnen en die hebben ook nog een bak met lapjes staan, dus daar ging ik eerst op af en wat denk je.....bovenop lag een prachtige bruine lap......geweldig toch....
Hier de voorkant van de tas......Tekkels zijn heeeel  erg lang.....dus het paste niet op een kant...

Hier de achterkant van de tas, met de 2e helft.....zo leuk geworden.....Ik denk dat tekkelliefhebbers dit wel leuk vinden.....De tas is nog niet af, de voering moet er nog ingenaaid worden.
Ik ben blij met het resultaat....

Maar er was nog meer naaiplezier deze week....
Voor vriendin Greet had ik een tas genaaid met een naaimachine dus ik heb er nog een gemaakt voor de verkoop, volgens mij wel een gewilde tas.....De stof had ik laatst via het Net gekocht met dit plan in gedachten....

Aan de onderkant en soms aan de zijkant zet ik vaak een lusje....Waarom.....zuiver voor de grap....Ik was namelijk in het bezit van 6! centimeters en die ene werd oud dus die kan ik verknippen....Idee gepikt van Greet.....

Ook heb ik weer high-tea tassen gemaakt....
Deze is ook echt weer een leukert geworden...de vlinderstof is eigenlijk gordijnstof, gekregen van Henny die haar zolder opruimde.....Het kopje is gemaakt van wiegbekleding stof dat ik van een dorpsgenote kreeg.......het kleedje waar het kopje opstaat vond ik bij Dorcas.....en over het lepeltje vertel ik zo meer.....

Zo komen de tassen aan hun verhaal.....Hier op de achterkant het fietssleutelzakje, met daar op een kopje van een valentijns stofje, wat nu op is...mooi gegaan met als resultaat een schattig kopje...

Keep Calm, Stay on Drinking Tea.....


En dan het lepeltje....gevonden in een kringloop in Doetinchem.....ik zag dat er aan de achterkant wat tekst stond, en wat stond er...
35 jaar Ter Meulenpost...
Dit was een postorderbedrijf uit de jaren ' 60/ '70, echt lang geleden...ik las dat het in ' 93 failliet is gegaan.....Op marktplaats worden deze lepeltjes te koop aangeboden.....Dus met deze tas wordt je misschien nog wel eens schatrijk....Hou het in de gaten...

Ook deze tas is leuk geworden, heel romantisch vind ik zelf.....met theepot, mijn nieuwe toevoeging...

Hier het kopje met een echt zilveren lepeltje, zo kun je altijd je thee betalen......Ook heb ik wat kanten kleedjes gesloopt en toegevoegd, vond het wel leuk staan....

Hier zit de theepot op een cirkel gestikt en dat is tevens de fietssleutel zak, gewoon uitgeprobeerd omdat het kan en het is gelukt....

Het kopje op de achterkant uit een serie stoffen van de HEMA uit het jaar  1989! Hier had ik mijn eerste quilt van gemaakt, alleen wist ik toen nog niet dat het een quilt was. Het patroon kwam uit een ARIADNE en het werd een sprei voor op ons bed.....hoe zuinig kun je iets bewaren....kijk van mezelf op...
Al deze tassen gaan naar de winkel van Supergoof, moet er nog een paar bijmaken en dan breng ik ze naar Kampen.

Verder had ik vrijdag nog koffie visite van onze jongste kleinzoon, Morgan, mamma moest naar de tandarts en hij kwam lekker bij ons ff koffie drinken. Was weer heel gezellig, ook onze Silka is fan van hem.....leuk om te zien.
En dit is grote broer Phlynn, die heeft gister zijn zwemdiploma B gehaald....die kan voortaan veilig in een zwembad worden losgelaten, ook wel weer lekker makkelijk........

Nou dit was mijn week, een gezellige drukte met mooie resultaten...
Fijn weekend, groetjes Marion.



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten