zaterdag 18 november 2023

Vandaag ben ik 12 jaar OMA......

 

Nee, ik rijdt geen motor, maar verder doe ik overal aan mee ook al ben ik een oma....In de ogen van kleine kinderen zijn wij, Opa en Oma, stik oud...dat noemen ze ook regelmatig op.....vooral als ze zelf goed kunnen tellen tot 100, dan komt dat er steevast uit. Opa is stokoud, 73, en vaak moe en toch kan hij met auto's spelen.....Oma is ook al oud maar dat zie je niet zo goed want die doet van alles....Als ik vraag wat ik dan doe,  dan krijg je dit antwoord.....ze kookt eten en doet boodschappen ze werkt in het huis en ze maakt ontbijt voor ons.....maar wat ik nou echt doe, ja, dat weten ze niet goed.....hahaha....
Het feminisme is hier nog ver te zoeken..............

Maar goed, vandaag wordt onze oudste kanjer 12 jaar....
Vorige week zijn wij met hem naar het Oorlogsmuseum geweest in Medemblik en dat vond hij heel leuk. Als ze groter worden is dat weer leuk om te doen, dan ben je echt samen even op stap.
Ik weet nog heel goed dat hij geboren werd, ik was aan het werk en toen belde mijn schoonzoon op dat ze een zoon hadden gekregen. Dat vond ik zoooooo leuk, want ik had zelf 2 dochters dus dit ging helemaal anders worden. Ook vertelde hij hoe hij heette, Ilay was zijn naam....
Ik was zo van slag dat ik niet goed luisterde en daardoor niet goed kon vertellen aan mijn collega's hoe hij heette. Bizar toch, het heeft zelfs een paar dagen geduurd voor ik het goed wist.....oma worden was toch niet zo simpel......
En inmiddels zijn we Opa en Oma van 4 jongens en 1 meisje......heel leuk om haar tussen deze mannetjes te zien.
Vanmiddag maar even een taartje gaan eten bij Ilay.

Wat heb ik verder nog gedaan....
Heel bijzonder, je verwacht het niet, maar ik heb een tas gemaakt. Deze is niet voor de kerstmarkt maar een proefproject voor de Weversmarkt, 24 juli 2024.....ik zet het er maar even bij....
Ik kreeg een spijkerbroek van Alice, en die lag nog bovenop de stapel......ineens kreeg ik een idee met die spijkerbroek.
Gesloopt en er een Komebukuro  { tas van een ricebag } van gemaakt. Dus van spijkerstof en die is heel leuk geworden, vind ik zelf. Zo kon ik even het een en ander uitproberen. Spijkerstof van een oude broek is wel lekker soepel, dat werkt wel lekker. De spijkerstof zit alleen aan de buiten kant anders werd het te zwaar, dus de voering is van een overhemd, laatst gekregen van iemand, een echt Van Gils shirt, dus sjiek de friemel......Van Gils moest eens weten wat er met zijn overhemden wordt gedaan...
Vond ook nog een paar leuke merkjes op het overhemd en die sieren nu de tas....De lange schouderband is overigens gemaakt van het taille stuk van een kleinere spijkerbroek, vond ik wel geinig....
Work hard, Then play
En een heel leuk wasmerk
No man goods, klopt het is nu een tassenvoering.... 
No swimming, alsof je dat vaak doet met je overhemd aan...
Bow tie acceptable, dasje erbij getekend
This is gonna hurt, als je het op 100 gr. wast !!

Echt een heel sjiek shirt, dus nu een hele mooie voering.
Aan de buitenkant kon ik nog een spijkerbroek achterzak kwijt voor het bekende fietssleuteltje, dus helemaal top.
Deze vorm gaat in productie voor de Weversmarkt.
Dus Alice, de spijkerbroek heeft een goeie bestemming gekregen, nog dank daarvoor.

Aankomende week nog een paar tassen naaien, en dan is het klaar voor de kerstmarkt, 8 en 9 december, Hervormde kerk Wognum.
De sneeuw-kerels zijn ook helemaal mooi geworden, ze moeten alleen nog in de takken gehesen worden en dan nog ingepakt, dus dat doen we in de laatste week, dan ook nog lichtjes erbij en dan ziet dat er heel leuk uit.

Fijn weekend, groetjes,
Marion.













5 opmerkingen:

  1. Wat leuk om te lezen dat je broek al gebruikt heb. 😊Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik n mooie tas rijker 🤣😂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzondere naam verzinnen de ouders tegenwoordig !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo bijzonder is het niet…Ilay komt van uit de Joodse taal…zusje heet Ilyssa en broertje Ischa….heel gewoon hoor….alleen je hoort het niet vaak en dat is juist weer leuk…toch.

      Verwijderen