woensdag 15 maart 2023

Voorjaar of...........Winter......

Kijk, dit is voorjaar, maar vrijdag zag ik iets heel anders.....

Dit ziet eruit als winter...
Weer echt Nederland, wij hebben hier soms wel 2 jaargetijden op een dag.....
Wij Nederlanders kunnen er ook mee omgaan en maken van de nood een deugd.
Met bar weer zit ik heerlijk in mijn atelier en produceer dan ook nog het een en ander....wil je het even zien.....
Ik ben tassen aan het maken die ik meeneem op mijn vakantie reis en die ik dan uitdeel aan gezellige buren op de camping.....
Een hele grote geruite lap spijkerstof gevonden in de kringloop, wel bijna 3 meter voor de belachelijke prijs van €1,50, loop er nog krom van, en daar ga ik nu mee los.....en dat lukt aardig vind ik zelf.
Vrij groot borduurwerk komt nu heel mooi tot zijn recht als hele voorkant van de tas.

Op de achterkant een spijkerbroek zak genaaid, lekker stevig en die zakken heb ik ook op voorraad. Jullie zouden eens moeten zien wat er allemaal gebruikt kan worden van een spijkerbroek.
Natuurlijk is de tas ook gevoerd en voorzien van een zak aan de binnenkant.
Deze is ook zo mooi...heel groot borduurwerk is de voorkant geworden....

En een lekkere grote zak aan de achterkant. De zak is eigenlijk een voor-zak van een spijkerbroek, en nu heb je dus 3 zakken.....de hele opgenaaide zak is los van boven, dus een hele diepe zak en de zak zelf bestaat uit 3 zakjes, hoe mooi kan het zijn.
Uiteraard gevoerd en van een binnenzak voorzien.

Nog zo'n groot borduurwerk, heel mooi en fijn geborduurd, toch zonde om weg te gooien....nu heeft het een echt 2e leven want het komt nu zelfs buiten en de wereld kan het zien....

Nog zo'n mooi plaatje, de 4 jaargetijden, heel bekend borduurwerk want ik heb er wel 3......Ook mooi geborduurd en zo groot dat het de voorkant van de tas is....

De achterkant met spijkerzak, weer een grote met 4 mogelijkheden.....gevoerd en een binnenzak..


Kijk wat een mooie voering...2 theedoeken uit Canada, gewoon gevonden in de kringloop en nu hoeven ze nooit te werken en rusten ze lekker in een tas.
Nu staat er nog een tas in de steigers, maar die komt vandaag ook nog wel af. Alles is al genaaid moet hem alleen nog in elkaar zetten, eitje....
Dan moet ik er nog 1, want ik wil er 6 mee......
Nou zijn ze leuk of niet.....en ik had weer een leuke tijd in mijn atelier.

Straks eerst maar eens even naar het Stemlokaal, want dat moet ook. Vooral wij vrouwen MOETEN gaan, voor het vrouwen stemrecht is ooit hard gevochten en je stem moet niet verloren gaan.
Ik heb al wel bekeken wie mijn stem krijgt, en dat is een stoere vrouw......ik hoop dat ze hoog komt met haar partij en haar idealen, we gaan het zien op termijn.....
Ik denk wel dat er teveel partijen zijn vooral omdat we maar een klein land zijn....het geeft ook wel de verdeeldheid aan die er in ons land heerst. Konden we maar wat beter met elkaar samenwerken dan zou het een stuk makkelijker gaan met alles........
Ik hoop dat het nog eens gaat lukken.

Voor nu, fijne dag

Ga stemmen

Groetjes, Marion.














 

2 opmerkingen:

  1. Geweldig bedacht je tassen zo....................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tassen, vroeg me af tijdens het lezen of ze gevoerd waren, maar dat las ik dus verder in het verhaal. Je "buurtjes" op de camping zullen er vast blij mee zijn. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen