vrijdag 24 maart 2023

Een blogje op vrijdag.....

Jaaaa, overal staan de narcissen volop in de bloei.....in mijn dorp zijn wat rotondes bekleed met narcissen en nu passeer je dus een "gele" heuvel.....prachtig om te zien.....

 
Op dit beeld moeten we nog even wachten, maar als het zo zacht blijft qua temperatuur zouden de tulpen wel eens met Pasen kunnen bloeien. Rondom ons dorp Wognum, kun je dan prachtige foto's maken....maar niet in de velden met tulpen gaan staan want dan verniel je de bol en daar gaat het eigenlijk om......
Ik was de afgelopen week al druk met voorbereidingen om een aantal weken op pad te gaan met het rijdende huis.......en waar willen we heen....natuurlijk naar ons lievelingsland Frankrijk.

 Helaas ik denk dat we het even uit moeten stellen want die franse mensen zijn nogal aan het rellen geslagen.......Ze zijn boos omdat ze tot 64 jarige leeftijd moeten blijven werken.....pffff.....wij moeten hier straks tot 70 jaar blijven werken......Het is wel een feit dat de franse bevolking EEN is met elkaar en daardoor bereiken ze wel vaak hun doel. { Je ziet het eigenlijk ook bij ons doordat de boeren ook veel burgers mee kregen in hun protesten, zie de verkiezingsuitslag van vorige week}
Als je het met veel doet kun je je ook veel bereiken. We gaan het zien.
Wij gaan dus nog even af wachten want als je nergens kunt tanken en er geen voedsel in de supermarkt ligt dan blijf ik liever hier. Jullie denken vast dat het wel mee valt maar wij hebben dit soort acties al 2 keer meegemaakt dus we zijn ervaringsdeskundig. Weten jullie nog van de Gele Hesjes mensen, voor corona?  Allerlei wegen waren afgezet, ja, zelfs de Autoroute du Soleil, dus dat zegt wel wat....


Morgen heb ik nog een gezellige dag met mijn vriendinnen van de Quiltbee, de Patchies....altijd leuk. We beginnen met koffie en wat lekkers en gezellig kletsen, ja dat is ook heel belangrijk. Dan hebben we het over onze projecten, waar ben je mee bezig en hoe gaat het.....Greet heeft meestal wel een quilt mee die af is, en heel veel ideeën..We doen het altijd bij iemand thuis en dit keer is Marja aan de beurt. 
Straks ga ik mijn spullen even bij elkaar zoeken wat  mee moet.....We doen ook een workshopje dus de handjes wapperen wel.....
Zoiets zal het wel worden.....
Volgende week is er dan ook nog de Quiltgilde regiodag in Hoorn en dan moeten we allemaal ons vlaggetje meenemen......Waarom?
Nou het Quiltgilde bestaat 40 jaar!! en dus gaan de vlaggen uit.
Nou vond ik nog vlaggetjes in mijn erfenis doos van patchie lid Gerrie.....Gerrie is helaas overleden en we kregen allemaal wat lapjes en andere dingetjes. Die vlaggetjes van Gerrie zijn eigenlijk te groot dus die ga ik verkleinen dan hangen er toch vlaggetjes van haar, en dat vind ik dan weer een mooie gedachte. Gerrie heeft jaren in Amerika gewoond en er is dus een vlaggetje van Amerikastof, zo leuk, die moet mee.....

Zo, jullie zijn weer bijgepraat, nu ga ik een bakkie doen en wens jullie een gezellige dag....
Hier zon en harde wind, geen regen dus dat is fijn.
Groetjes, Marion.







2 opmerkingen:

  1. Dag Marion, wij zijn nu 3 weken in de Vogezen en hebben nog niets gemerkt van de protesten. De winkels liggen vol en benzine is overal te koop. Het zal best wel anders zijn in en rondom de grote steden, maar daar komen we niet. Het platte land en de natuur, daarvoor zijn we hier. groet, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je feedback….hier heb ik wat aan…..fijne vakantie nog…

    BeantwoordenVerwijderen