donderdag 9 maart 2023

Een uitstapje met onze hond Silka.....

Kijk eens hier, wij samen op de kiek bij een mooie deur in Frankrijk.....ik heb hier 6 foto's van want zodra Silka maar denkt ik ga op de foto kijkt ze weg....hahaha....maar toch gelukt, en ze kijkt ook nog naar de camera....
Gister was het weer tijd voor het APK gebeuren van onze Silka, kruising Bordercollie/Friese Sta{mij}bij...ja echt in die volgorde....Het was eerst alweer een gedoe om vervoer te vinden om naar de dierenarts te gaan want die woont te ver om te lopen, tenzij je oefent voor de Nijmeegse Vierdaagse en daar ben ik niet mee bezig....
Opa was met auto's spelen...
Dus geen auto thuis.....

Ik had  de oppas op de jongste 2 kleinkinderen van mijn politiedochter, 1 op school in Hoorn en 1 lag hier in bed tot 2 uur. We moesten om 3 uur op consult....Dochter 2 woont in Hoorn en die zou mij even heen en weer rijden en en passant nam ze dan ook kleinzoon Phlynn mee uit school.
Prima geregeld.
Zo gingen we met Morgan en Silka naar de dierenarts. We waren prima op tijd en alles liep goed zelfs het weegschaal moment.
Daar gaat je hond dan op staan, wel stilstaan natuurlijk, en dan kun je zo het gewicht aflezen, ging top....
Toen moesten we nog even wachten en ja, dan ruiken de dieren waar ze zijn, dus Silka werd al nerveuzer....zitten, staan, gapen...er kwam nog een hond binnen, ging goed.....en wachten...
Wij mochten naar binnen.....eerst een muilkorf om, ja echt waar want Silka wil niet dat ze in haar oren kijken....en toen heeft ze een keer bijna de dierenarts gebeten......ik zei het al een Friese Sta{mij}bij...Deze arts dacht eerst dat het niet nodig was maar ik hield vol van wel, dus we hebben het omgedaan.
Toen op de tafel, nee dat wilde ze niet, uiteindelijk gelukt....luisteren, buikje voelen, en vlooien zoeken en natuurlijk een prikje tegen hondenziekte. De APK was weer goed, we mogen weer een jaar wegblijven. PFFFFF, ik trek altijd een oude jas aan want Silka laat zo ongeveer alle haren los....
Silka stond al die tijd op die tafel te trillen als een rietje, en als je weet wat voor een bitch het af en toe is....
We kwamen thuis en ze ging in de mand en viel in slaap, letterlijk bekaf.....

Ik heb ook nog wat nuttigs gedaan op knutsel gebied....
5 paashaaszakjes gemaakt voor paaseitjes

Restje stof en een leuk lintje, schattig toch...nu nog even met eitjes vullen

Het zijn deze, dit was het voorbeeld.....ze staan in het Quiltnieuws nummer 155...was niet moeilijk en leuk om te doen.
Ook nog een tas gemaakt en dat is een kado.....
Eerst vond ik dit borduurwerk, heb  nog al eens hetzelfde werk in mijn bezit gehad en daar toen ook een leuke tas van gemaakt. Maar toen ik dit borduurwerk had ging ik naar Supergoof in Kampen....

En die had deze leuke tuinstof materialen gewoon in de uitverkoop bak staan. Nou hoe leuk is dit bij elkaar...zeer geslaagd vind ik. O ja, nog een leuk detail, er zit een binnenzak in met een rits!
{ Zo'n zakje met een rits maken heb ik van Greet geleerd, en het is gelukt}
Fietssleutel kan dus ook in de binnenzak i.p.v. in de buitenzak......
Tja, en wat ga ik vandaag doen.....
Nou in het atelier werken, tassen maken voor de weggeef als ik met mijn rijdende huis op stap ben.
Heb hele leuke borduurtjes gevonden dus het gaat lukken.
Het resultaat laat ik zien als het gelukt is, je zou willen dat je naast me stond, zo leuk gaan de tassen worden....hahaha....

Fijne dag, groetjes, Marion.











 

1 opmerking:

  1. Deze twee rassen gekruist dan kun je wachten op problemen ,zo’n hond hoort op een boerderij daar kunnen ze hun energie kwijt en niet in een gewoon gezin waar ze niet genoeg energie kwijt kunnen ,het zijn werkhonden .

    Vr,Gr Evi praktijken .

    BeantwoordenVerwijderen