woensdag 15 februari 2023

Van Limo naar Slee.....goeie ruil....

 

Dit was onze LIMO, een Ford Mondeo, een heerlijke auto, dat is zeker maar ja, ook auto's worden ouder...en dus moest er wat anders komen voor we weer op pad gaan met ons rijdende huis. Een andere auto vinden is voor mijn lief, de "autogek"'  nog niet zo eenvoudig, want hij wil graag een Ford, dat snap ik. Als je ergens 45 jaar gewerkt hebt dan ben je verknocht aan dat merk en daarom koos mijn lief weer voor een Ford, maar een wel een ander model....het werd een Focus, en die kennen we al want daar hebben we er al een paar van gehad. Mijn "autogek"  wilde natuurlijk ook nog graag een Diesel, nee, een elektrische auto komt er {voorlopig} bij ons niet in. Mijn man houdt van  "autorijden"in de puurste zin van het woord. Een automaat zou hij ook nooit kiezen, want dan rij je zelf niet, is zijn commentaar. En voor wat het waard is, hij heeft gelijk.

Dit is het geworden, onze nieuwe Slee, iets kleiner, maar wij worden ouder en krimpen, dus het past perfect. Onze Silka kan ook prima op de achterbank, dus we zijn weer op de toekomst voorbereid. We hadden wel een soort van uitje toen we hem gingen ophalen want hij was te koop bij de Ford dealer in Drachten. Zo kom je nog eens ergens, hahaha.....

Wat heb ik verder gedaan......

Ik heb mijn memory project afgesloten. De kussens zijn klaar om naar de toekomstige eigenaars gebracht te worden, en ik ben er blij mee, ze zijn prachtig geworden.



En zo zien ze er aan de zijkant uit. Zien jullie de vlinder overtrek van het binnen kussen.
Het vullen was nog best een dingetje...ik had 8 kussens gehaald bij de ACTION en die heb ik leeggeschud in de vlinderkussens, maar dat was nog wat.....Die schuimrubber vlokken worden namelijk statisch als je ze uit het plastic haalt.....Ik leek wel een sneeuwpop en mijn atelier lag bezaaid met vlokken. Maar goed alles hebben we weer opgeruimd en nu kunnen we afronden.
Van de week ga ik ze brengen en dan staan er weer nieuwe projecten te wachten.
 
Er is een baby geboren en er gaat een baby geboren worden, dus daar ga ik even voor aan de slag, altijd leuk om daar wat voor te maken. En ik wil nog een soort tasje maken van een Rice-Bag...dat is een rijstzak maar die heb ik natuurlijk niet dus het worden gewoon leuke lapjes.
Dit heet ook wel een komebukuro, dit is Japans.....ik heb heb you-tube filmpje gezien en dan ben ik net Pippi Langkous.....
"ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"

Het resultaat laat ik zien...

Fijne dag allemaal, groetjes,
Marion.












4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kussens zijn het geworden. En een mooie auto, veel rijplezier, maar dat gaat vast lukken.
    Quiltgroetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel…ja, mooi zijn ze geworden die kussens ik denk dat die mannen voor wie ze zijn dat ook wel vinden…..

      Verwijderen
  2. Mooie auto weer Marion daar kunnen jullie weer heel wat veilige kilometers mee rijden, de kussens zijn ook heel mooi geworden knap werk hoor 🥰👏🏽

    BeantwoordenVerwijderen