woensdag 22 februari 2023

Een dagje op pad met manlief.....

Manlief had een dagje vrij dus ik had een uitje bedacht. Hij vrij, dan ben ik ook vrij, ja toch?
Ik had een beloning gehad voor het naaien van de memory kussens en dat brandde natuurlijk in mijn portemonnee, daar wil ik dan iets mee.....Dus wilde ik graag naar Stegeman's Textiel in Rouveen, gemeente Staphorst.
Die winkel heeft zoveel  L A P J E S  , echt je kijkt je ogen uit.....daar wilde ik wat kopen, zowel nieuwe stof als wel gebruikte Staphorster klederdracht. Bij Stegeman zamelen ze oude kleding in en dan kan je daar weer wat van maken. Helemaal mijn ding. 
Kijk wat ik heb gescoord....Een rok, ja echt waar...en om de rok mooi te bewaren is hij op plooi geregen en dat moet ik er eerst dus uit halen.....aan de rechterkant zien jullie iets zwarts met bloemen liggen, dat is de zak van de rok, een heel mooi lappie, gratis erbij....en bovenop liggen 2 blauwe kraplappen met de staphorster stip techniek bewerkt. 

Hier de zak van de rok dichtbij....

Hier zie je het prachtig band langs de hals genaaid, allemaal met de hand....

Die andere is met paars en groen...zo grappig het past allemaal bij elkaar....
Deze folklore stof had ik  ook nog, alleen de Volendammer lap is nieuw...


Deze blauwe en rode stof ga ik met de kraplappen samen voegen, zit al helemaal in mijn hoofd...
Tja, en dan deze lapjes......ik doe nog weleens iets met een caravan en kamperen, dus deze lappen aangeschaft....zo leuk...




Dit lapjes heeft allemaal plaatjes over kamperen, dus die moest ook mee....
Klaar in Rouveen, op naar Kampen.....
Het geld was nog niet helemaal op.....

In Kampen staat immers de winkel van Supergoof, en die winkel is voor mij een Walhalla, oftewel een 
Snoep Winkel voor een lapjesgek....Ingrid verkoopt namelijk stofjes die ik heel mooi vind, kleurig en met een grote gezelligheids uitstraling......Ik kan daar echt verliefd worden op een lapje......

Hier is de winkel......en dan loop je naar binnen en dan zie je al die lapjes, en muizen en beertjes en niet te vergeten de quilts van Ingrid, echt zo'n leuke winkel, jammer { of gelukkig voor mijn portemonnee } dat deze winkel in Kampen staat.....
Kijk eens hier wat ik allemaal vond....

natuurlijk met poesjes....


Kopjes en koffie en gebak..

En een tuinstofje, want ik heb nog een borduurtje liggen van Marjolein Bastin met een tuin tafereel, dus dan komt deze lap goed van pas.
Wat een leuk uitje was het...Manlief lekker met z'n nieuwe slee gereden, en hij reed heerlijk, en dan ook nog zo goed geslaagd, gewoon een T O P dag......

Gisteravond nog een uurtje in het atelier gezeten, de nieuwe dingen bekeken en geaaid, dat hoort erbij en ook nog even gewerkt aan mijn volgende project.
Een tas is al af....
Zo is ie geworden....gemaakt van een MODA stapeltje....een layer cake, helemaal qua kleur op elkaar afgestemd.....

Dit is de binnenkant geworden met een klein zakje....gewoon over gehouden van een overhemd....

En zo heb ik de uiteinden van de strik samen gebracht...een kleine jojo vastgenaaid....
En nu staat er nog wat in de steigers want stel je voor dat ik zit te niksen, dat kan niet....
Een schellekoord met oude baljurken....

gesloopt en op de zijkanten van de Komebukuro, japanse rice bag, genaaid......wordt leukie...

Goed dat was mijn dinsdag, vandaag geen vrij, dus aan de slag maar weer.....
Fijne dag allemaal
groetjes, Marion.





















 

6 opmerkingen:

  1. Jullie waren weer lekker op pad en druk lees ik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk weer! Zag dat je je ook bijna kan inschrijven voor de Weversmarkt. Doe jullie dat weer dit jaar?
    Groetjes, Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ENIG allemaal, een topdag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig die oude kledendracht kleding zeg, leuke lapjes gescoord weer................liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen