woensdag 8 februari 2023

De "steigers" van mijn memory-project zijn weggehaald.....

Ik begin met een vlinder en wel hierom....
Als je een dierbare verliest zoek je vaak ergens steun....heel veel mensen vinden steun in het zien van een vlinder......dan denken ze dat de overledene die heeft gezonden. Een hele mooie gedachte vind ik dat en daar kom ik zo op terug.
Zoals verteld ben ik met kussens bezig die voor 4 stoere mannen zijn die hun vader hebben verloren. De voorkant van de kussens worden gemaakt van kleding van hun vader. Deze vader droeg hele gemakkelijke kleding, en dan bedoel ik dus rekbare stof, en daar kun je niet zo makkelijk mee uit te voeten. Maar goed er was ook nog wel wat bruikbare kleding alleen niet zo veel. Om het er toch leuk uit te laten heb ik wat kleur toegevoegd. Jullie krijgen een preview van het project... 

Jeans als vierkantje met opgestikte stroken kleding stof en daarna een figuur gemaakt...de rode stof heb ik toegevoegd.....

Een witte stevige jeans stof opgestikt met kleine rechthoeken en daarna een figuur gemaakt...niets toegevoegd.....

Wederom een jeans gebruikt met dit als resultaat en de rode stof toegevoegd....

En er was ook nog een grijze jeans en daar is deze mee gemaakt, de groene stof toegevoegd...

Ze lijken op elkaar maar dat is niet erg...deze mannen slaan over enkele jaren hun vleugels uit en dan ligt er gewoon bij ieder van hun ergens in huis een kussen. De achterkant wordt een neutrale stof met een foto van hun vader erop. Deze foto is in hartvorm op stof gezet bij de kopieerwinkel. 
Ik kreeg overigens de schrik toen die mijnheer vertelde dat hij een nieuwe machine had die moeite had met het overzetten van foto's op stof......nou ja, wat maak je me nou...gelukkig is het gelukt...pfff...

En dan kom ik nu even terug op de vlinders....

Het binnen kussen wordt namelijk gemaakt met vlinderstof. Die stof heb ik gekregen van iemand en ineens dacht ik....die stof moet ik gebruiken. Het binnen kussen blijft namelijk wel zichtbaar want het buiten kussensloop gaat sluiten met strikken. Zo kun je altijd ook nog iets verstoppen in het kussen, soms heeft iemand daar behoefte aan.
De binnen kussens maak ik van 8 kussens van de ACTION, ze moeten goed gevuld zijn want dat staat het mooist.
Het maken van deze kussens is best tijdrovend want je moet eerst iets slopen om er weer wat van te maken. Ik heb het zelf bedacht, dus patronen zijn er niet, alles moet ik verzinnen en uitproberen. Wel een hele leuke uitdaging met, volgens mij, een heel mooi resultaat.
Als ze helemaal af zijn show ik ze nog een keer......ik streef naar het einde van deze week.

Dus als jullie me missen...nee, ik ben niet vissen maar aan het "werk" in mijn atelier.

Fijne dag, groetjes  Marion.

Een stolp boerderij deur in Twisk.









 

4 opmerkingen:

  1. Ze worden leuk zeg, die kussens! Mooie combinaties.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja wel hè….moet wel zelf eerst alles uitdenken, maar het gaat naar mijn zin…

      Verwijderen
  2. Deze kussens zullen vast een mooi plekje krijgen voor nu en in de toekomst .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat weet ik wel zeker….

    BeantwoordenVerwijderen