dinsdag 30 november 2021

Oma fröbelt met technisch lego......

Afgelopen weekend hadden wij kleinzoon Phlynn want zijn mamma moest werken. Hij mocht zaterdag zijn schoen zetten en daar zat een kadootje in. Gelukkig voor hem want hij twijfelde wel een beetje of Sint wel wist dat hij nu bij opa en oma aan het slapen was. De schoen van zijn broertje was ook mee en daar zat ook wat in, dus er was een zucht van verlichting.
Het was dus zondagochtend en ik had gedacht dat Phlynn wel heel vroeg op zou zijn, nou in tegendeel. Om 8 uur heb ik hem wakker gemaakt en zijn kleren aangedaan zodat hij kon gaan kijken in zijn schoen. Wat denk je, zijn schoen was weg!
Piet dacht natuurlijk als die schoenen in de kamer staan wat gaat Silka dan doen? Goed van Piet dat hij ze in de gang had gezet. Wat zat er in de schoen, Marvel Captain America, zie plaatje.......
Los gestort in een plastic zakje met een boekje erbij, ja, dat dan weer wel......dan kun je het zelf in elkaar zetten....Phlynn is 5 jaar en met een beetje hulp kan hij het idd zelf in elkaar zetten. En wie was de hulp?
Juist, Oma.....
Lego heeft dat goed bedacht met zo'n boekje erbij....je werkt bladzijde voor bladzijde af en aan het einde van het boekje is het hele zakje met losse spullen leeg en heb je het kadootje in je hand.
Wat een mooi kadootje, en hoe goed gemaakt, echt top.
Dit was de 2e keer dat ik zoiets bij de hand had, het gaat mij goed af al zeg ik het zelf.

Vrijdag had ik ook nog een gezellig uitstapje....namelijk even naar Oosthuizen naar
 Quiltwinkel "de Quiltmuis".
Ik had nog wat tegoedbonnen en moest wat stofjes hebben voor een paar projecten.
Het 1e project is een Kerstitem waarbij we gaan werken met een mandarijnen kistje en kerststof.
Deze stof heb ik gekozen voor onderstaand project...Samen met mijn vriendinnen Betsy en Ria gaan we dit maken.

Betsy was hier toevallig even zaterdag en had haar kistje mee, geverfd en wel en vroeg of het zo goed was. Nou prima....oh, zegt ze, dan neem ik die van jou mee en schilder ik die voor jou. Zo lief, alvast bedankt. En Bets kennende haalt ze die van Ria ook wel op.
Op de achterwand appliqueren wij dan eerst NOEL of X-MAS, net wat je wil....lege potjes hebben we in voorraad, dus het komt allemaal goed.
Tot zover workshop kerst, als het af zien jullie het resultaat.

Ook zit ik alweer volop in de "engelenbak". Ja, dat is altijd zo rond deze tijd, een engeltje voor die en een voor die, altijd leuk om te geven en om te krijgen.
Het was eerst nog even zoeken naar het patroon, maar dat was achteraf keurig opgeruimd en lag gewoon waar het hoorde te zijn. Twee engelen al geknipt en genaaid, het meeste werk is het versieren.

Uiteindelijk worden ze zo........Ooit een workshop gedaan bij Atelier Bep, in Hall. Nog steeds vind ik het een van de leukste engeltjes die ik heb gemaakt. Vooral die berkentakjes als vleugels...ik moet dus nog wel even de natuur in.

Natuurlijk had ik een snoeptas vol met lapjes van de Quiltmuis....
Deze tas zat helemaal VOL!

Ben je bij de Quiltmuis, ja dan kom je zeker thuis met een muis.....deze is al voorgetekend dus makkelijk te maken....

Hier is de lap, zo wordt het rokje.....en over muizen gesproken...
Het moest wel in evenwicht blijven dus ook nog maar een poes gekocht. 
Deze wordt een rugzakje voor mijn kleindochter, die heeft precies zo'n kat, en dat is haar kat, genaamd Binkie. Dus Ilyssa, na de kerstdrukte komt er een tas.

Echt een leukerd.
Ik zag ook nog leuke fietsstof, voor de fietskussentjes...
Het is een hele leuke lap met gezellige fietsen erop.
Ook had ik nog de panel 12 dagen voor Kerst gekocht, met bijpassende stofjes.

De 12 dagen voor kerst is eigenlijk een kerstliedje....
hier een linkje..

Gezellige kerstmuziek.....

Hier eventueel de stof voor de randen.....
Dus weer genoeg te doen, en tijd heb ik genoeg gezien de nieuwe corona maatregelen. Sinterklaas wordt zelfs al een dingetje, Opa en Oma aan de grote tafel, de ouders op de bank, ver weg van ons...en de kindjes op de grond.....allemaal nog te doen maar verre van leuk.....
We doen wederom ons best, dat doen we al anderhalf jaar, en het resultaat is slecht, helaas.
Meer zeg ik er niet over want dat geeft weer veel discussie en daar pas ik voor.
Fijne week, groetjes,
Marion.

Deze tas met tompouce viel goed in de smaak want ik had hem gevuld met een echte tompouce.
Nicht Gerie was heel blij verrast en dat was de bedoeling.


















 

3 opmerkingen:

  1. Weer prachtige cadeaus, die tassen. Benieuwd naar jullie workshop voor Kerst, hoe het eruit gaat zien.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemaal leuke kado,s zeg, succes met jullie kerst workshop.................liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen