donderdag 18 november 2021

Mijn schoen niet gezet, maar toch iets gekregen......



Jaren geleden deze Sinterklaas geborduurd, was heel leuk om te doen, en nu staan ze altijd 3 weken in de kamer. Als je binnenkomt zie je ze meteen, en dat moet anders weet Sint niet dat ik van hem hou.

Deze zwarte Piet hoorde er ook bij. Toen ik dit maakte was er nog geen zwarte Pieten discussie. Het is nu feller dan ooit en ik ben bang dat het hele Sinterklaasfeest over 10 jaar niet meer bestaat. Iedereen wordt bang om ook maar iets over het Sinterklaasfeest te zeggen, hoe raar kan het zijn. Ik weet gewoon dat Zwarte Piet een Moor was en geen slaaf. Hij wordt de knecht van Sinterklaas genoemd maar is dat zo erg dan. Iedere werkgever heeft "knechten" in dienst anders heeft hij geen bedrijf. Iedereen die voor iemand werkt en daar geld mee verdiend is een soort van knecht, dus.....
Ik hou van dit stel en zolang ik leef staan ze bij mij op de kast!
En dat loont, want ik kreeg zomaar een kadootje, via mijn lief, die man die met auto's speelt. Hij kreeg deze pot van zijn baas, gewoon te leuk....



Wat zijn de spulletjes van het merk Blond toch leuk....

En weet je wat er in zat? Een zak vol kruidnoten.....Lekkerrrrrrrrrrrrrrr............

Kijk hier zie je ze samen, gewoon te leuk om in de kast te laten liggen.

Vandaag, 18 november, is het 10 jaar geleden dat mijn lief en ik, opa en oma werden van onze kleinzoon
ILAY
Waar blijft de tijd, deze gozer wordt een tiener.....en zo leuk dat ik trekjes van zijn moeder terug zie.
Morgen gaan we het vieren want vandaag is iedereen aan het werk.

Dan ben ik ook nog aan het lezen in een boek van Lucinda Riley.....
Wederom een prachtig verhaal. Dit boek heeft een geschiedenis want het heeft jaren op de plank gelegen omdat het niet mocht worden uitgegeven....nu ik het aan het lezen ben begin ik te snappen waarom. Misschien een aanrader voor  de Sint.....je weet het niet.....

Ook had ik nog wat Atelier bezigheden....
Ik moest een tas maken met een wat Engelse uitstraling, daar zorgt de stof dus voor......

Er moest natuurlijk een kopje op met een lepeltje, in dit geval zelfs een heel oud zilveren lepeltje....

En.....niet onbelangrijk......Er moest een Tompouce op komen....en dan natuurlijk met een vorkje...

Dat was nog wel even een dingetje, maar ik vind dat hij goed gelukt is....nog even en ik heb een bakkerswinkel vol.....
En zo gaan de dagen weer voorbij.....gezien door de coronamaatregelenbril, gaat het mij wel goed af.
Af en toe naar de winkel, als het niet druk is en dan maar hopen dat anderen ook voorzichtig zijn, maar dat schort er nog wel eens aan.
We dealen er maar weer mee.
Fijne dag allemaal, groetjes,
Marion.















 

3 opmerkingen:

  1. Je hebt groot gelijk. Waar ik zelf wel op let is dat ik geen zwarte Piet meer zeg maar gewoon Piet. Ik ken geen kind wat hier moeite mee heeft. Veels te gezellig deze tijd van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, het is en blijft een kinderfeest. Ze genieten er zo van, en wij ook. Jammer dat er mensen zijn die dit met malle discussies willen veranderen. Het is al belachelijk dat je zo moet opletten wat je zegt. Ons gekleurde Sinterklaasje uit de vorige blog is een prachtig voorbeeld van hoe het hoort te zijn. Toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig zeg je geborduurde Sint en Piet.
    Blijft allemaal jammer van dat leuke kinderfeest, al die discussie erom...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen