woensdag 15 juli 2020

Een verhaaltje over het een en ander...............

Wat kruist mijn pad zo nu en dan....
Wel hier een puber Vlaamse Gaai......zijn of haar ouders hebben echt geen last van het lege nest-syndroom....puber Gaai wordt er gewoon uitgeschopt....op een bepaalde leeftijd dan....
Puber Gaai moet zich nu maar zelf redden......en dat is best moeilijk...De veren zijn nog wat pluizig, de rui is nog niet helemaal klaar en waar moet je heen met de huidige woningnood?
Deze Gaai heeft een prima oplossing gevonden....zit nu en dan op de schutting van de buren, kan alles overzien en weet dat ernaast, dat is dus bij ons, heel veel de schranzen valt, dus het voedsel probleem heeft Gaai als eerste aangepakt, slim beest.....
Nu het wonen nog....er staan gelukkig genoeg bomen om onze tuin heen dus dat komt ook wel goed.
Gaai is heel schattig om te zien.....en op z'n gemak want Gaai dommelt lekker in zo op de schutting...
Wat hebben we hier.....nou een persoonlijke verjaardagskaart...hoe leuk is dat...
Ik heb namelijk altijd op iedere teen een andere kleur nagellak en dat is dus mijn imago geworden...of ben ik trendsetter, mmmmm  mij maakt het niet uit, het staat gewoon leuk en 's zomers....
Maar bij deze kaart zat nog wat leuks, en het is ook lekker, niet in de zin van opeten maar weldadig voor de voeten...
Kijk maar even mee...........
Het zijn 2 schaaltjes op elkaar gezet, dat is al leuk....en dan wat erin zit...
Heerlijk kussentje gevuld met lavendel voor ontspanning...dan met de voetjes in een spa, een maskertje voor de voeten zit er ook bij.....voetencrème en hielkloven crème.....natuurlijk 2 x 4 flesjes nagellak, dat is voor mijn imago......en nog 2 schattige doekjes....Wat een verwennerij..
Bedankt Marlie, ik ga er zeker van genieten.
Deze vriendin van mij heeft een praktijk om je voeten te verwennen, echt heel lekker om een keer te doen.

Wat kwam er nog meer op mijn pad......
Mijn buurvrouw vertelde over de nieuwe caravan die ze hadden gekocht...en zaterdag heb ik de caravan ook gezien, heel mooi en ik wens ze heel veel mooie reizen met elkaar. Toen dacht ik, nieuwe caravan dan hoort daar een klein kadootje bij....boodschapjes moet je toch altijd doen of je moet wat anders even mee nemen, een tasje is dan gauw gemaakt.
Dit tasje heb ik voor mijn buurvrouw gemaakt, denkt ze zo af en toe ook nog even aan thuis als ze onderweg is met haar rijdende huis.
Het plaatje is bijzonder goed gelukt ....al zeg ik het zelf...
De vlaggetjes heb ik geknipt uit dubbelgevouwen stof en toen om het lijntje geplakt...dat maakt het dan lekker speels, ze kunnen nu echt aan het lijntje waaien.....Het probleem trekhaak heb ik opgelost met een veiligheidsspeld, zit ie lekker stevig aan de auto!
Heb ik nog meer te melden.....
Ja, hier komt het....
Deze rozen kreeg ik op mijn verjaardag....4 juli j.l......en vandaag heb ik er iets mee moeten doen...nee, ik hoefde ze nog niet weg te gooien...kijk maar...
Deze schaal laatst uit de kringloop meegenomen en daar een laagje water in gedaan met een schepje suiker....toen de rozen net onder de bloem afgeknipt en allemaal in het water gezet...Kunnen ze toch nog even pronken....
O, ik ben zo dol op rozen....als bloem maar ook op stof of op voorwerpen....
Dit zijn wel hele goeie rozen .....staan bijna al 14 dagen.....

Zo, mijn verhaaltjes zijn op, dus ik eindig hier het blogje...
Wens jullie een gezellige dag, er zal zon zijn, hier is dat al zo, dus we kunnen weer lekker naar buiten vandaag.
Groetjes, Marion.
Misschien een fietstochtje naar "t Keetje en dan je fiets even stallen in het JOY-fietsenrek...
Weet je nog vroeger, dit soort fietsenrekken....





1 opmerking:

  1. Heerlijk als je zo lang kan genieten van mooie bloemen. Altijd een sieraad in je huis.

    BeantwoordenVerwijderen