zaterdag 20 juli 2019

Het organiseren van de Tour de Molenweg...............

Afbeeldingsresultaat voor foto van een fiets
Zo, ik heb de fiets al uitgezocht voor de Tour de Molenweg. Wat is Tour de Molenweg? Dat zal ik even haarfijn uit de doeken doen.
Het is een hele mooie fietstocht die 1 keer per jaar wordt gehouden, meestal de 1e vrijdag in augustus.
De groep deelnemers bestaat uit 3 personen, nooit meer en nooit minder, dan gaan we gewoon niet.
Hier zie je de 3 deelnemers aan de lunch tijdens  de Tour de Molenweg vorig jaar.
We beginnen ook expres direkt na de Tour de France want dan zijn wij het best in vorm. Allerlei truc's en do's en dont's die tijdens de Tour de France aan bod komen, daar doen wij ons voordeel mee. 
We hebben al 1 voordeel, de massa sprint gaat aan ons voorbij, dus valpartijen proberen wij hiermee uit te sluiten.
We rijden ook niet in speciale kleren, gewoon zoals we zijn, we vallen niet op.
Deze tour neemt inmiddels grote vormen aan, daar wij gebruik maken van E-bikes.
Ik mag er een lenen van mijn vriend Wout, en dat is heel fijn.
Mijn 2 vriendinnen wonen in Andijk, ik niet, ik woon in Wognum. Dit jaar moet ik de Tour de Molenweg organiseren, dus gaan we fietsen vanuit Wognum.
Mijn vriendinnen doen net als de Tour de France renners, ze komen per auto naar mij toe en dan gaan we fietsen.
Waar gaan we heen dit jaar....
Afbeeldingsresultaat voor Wadway
Wadway misschien, een schattig klein plaatsje vlakbij....
Afbeeldingsresultaat voor foto van opmeer
Opmeer kan ook, hier de wipbrug, zo'n mooi plaatje....
Afbeeldingsresultaat voor foto van Hoogwoud
Misschien lunchen in Hoogwoud...ooit was dit café van een neef van mijn vader.....
Misschien de andere kant op....
Benningbroek, met zijn witte kerkje

Afbeeldingsresultaat voor foto van Benningbroek
En fiets je verder dan kom je in Midwoud....
Afbeeldingsresultaat voor foto van midwoud
Het oude gemeentehuis van Midwoud, ooit zijn mijn oom en tante daar getrouwd....
En dan zou je zo naar Twisk kunnen fietsen, en Twisk is een levend schilderij...

Afbeeldingsresultaat voor foto van Twisk
Hier staan nog zulke mooie boerderijen.....
Ik ben er nog niet uit, maar begin wel een idee te krijgen....
Dus lieve vriendinnen van mij, kijk alvast maar even naar deze plaatjes, dan kun je alvast een beeld krijgen van te rijden route....
Hou jullie conditie goed op pijl, kijk goed naar de renners in de Tour de France en doe er je voordeel mee, je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
Afbeeldingsresultaat voor plaatje hoe een koe een haas vangt
Je ziet het ....
Het kan dus TOCH ! ! !

Gezellige zaterdag, op de bank met een goed boek en chocolaatjes, want het regent....
Groetjes, Marion.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten